24 داعش در عملیات ارتش سوریه کشته شدند

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در این زمینه گفت: نیروهای امنیتی دولت سوریه روز جمعه در عملیاتی ویژه در نزدیکی شهر درعا دست کم 24 جنگجوی گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

ایگوروف همچنین گفت: نیروهای امنیتی دولت سوریه عملیات ویژه ای را برای جستجو و خنثی سازی افراط گرایان مرتبط با گروه تروریستی داعش در منطقه مسکونی دره البلد در شهر درعا انجام داده اند. به اگوروف، منطقه پاکسازی شده است و در این عملیات بیش از 300 ساختمان را جستجو کردند، 24 ستیزه جو کشته و 24 تن دیگر دستگیر شدند و شش بمب دست ساز کشف و خنثی شد.

ایگوروف افزود که روز جمعه حداقل 21 شورشی با دولت سوریه صلح کردند و 62 سلاح شامل 50 تفنگ تهاجمی و 12 نارنجک انداز و همچنین بیش از 8000 گلوله مهمات به ارتش سوریه تحویل داده شد. ایگوروف گفت: «عملیات روزانه کمیسیون آشتی برای حل و فصل وضعیت با ستیزه جویان و محل دریافت سلاح و مهمات ادامه دارد.

علاوه بر این، این سرلشکر روس از کشته شدن یک سرباز سوری در استان ادلب و زخمی شدن یک سرباز دیگر سوری بر اثر شلیک خمپاره تروریست های مرات المحوس به مواضع نیروهای دولتی در آن منطقه خبر داد.

در همین حال درگیری های داخلی بین گروه های تروریستی سوریه ادامه دارد و هفته گذشته پنج گروه تروریستی از اعضای گروه احرار الشام اعلام کردند که سرکرده خود عامر الشیخ را برکنار کرده و ابوسلیمان را جایگزین وی کرده اند. بر این اساس، دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن قرار دارد، جمعه گذشته اعلام کرد که درگیری بین گروه های تروریستی در شمال سوریه افزایش یافته است.

گزارشی از دلیل برکناری عامرالشیخ منتشر نشده است، اما به نظر می رسد این موضوع به تشدید اختلافات درون گروهی اخیر بین تروریست های احرار الشام مربوط باشد.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: اخیراً درگیری بین گروه تروریستی حیات تحریر الشام (جبهه النصره سابق) که از سوی ترکیه حمایت می شود، به کشته شدن 27 نفر منجر شده است.

تحریریه تحریر الشام خواستار عقب نشینی گروه های مسلح از شهرها و روستاها و تمرکز جبهه های نبرد است. در واقع جبهه النصره به دنبال تسلط کامل بر تمامی مناطق واقع بین ادلب و جرابلس است.

دیدگاهتان را بنویسید