68 بیمار مبتلا به کرونا بر روی تخت‌های بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886559

جلسه ستاد مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی آخرین وضعیت ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا صبح امروز 17 مردادماه به ریاست معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویار احمد در شماره یک برگزار شد. سالن استانداری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه هفتمین قله در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و مانند دومین قله در روزهای گرم سال ظاهر شد، گفت: عزاداری محرم، اجتماعات، پیاده روی اربعین حسینی، بازگشایی مدارس و همچنین کاهش ایمنی ناشی از واکسیناسیون ایجاد می شود. نگرانی هایی وجود دارد.

بانشی با بیان اینکه نگرانی ها باعث احتیاط بیشتر می شود، گفت: حدود 5 هفته است که کرونا در حال افزایش است.

این مسئول با بیان اینکه در دو هفته گذشته در استان اوج گرفتیم، گفت: روند صعودی پیک ویروس کرونا در استان همانند روند صعودی کشور و اندکی بیشتر است.

082332e1 2060 4850 8185 e81a5c94e6ea خبر خاکستری

وی افزود: 182 مورد جدید ابتلا به ویروس و 17 مورد بستری جدید و در مجموع 68 مورد بستری جدید داشتیم.

این مقام مسئول گفت: در پیک جدید فوتی نداشته ایم اما طی دو هفته آینده فوتی های بیشتری خواهیم داشت.

وی گفت: سه نمونه مثبت کرونا در روز گذشته و در مجموع 18 نمونه مثبت در روز گذشته ثبت شد.

این مسئول افزود: استان 55 درصد و کشور 64 درصد شاخص نمونه است.

بنشی گفت: حدود 152 هزار واکسن در انبار داریم و انتظار داریم مردم برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد گفت: نظارت بر اماکن گردشگری را دنبال می کنیم، از سوی دیگر گشت های مشترک با حضور تنبیه، سکوت، بهداشت و میراث فرهنگی اماکن گردشگری انجام می شود.

حسین زاده تصریح کرد: تلاش می کنیم کاروان هایی که به مشهد مقدس اعزام می شوند را ساماندهی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویار احمد گفت: رسانه ها همیشه در بحران ها و معضلات اجتماعی کار کرده اند، رسانه یکی از موفق ترین کارکردها را داشته است و ما جزو استان هایی بودیم که دچار درگیری نشدیم. و درگیری در حوزه رسانه ها.

درخشان گفت: پوشش رسانه ای در حوزه کرونا شفاف و مطلوب است، مجموعه علوم پزشکی باید اطلاعات خود را در اختیار رسانه ها قرار دهد تا در پیک جدید کرونا به راحتی مسائل و مشکلات مطرح شود.

3192253c 0ada 4417 b576 3a03964b28da خبر خاکستری

این مسئول با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم محرم در شرایط جدید کرونا باید ابلاغ شود، گفت: رسانه ها در شرایط سیل پوشش خوب و مطلوبی داشته اند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: ما سه سال تجربه در مبارزه با کرونا داریم و اگرچه مشکلاتی را ایجاد کرده است. مرگ و میر در استان اما با بهره گیری از این تجربه می توانید در پیک جدید معرفی موفقی داشته باشید.

وی با بیان اینکه در پیک جدید کرونا با اقداماتی می توان از مرگ و میرهای گذشته جلوگیری کرد، گفت: حدود دو ماه عزاداری داریم و سازمان تبلیغات باید تدابیر ویژه ای برای کرونا داشته باشد، از طرفی مردم از ماسک استفاده کنند. ، تزریق واکسن ، در دستور کار قرار دادن رعایت دستورالعمل های بهداشتی.

این مسئول گفت: در حوزه حمل و نقل در ترمینال ها، فرودگاه ها مردم از ماسک استفاده کنند، تیم های ورزشی دستورالعمل ها را رعایت کنند و استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد.

63a0849d 1093 4e60 a08b fe9bc40b8735 خبر خاکستری

وی گفت: در مجالس مذهبی، نماز جمعه و مراکز پرجمعیت رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از عادی شدن امر ضروری است.

هاشمی گفت: در دفاتر ورود باید ماسک زده شود و کارکنان برای واکسیناسیون تحت نظر باشند تا شاهد تلفات گذشته نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید