4 پیشنهاد رسمی برای مهدی طارمی دریافت شد

4 پیشنهاد رسمی برای مهدی طارمی دریافت شد

روزنامه پرتغالی رکورد در گزارشی با اشاره به روند صعودی مهدی طارمی در سه فصل و نیم حضورش در فوتبال اروپا و تبدیل شدن به یکی از بهترین گلزنان این قاره، تاکید کرد که این مهاجم ایرانی در نقل و انتقالات تابستانی اخیر چهار پیشنهاد قطعی دریافت کرده است. اما باشگاه پورتو با جدایی و انتقال او مخالفت کرد.

نخبه و به عنوان طارمی انتخاب شد

در گزارش این روزنامه آمده است: «از نامی ناشناخته به نامی بسیار محبوب در فوتبال اروپا; این سفری بود که طارمی طی سه سال و نیم گذشته طی کرد و در تابستان 2019 به عنوان بازیکنی تقریباً ناشناس از الغرافه قطر در خیابان ریو کارلوس کاروالال آمد. امروز آهنگ متفاوت است، مثل این است که بگوییم… وضعیت او واقعاً نخبه است و در رقابتی ترین رقابت فوتبال جهان زیر نظر یوفا انتخاب شده است.»

31 گل از ابتدای سال 2022

این پست در ادامه به آمار گلزنی مهاجم ایرانی پورتو در رده باشگاهی در سال 2022 پرداخت و نوشت: طارمی پنجمین گلزن برتر سال 2022 در 10 لیگ برتر فوتبال اروپا بود که شامل پرتغال نیز می شود. جام های داخلی هر کشور و شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا. مهاجم 30 ساله پورتو امسال در 45 بازی 31 گل برای این باشگاه به ثمر رسانده است که آخرین گل آن برابر ژیل ویسنته بوده است.

چگونه آمار طارمی بهتر شد؟

این روزنامه پرتغالی سپس به تمجید از آمار و عملکرد مهاجم ایرانی در پورتو پرداخت و گفت: در نگاه اول شاید دستاورد طارمی ناچیز به نظر برسد، اما واقعیت سختی چنین کاری است زمانی که همان محاسبات برای سال های گذشته انجام می شود. نشان می دهد. این ایرانی با ۲۷ گل بهترین نماینده پرتغال در سال ۲۰۲۱ بود و در رده شانزدهم قرار دارد. در سال 2020 این عنوان به پائولینو رسید که با 22 گل در رده هجدهم قرار گرفت. طارمی در همان سال با 20 گل در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت. از آن زمان، همانطور که می بینید، او همیشه اهداف خود را افزایش می دهد و به جدول امتیازات صعود می کند. در نهایت و از نظر تیم های ملی که در این آمار کلی لحاظ نشده است، این مهاجم در سال 2022 در مجموع 5 گل برای ایران به ثمر رساند که دو گل آن در جام جهانی قطر بود، بنابراین مجموع گل های او در سال 2022 تاکنون به 36 گل رسیده است. رسیده است.”

چهار پیشنهاد قابل توجه برای طارمی و حریف پورتو

رکورد همچنین پیش بینی می کند که این بازیکن با وجود مخالفت پورتو در این تیم بماند: «طارمی با وجود 30 سال سن، نامی است که در بازار نقل و انتقالات آن سوی مرزها به ویژه در لیگ برتر انگلیس مطرح می شود. این موضوع در تابستان گذشته زمانی مشخص شد که طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط رکورد، چهار پیشنهاد مشخص برای این بازیکن ایرانی به پورتو رسید. پینتو دا کاستا، رئیس پورتو به همه پیشنهادات منفی گفته است و همین امر باید در فصل نقل و انتقالات زمستانی به محض ارائه پیشنهاد روی میز اتفاق بیفتد.

طارمی و رابطه غیررسمی با مدافع سابق منچستریونایتد

در آخرین قسمت این گزارش به ارتباط طارمی و ریو فردیناند، مدافع سابق تیم فوتبال منچستریونایتد اشاره می شود که احتمال انتقال او به لیگ برتر را افزایش می دهد: «با نمایندگی علیرضا نیکومنش، مدیر برنامه های ایرانی زنده یاد. در کانادا، طارمی و گروهی از “تجار مرتبط با آژانس مدافع میانی سابق یونایتد، ریو فردیناند، یک رابطه غیررسمی برقرار کردند”.

دیدگاهتان را بنویسید