انتشار 50 تلاش برای یکسان سازی دستمزد بازنشستگان

انتشار 50 تلاش برای یکسان سازی دستمزد بازنشستگان

یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه احکام دائمی تغییر نکرده و احکام بودجه ای بوده است، گفت: مقرر شد بیش از 50 هزار میلیارد تومان برای یکسان سازی حقوق اختصاص یابد. بازنشستگان در سال آینده که برای اولین بار با همراهی دولت و مجلس اتفاق می افتد

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 1403 اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که بودجه فقط مربوط به دولت نیست و بودجه فقط مربوط به دولت نیست. افراد مرتبط با دولت و تاثیری که او باید روی 80 میلیون ایرانی بگذارد.

وی با بیان اینکه منابع در بودجه سال آینده واقعی دیده شد، تصریح کرد: 29 درصد از بودجه 1402 به نفت گره خورده است، البته باید منابعی برای پرداخت حقوق مسئولان و کارگران و رتبه بندی در اختیار دولت قرار می گرفت. اما در عین حال هشدار دادیم که ممکن است درآمدهایی مانند صادرات بنزین و فرآورده های نفتی محقق نشود که منجر به کسری بودجه می شود و کسری بودجه نیز به معنای تورم و عدم اجرای پروژه های عمرانی و در نهایت بیکاری است.

این نماینده شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از جنبه های مثبت بودجه این است که به تصمیمات دائمی تعرض نمی کند و تصمیمات بودجه ای در آن لحاظ می شود. میزان اوراق پیش بینی شده در بودجه به دلیل وجود تعهداتی بر دوش دولت از دولت قبل است که با توجه به بازپرداخت این بدهی ها و سررسید اوراق، این تعهدات تقبل شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی پرداخته شده است، گفت: دغدغه در بحث افزایش حقوق کارکنان است که با بررسی جزئیات قابل اصلاح است. در بحث مالیات نباید به گونه ای باشد که بر طبقات متوسط ​​و ضعیف فشار بیاورد.

یوسفی همچنین با بیان اینکه دولت شروع به کاهش هزینه های جاری کرده است، گفت: باید در بودجه به موضوعاتی مانند همسان سازی و تناسب حقوق بازنشستگان و رتبه بندی حقوق معلمان توجه شود و این در مجلس در حال انجام است.

وی ادامه داد: دولت علاوه بر کاهش بیش از 10 درصدی کل هزینه های جاری، جوایز و پرداخت های نجومی را کاهش داده است. این بودجه به سفره مردم توجه دارد و بالغ بر 750 هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته است.

یوسفی یادآور شد: در بودجه 1402 برای تبصره 14 منابعی پیش بینی شده بود اما احتمال اجرایی نشدن آن وجود داشت و همین اتفاق افتاد و به همین دلیل پرداخت گندم کاران با مشکل مواجه شد.