130 حمله هوایی به یمن در پنج روز با 50 کشته و زخمی

ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790063

یک مقام یمنی از 130 حمله هوایی جنگنده های سعودی به 9 استان یمن در پنج روز گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک مقام یمنی که نامش فاش نشده است به سایت المسیره گفت که نظامیان سعودی طی پنج روز گذشته 130 بار صنعا و 130 استان دیگر را بمباران کرده اند.

وی گفت که در این حملات حدود 50 نفر کشته یا زخمی شده اند. وی گفت: جنگنده های سعودی 26 بار چهار محله در صنعا را بمباران کردند که آخرین آن شب گذشته در منطقه العتاب بود و یک گاراژ کامیون و یک انبار سوخت را هدف قرار دادند.

این مقام یمنی تاکید کرد که نیروی هوایی عربستان در روزهای اخیر در میان سکوت جهانی حملات خود را به غیرنظامیان تشدید کرده است. سخنگوی ائتلاف سعودی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این حملات در چارچوب قوانین بین المللی انجام شده است.

یک انبار مواد غذایی در منطقه الاطباء صنعا شنبه شب گلوله باران شد. جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین مناطقی از النهضه، مزبا و اطراف دانشکده نظامی و فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند که در مجموع 13 نفر کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، یک منبع از وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن شب گذشته به سبانت گفت که سانا می تواند در زمان و مکان مناسب به تجاوز ریاض و ابوظبی پاسخ دهد، اما همچنان به یک اقدام عادلانه و عادلانه پایبند است. صلح عادلانه برای مردم یمن اکنون ادامه تهاجم نظامی محاصره همه جانبه را نمی پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید