اتحادیه بازنشستگان برای دستیابی به یکسان سازی 25 درصدی حقوق بازنشستگان

اتحادیه بازنشستگان برای دستیابی به یکسان سازی 25 درصدی حقوق بازنشستگان

جمعی از مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان های شوش، کرخه و هفت تپه با حضور در مقابل ساختمان تامین اجتماعی خواستار حل وضعیت معیشتی خود و اجرای همسان سازی باقی مانده شدند.

فریدون نیکوفرد نماینده بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان های شوش، کرخه و هفت تپه در مجمع بازنشستگان گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، درآمد ماهانه کارگران شاغل و بازنشسته بر اساس نرخ واقعی افزایش نیافته است. تورم و در حال حاضر شکاف دستمزد در کشور بیش از گذشته افزایش یافته است

وی با بیان اینکه از دولت و نمایندگان شورای اسلامی می خواهیم با کنترل قیمت ها و تنظیم بازار ارز و دلار و همچنین کنترل قیمت مواد غذایی و مواد مصرفی روزانه از مشکلات مردم بکاهند، در ادامه خواستار اجرایی شدن ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی برای افزایش دستمزد مستمری بگیران.

با توجه به او؛ بر اساس ماده 96 قانون سازمان تامین اجتماعی، سازمان موظف است کلیه مستمری های از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی کمتر از یک بار در سال با در نظر گرفتن افزایش هزینه های زندگی افزایش دهد. . هزینه زندگی افزایش یافته اما اصل 96 هیچگاه اجرایی نشده است.

وی افزود: طبق ماده 111 قانون تامین اجتماعی، حداقل دستمزد مستمری های میراثی یا مستمری بازنشستگان و از کارافتادگی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد. در نتیجه اعمال ماده 41 قانون کار مستقیماً بر بیمه بازنشستگی مستمری بگیران تأثیر می گذارد.

نیکو فرد همچنین خواستار افزایش مستمری بازنشستگان شد و گفت: انصاف در توزیع درآمد یک اصل پذیرفته شده است، این اصل برای همه مستمری بگیران و بازنشستگان باید رعایت شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره 25 درصد باقیمانده تسویه، گفت: بیمه باید 25 درصد باقی مانده تسویه را سریعتر پرداخت کند. آنها همچنین باید 25 درصد حقوق آن سال را محاسبه کنند. اگر قرار است این 25 درصد روی حقوق 99 دیده شود، باید معوقات آن دوره را هم پرداخت کنند. این بدان معناست که آنها باید معوقات 25 درصدی را از اوایل دهه 1400 پرداخت کنند.

نیکوفرد همچنین گفت: مستمری بگیران باید همیشه به دنبال حقوق عقب افتاده خود باشند. سازمان تامین اجتماعی و دولت باید هر چه سریعتر این مطالبات را به مستمری بگیران پرداخت کنند و اجازه ندهند مستمری بگیران برای رسیدن به حداقل دستمزد خود مدام مراقب باشند.

وی در بخشی دیگر افزود: مستمری بگیران علاوه بر همسان سازی 25 درصدی به دنبال مستمری بالای خط فقر، درمان رایگان و لغو بیمه تکمیلی با اجرای قانون اجباری، عدم واگذاری به بانک اجتماعی هستند. به طوری که بیمه اجتماعی باید به تعهدات خود عمل کند و الزامات قانونی مستمری بگیران روابط کار را بپردازد.

وی همچنین بر مطالبات مستمری بگیران شهرستان شوش مبنی بر تغییر ساختار مدیریتی سازمان به شورای عالی، اخذ عیدی کارگران و تایید صلاحیت تعدادی از نامزدهای کانون بازنشستگان در شهر شوش تاکید کرد. استان.

دیدگاهتان را بنویسید