بستری شدن 116 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی/ اوج موج هفتم کرونا در استان


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884409

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد؛

سیدجواد پورنگی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان به 116 نفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیجواد پورناکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به اینکه ویروس کرونا در استان خراسان شمالی به اوج خود رسیده است، گفت: بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان های خراسان شمالی افزایش یافته است. هشدار هشدار دهنده است موج هفتم کرونا در روستاها شنیده شد.

وی ادامه داد: هم اکنون 420 مرکز جمع آوری، خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و دوزهای تقویتی هستند.

پورنقی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با پذیرش ۵۵ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۱۱۶ نفر رسید.

وی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که با توجه به اینکه مراکز واکسیناسیون انبوه در همه شهرها فعال است و علاوه بر آن تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی نسبت به تزریق واکسن آماده ارائه خدمات در اسرع وقت هستند. نوبت سوم و همچنین واکسن چهارم را در نزدیکترین مرکز به محل زندگی خود مصرف کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر لزوم همکاری و همراهی مردم همچون گذشته تاکید کرد و افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله پرهیز از تجمع در فضاهای بسته، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین تسریع در انجام واکسیناسیون. یکی از توصیه های اکید ما در این روزها است.

پورنقی تصریح کرد: 96 درصد مردم خراسان شمالی دوز اول، 88 درصد دوز دوم و 59 درصد دوز سوم تزریق کردند، این در حالی است که میانگین کشوری برای تزریق دوز سوم 54 درصد است، امید است با جذب و مشارکت خوب به مردم روستا در این شاخص مانند یک دوز اول است که می توانیم به رتبه های اول کشور برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید