درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی برای یکسان سازی دستمزد بازنشستگان

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی برای یکسان سازی دستمزد بازنشستگان

در آخرین نمونه، فعالان صنفی استان قزوین برای استیفای تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به مدعیان پیوستند.

دبیر اجرایی اتاق کار استان قزوین گفت: با وجود اینکه اعلام شده بود در ماه جاری 25 درصد همسان سازی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی اعمال شده است، تعدادی از مستمری بگیران به ما مراجعه کردند و گفتند که این مبلغ به حقوق آنها تعلق نمی گیرد و بسیاری از مستمری بگیران. نگران این موضوع هستند اعتراض دارند.

بازنشستگان قزوینی نسبت به پرداخت نشدن وجوه غرامت معترض هستند
عیدعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به یکسان سازی 25 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: پرداخت 25 درصد همسان سازی بررسی می شود اما جامعه بازنشستگان خواستار شفافیت هستند. در این زمینه و پیشنهاد می شود این موضوع با صدای بلند مطرح شود. و سیما باید در قالب مناظره با حضور نمایندگان تامین اجتماعی، شورای عالی و وزیر کار بررسی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: ابتدا قرار شد 25 درصد همسان سازی دستمزد در نظر گرفته شود و سپس 27 درصد افزایش دستمزد اجرا شود اما طبق محاسبات ما چیزی پرداخت نشده است.

وی گفت: امروز با مدیرکل تامین اجتماعی در این باره صحبت کردم و ایشان نیز به مرکز عالی مراجعه کردند، اطلاعیه ای نیز صادر شد مبنی بر اینکه 25 درصد برآورده شده است و هرکس سوالی دارد به شعب مراجعه کند. اما امکان ارجاع و رهگیری واضح از شعب وجود ندارد.

کریمی تصریح کرد: جامعه کارگری بازنشستگان خواهان پرداخت 25 درصد تاخیر به مدت دو سال است و باید مشخص شود که این پرداخت ها برای چند نفر انجام شده و چقدر اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید