یکسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان با کارگران مهمترین خواسته بازنشستگان است

یکسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان با کارگران مهمترین خواسته بازنشستگان است

روح الله افشار تصریح کرد: افزایش حقوق با توجه به تورم، همسان سازی دائمی، تامین بیمه درمانی مستمری بگیران در ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک به ایجاد تشکل های فراگیر بازنشستگی، افزایش طرح های خدماتی از مهمترین نیازها است. و درخواست بازنشستگان از مسئولین می باشد.

وی با بیان اینکه معیشت مستمری بگیران غیرقابل قبول بود، گفت: برای ساماندهی معیشت بازنشستگان باید یکسان سازی دستمزدها به درستی اجرا شود.

استاندار صندوق بازنشستگی استان همدان بیان کرد: تعداد کل مستمری بگیران و همکاران صندوق بازنشستگی استان همدان 38 هزار و 430 نفر است که از این تعداد 68 درصد مرد و 32 درصد زن هستند.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان خط قرمز ماست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این مراسم با اشاره به ترمیم حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری اظهار داشت: در حال حاضر روند ترمیم حقوق ها ادامه دارد و تناسب همچنان در دستور کار است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: حقوق بازنشستگان لشکری ​​و غیرنظامی 900 هزار تومان + 5 درصد حقوق بازنشسته به همراه خانواده افزایش یافته است که در لایحه بودجه 7 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است و موافقت کرد. با دولت در این زمینه و آن را پذیرفتند.

نماینده مردم همدان در شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر در تبصره 2 قانون بودجه 14 هزار میلیارد تومان برای مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در نظر گرفته شده است و این موضوع جداگانه ای است.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق کارگران خط قرمز ماست و این موضوع در حال پیگیری است، گفت: این مقوله در قالب یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم قانون همسان سازی دائمی شود تا مستمری بگیران نگران نباشند. با توجه به اینکه بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری می گوید: دولت می تواند مستمری ویژه بازنشستگی را تا 50 درصد افزایش دهد، دولت به کارمندان پیشنهاد داد که مستمری ویژه بازنشستگی را تا 5 درصد افزایش دهند. افزایش کارمندان ویژه»، این کاهش قانون بود، بنابراین کمیته برنامه و بودجه تغییر کرد که «دولت موظف است اضافه ویژه را 50 درصد افزایش دهد».

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: زمانی که کمیسیون برنامه و بودجه افزایش 50 درصدی را تصویب کرد، تردید وجود داشت، یعنی وزارتخانه ها باید بار مالی خود را از محل درآمد خود تامین کنند. این اشتباه است.» در لایحه دولت 7 هزار میلیارد تومان از این محل پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید