3 دستگاه مزدا جدید وارد ایران می شود

3 دستگاه مزدا جدید وارد ایران می شود

شرکت آفتاب خودرو به عنوان واردکننده محصولات مزدا در ایران به زودی 3 خودروی جدید از این برند را وارد کشور خواهد کرد.

به گزارش گجت نیوز، مزدا 3، CX50 و CX30 محصولات جدید شرکت آفتاب خودرو خواهند بود که در آینده نزدیک توسط یکی از نمایندگان فعال این شرکت از گمرک ترخیص و در سامانه یکپارچه واردات خودرو به فروش می رسد. . در این بخش اخبار خودرو از سایت گجت نیوز با این سه واردات آتی در بازار ایران بیشتر آشنا می شویم.

عرضه خودروهای سواری مزدا با مونتاژ محصولات این شرکت در ایران در دهه 80 آغاز شد تا مردم لذت رانندگی را با محصولات این برند ژاپنی تجربه کنند. از ابتدای تحریم ها و همچنین محدودیت واردات خودروهای جدید در کشور، حدود 5 سال است که بازار ایران محصولات این برند را با کارکرد صفر ندیده است. اما به زودی محصولات جدید این برند با اصالت در داخل کشور نیز عرضه خواهد شد.

.

3 دستگاه مزدا جدید وارد ایران می شود

3 خودرو مزدا جدید به ایران می آید

نکته مهم در واردات مجدد محصولات مزدا این است که به دلیل تحریم ها، واردکنندگان مجبورند محصولات این شرکت را برای بازار چین خریداری کنند. مزداهای وارداتی آفتاب خودرو از این رو مختص بازار چین بوده و گمان می رود از آن کشور وارد شود.

مزدا CX50

3 خودرو مزدا جدید به ایران می آید

مزدا CX50

3 خودرو مزدا جدید به ایران می آید

مزدا CX30

3 خودرو مزدا جدید به ایران می آید

مزدا CX30

3 دستگاه مزدا جدید وارد ایران می شود

بر اساس اعلام واردکننده، این سه خودرو با موتورهای 2 لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو مزدا در بازار ایران عرضه خواهند شد. البته هنوز مشخص نشده است که کراس اوورهای CX50 و CX30 با دو دیفرانسیل وارد می شوند یا تک دیفرانسیل. سطح راحتی و ایمنی این خودروها نیز با توجه به محدودیت های ارزی در نظر گرفته شده در ابتدایی ترین حالت خود خواهد بود.

3 دستگاه مزدا جدید وارد ایران می شود

به طور کلی هر سه محصول وارداتی مزدا دارای حداقل 6 ایربگ، سیستم ترمز ABS + EBD، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل استارت در سربالایی (HAC)، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، ایموبلایزر، سنسور پارک هستند. عقب و جلو، دوربین 360 درجه، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت، کروز کنترل و شارژر بی سیم.

شرکت آفتاب خودرو اعتراف کرده است که در ماه های آینده قصد دارد نسخه هیبریدی EZ6 را در کنار سایر مدل های مزدا برای واردات آماده کند.

همانطور که گفته شد، مزدا EZ6 برای بازار چین طراحی شده است و به همین دلیل طراحی آن بسیار شبیه به خودروی دیپال SL03 است. به عبارت دیگر می توان گفت EZ6 فیس لیفت انحصاری مزدا از SL03 است که البته از موتور و گیربکس این برند ژاپنی از نظر پیشرانه استفاده می کند.

در خاتمه باید گفت که حضور برندهای مطرح در بازار خودروی کشور می تواند به افزایش رقابت در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی کمک کند. با توجه به استقبال کم خودروهای برقی در کشور و تمایل خریداران به خرید خودروهای برقی و هیبریدی، می توان آینده خوبی را برای فروش این محصولات در بازار ایران پیش بینی کرد. در آخر کاربران گرامی گجت نیوز به ما بگویید کدام یک از این سه مزدا وارداتی به نظر شما بهتر و زیباتر است.