۷۴ مورد گازگرفتگی از ابتدای سال در استان قزوین

وی با بیان اینکه سال گذشته 331 گزش و 10 مورد فوتی در استان گزارش شده است، افزود: خوشبختانه در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 26 درصدی ماموریت های گازگرفتگی بودیم.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی قزوین گفت: علائم گاز گرفتگی شامل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و کاهش هوشیاری است و گاهی اوقات افراد با علائمی مانند سوزش سر دل و تنگی نفس مواجه می شوند.

سلطانی گفت: اولین اقدام در صورت گزیدگی خروج از این محیط، تنفس هوای تازه و تماس با 115 است.

کدیر موسی هانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: مردم بر این باورند که گازگرفتگی فقط ناشی از بخاری و وسایل گازسوز است اما هر وسیله ای که شعله داشته باشد اگر دود ناشی از متابولیسم آن از محیط خارج نشود. چهارشنبه «اول باعث مسمومیت می شود و در دراز مدت باعث مرگ می شود.

وی افزود: بر اساس آمار منتشر شده در سال گذشته 926 نفر بر اثر گازگرفتگی در سراسر کشور جان خود را از دست داده اند که این موارد به دلیل بی احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه در فصل سرما است.

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین گفت: استفاده از دودکش ناایمن عامل اصلی مرگ و میر ناشی از نشت گاز در فصل سرما است زیرا برخی افراد عجولانه آن را بازرسی نمی کنند و نحوه نصب آن را به درستی نمی دانند و یا تصور می کنند که دودکش وجود دارد. سال گذشته امن بود.”

لوله های آکاردئونی و آلومینیومی مناسب نیستند

موسی هانی با تاکید بر اینکه نصب وسایل گرمایشی توسط ارگان های مجاز از بروز حوادث جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: گاهی لانه پرندگان یا از بین رفتن مصالح ساختمانی به دلیل ساخت و ساز در ملک مجاور منجر به گرفتگی لوله های دودکش می شود.

وی ادامه داد: قرار دادن لوله بخاری در سطل آب اقدام اشتباهی است که منجر به انتشار گاز در محیط و در نهایت گازگرفتگی می شود.

رئیس آتش نشانی قزوین بیان کرد: امروزه استفاده از لوله های آکاردئونی و آلومینیومی به دلیل زیبایی و نصب آسان در بخاری ها رواج یافته است، اما این نوع لوله ها به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا به مرور زمان حالت اولیه خود را از دست می دهند و گاز . .

موسی هانی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم هر شب لوله های بخاری را چک کنند، اگر لوله گرم است دلیل خروج گاز و اگر سرد است به معنای سرایت گاز به محیط است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین توصیه می شود هر از چندگاهی درپوش دودکش را چک کنند و در صورت داشتن سوال شهروندان در مورد گزش با شماره تلفن 125 تماس بگیرند.

وی در پایان تاکید کرد: دوره های آموزشی حضوری و حضوری برای اطلاع رسانی به شهروندان از نحوه استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید