افزایش 22 درصدی گازگرفتگی در استان کرمانشاه / 2 نفر در مهر و آبان فوت کردند


ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916451

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

هومان رفیعی سروری گفت: موارد خفگی با گاز مونوکسید کربن در استان کرمانشاه در ماه های مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هومان رفیعی سروری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: در ماه های مهر و آبان امسال 27 مورد خفگی با گاز مونوکسید کربن در استان کرمانشاه گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ماه های مهر و آبان سال گذشته 11 نفر که بر اثر گاز مونوکسید کربن خفگی کرده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند که امسال شاهد انتقال هشت نفر از این افراد بودیم.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: متأسفانه خفگی مونوکسید کربن امسال منجر به فوت دو نفر در استان کرمانشاه شده است.

رفیعی با بیان اینکه معمولاً حوادث خروج گاز به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی رخ می دهد، گفت: مردم هنگام نصب و استفاده از بخاری از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: دودکش دیگ باید در زمان روشن بودن دیگ گرم باشد و سردی نشان دهنده تهویه نامناسب است.

رفیعی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از کلاهک H تصریح کرد: برخی افراد آجر یا اشیاء دیگر را روی درپوش بخاری می گذارند و یا دهانه لوله بخاری را در آب قرار می دهند که این کار خطرناکی است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به طور کلی قسمت های سرد و گرم سرویس بهداشتی از هم جدا نیستند و این امر باعث افزایش موارد خفگی گاز مونوکسید کربن به دلیل وجود دارد. نقص فنی در آبگرمکن.

رفیعی خاطرنشان کرد: هنگامی که بخاری و شومینه روشن است، رنگ شعله آنها باید آبی باشد و شعله زرد نشان دهنده تولید ناکافی سوخت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید