8 خودروی با امنیت بالا که مخصوص مشهورترین افراد جهان است

خودروهایی که بزرگان کشورهای مختلف سوار می شوند همیشه موضوع جالبی برای مردم این کشور و سایر نقاط جهان بوده است تا بدانند خودروهای رهبران سیاسی کشورهای مختلف چیست. این خودروها با توجه به صنعت خودروی محلی، فرهنگ، سطح امنیتی و علایق شخصی رهبران مختلف، متفاوت طراحی شده‌اند و نمی‌توان گفت که یک خودرو از همه خودروها بهتر است، بنابراین همه مقامات مشهور باید از آن استفاده کنند.

تشریفات و نشان دادن قدرت سیاسی مسئولین باعث شده این افراد بیشتر از لیموزین استفاده کنند. این نوع خودروها به لطف فضای جادار می توانند علاوه بر تامین آسایش سرنشینان، مکان مناسبی برای نصب سیستم های حفاظتی و امنیتی داشته باشند. ماشین رهبر، رئیس جمهور، نخست وزیر، نخست وزیر یا هر عنوان سیاسی دیگر نشان دهنده شخصیت سیاسی مهم ترین تصمیم گیرنده یک کشور است.

با خودروهای رهبران سیاسی کشورها آشنا شوید

خودروهای رهبران سیاسی کشورهای مختلف، محصولاتی خاص و متمایز هستند و به صورت مخفیانه سفارشی می شوند تا سطح امنیتی آنها فاش نشود. در نتیجه نمی توان یک خودرو را بهتر از دیگری دانست و همه این محصولات در نوع خود جالب و منحصر به فرد هستند.

در مطلب زیر خودروهای مشهورترین رهبران سیاسی کشورهای مختلف را معرفی می کنیم.

رئیس جمهور ایالات متحده یک کادیلاک به نام هیولا دارد

8 خودروی با امنیت بالا که مخصوص مشهورترین افراد جهان است

جو بایدن برای سفرهای تشریفاتی خود در سراسر ایالات متحده از یک لیموزین ساخته شده توسط کادیلاک به نام هیولا استفاده می کند. این خودرو خاص و بسیار سفارشی است. اما چرا به این خودرو «جانور» می گویند؟

اگر فکر کنیم که ماشین جانور رئیس جمهور آمریکا فقط یک ماشین زرهی است، آن را بسیار دست کم گرفته ایم. چون این ماشین یک ماشین زرهی معمولی نیست! ورق زرهی به کار رفته در بدنه این خودرو 8 اینچ ضخامت دارد و وزن درهای این خودرو به اندازه درب های هواپیمای بوئینگ 757 است.شیشه ضد گلوله با قطر 5 اینچ در پنج لایه استفاده شده است بنابراین حتی بهترین ها گلوله های کالیبر بالا نمی توانند نفوذ کنند. لاستیک های بزرگ این خودرو تقریبا به اندازه یک اتوبوس سایز متوسط ​​هستند و با کولار تقویت شده اند تا بتوانند بدون هیچ استهلاکی به دور دنیا بچرخند! اما این تمام داستان نیست؛ فضای داخلی کابین خودرو به گونه ای آب بندی شده است که در برابر هرگونه حمله شیمیایی مقاوم است و برای مواقع اضطراری می توان از اکسیژن ساز موجود در آن استفاده کرد.

لیموزین هیولا دارای ظرفیت 7 سرنشین است که با حداقل سه سرنشین شامل راننده، محافظ ریاست جمهوری در صندلی جلو و شخص رئیس جمهور سفر می کند. حیوان تنها نیست و هرگز به تنهایی حرکت نمی کند! تیم امنیتی رئیس جمهور ایالات متحده از چندین جانور کادیلاک برای امنیت بیشتر زمانی که رئیس جمهور در حال حرکت است استفاده می کند تا مکان دقیق رئیس جمهور ایالات متحده قابل شناسایی نباشد. در سفرهای طولانی این خودرو به صورت کاروان حمل می شود.

جانور با سوخت دیزل کار می کند. زیرا علاوه بر کاهش استهلاک موتور خودرو، خطر اشتعال و انفجار بنزین وجود ندارد. موتور هیولا Dura Max Stack است که شبیه موتور ون های غول پیکر شورولت و GMC است.

ولادیمیر پوتین از خودروی مجلس سنای روسیه استفاده می کند

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

لیموزینی که وظیفه حمل و نقل دومین رهبر قدرتمند جهان را بر عهده دارد، محصول برند لوکس روسی اوروس است که سنات نام دارد. اوروس سنات نیز مانند هیولا نه تنها خودرویی خاص برای حمل و نقل رئیس جمهور است، بلکه نسخه های متعددی از آن تولید و به فروش رسیده است تا دیگر مقامات روسیه نیز بتوانند از این خودروی لوکس استفاده کنند.

اوروس سنات در دو نسخه L700 و S600 تولید می شود. نسخه L700 ابعاد بزرگتری برای استفاده از تجهیزات امنیتی دارد و فقط برای مقامات دولتی توسعه یافته است. اما نسخه S600 کوچکتر است و مردم عادی هم می توانند آن را سفارش دهند.

در بحث مشخصات فنی از غول بی شاخ و دم جانور خبری نیست. سنات به یک موتور 4.4 لیتری 78 توئین توربو هیبریدی مجهز است که توانایی تولید 590 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو 9 سرعته اتوماتیک است که نیروی موتور را به 4 چرخ منتقل می کند. البته به نظر می رسد نسخه تشریفاتی این محصول دارای موتور 712 اسب بخاری باشد که در این صورت صنعت به محصولی منحصر به فرد تبدیل خواهد شد.

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به بدنه زرهی، سیستم های امنیتی و کادر مجرب اشاره کرد. در واقع سنا محصولی نیست که بتواند به تنهایی جان رئیس جمهور را در برابر خطرات احتمالی محافظت کند و نیاز به نیروی کمکی دارد.

کیم جونگ اون دو ماشین تشریفاتی لوکس دارد

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

هیبر کره شمالی از مرسدس بنز S600 پولمن گارد استفاده می کند. یک ماشین لوکس با توالت توکار نیز وجود دارد. این خودرو دارای امکانات اضطراری به روز و همچنین شیشه ضد گلوله است. این خودرو توانایی مقاومت در برابر انفجارهای کوچک را نیز دارد.

S600 Pullman Guard محصولی آلمانی است که به طور ویژه به عنوان خودرویی برای رهبران سیاسی توسعه یافته و نسخه های مختلف آن در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این خودرو توسط وزارت دفاع کره شمالی به صورت محدود محافظت می شود. این خودرو به تنهایی نمی تواند سلامت رئیس جمهور و رهبر کره شمالی را تضمین کند و نیاز به نگهداری دارد.

پادشاه چارلز سوم یک بنتلی سفارشی دارد

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

پادشاه بریتانیا از لیموزین بنتلی برای مناسبت های سیاسی و تشریفاتی خود استفاده می کند. این خودرو از ناوگان خودروهای سلطنتی انتخاب شده است. تمرکز بریتانیا بیشتر روی استفاده از محصولات داخلی است و این بنتلی که به زیبایی رنگ آمیزی شده و صیقلی شده تقریباً یک خودروی معمولی است که به ویژگی های محافظ آن توجه چندانی نشده است. تمامی سفارشی سازی های انجام شده بر روی این خودرو در رنگ خاص و اطراف، صفحات زرهی و شیشه های زره ​​پوش خلاصه شده است.

ژی جین پینگ از محصولات محلی چین استفاده می کند

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

در دو دهه گذشته، چینی ها توجه ویژه ای به صنعت خودرو داشته اند. به گونه ای که توانستند در بازه قیمتی خودروهای اقتصادی دنیا قدرتمند ظاهر شوند. اما صنعت خودروی چین به تولید خودروهای اقتصادی محدود نمی شود و شی جین پینگ از خودروی هونگچی L5 برای نشان دادن قدرت کشورش در خودروسازی استفاده کرد. این خودرو یکی از لوکس ترین خودروهای تولید شده در این کشور محسوب می شود.

کابین L5 ترکیبی جذاب از ویژگی های قدیمی و جدید است. به عنوان مثال هونگچی در این محصول از یک فرمان چوبی ساده استفاده کرده در حالی که کل داشبورد با 3 صفحه نمایش بزرگ پوشانده شده است. علاوه بر این، تمامی عملکردهای خودرو با استفاده از مانیتور کنترل نمی شود، بلکه شاهد دکمه های کنترل فیزیکی در قسمت های مختلف کابین هستیم.

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

نسل جدید سدان فوق لوکس Hongchi L5 در نمایشگاه شانگهای ارائه شد و قیمتی بالغ بر 800 هزار دلار دارد.

ناروهیتو، امپراتور ژاپن، سوار بر تویوتا سنتوری رویال است

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

تویوتا سنچری رویال خودروی مورد علاقه خانواده سلطنتی ژاپن است. برای احترام به مقامات کشور خود، تویوتا یک Toyota Century قابل تبدیل سفارشی ساخت. این قرن باز رسماً اتومبیل رژه سلطنتی نامیده می شود که برای انتقال امپراتور ناروهیتو به کاخ آکاساکا در مسیری 4.7 کیلومتری استفاده می شود. این خودرو جایگزین رولز رویس مدل 1990 شد.

این خودرو برای بازی های المپیک تابستانی 2020 نیز مورد استفاده قرار گرفت.تویوتا سنچری تقیبا هیچ ویژگی ایمنی و امنیتی خاصی ندارد. این خودرو اصلا سقفی ندارد و به نوعی نماد امنیت امپراتور در کشورش را نشان می دهد که نیازی به امکانات امنیتی در کشورش ندارد.

رئیس جمهور سابق کنیا، اوهورو کنیاتا، صاحب بنز پولمن است

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

خودروهای بنز پولمن همواره مورد توجه مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف بوده است و در سرتاسر دنیا افرادی را می توان یافت که این محصول آلمانی را به خودروهای دیگر ترجیح می دهند; از جمله اوهورو کنیاتا، رئیس جمهور سابق کنیا، که مرسدس بنز پولمن S600 دارد، اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات سفارشی آن در دسترس نیست.

خانواده سلطنتی مراکش نیز سوار بر پولمن شدند

8 ماشین با امنیت بالا برای مشهورترین افراد جهان

خودروی مورد استفاده خانواده سلطنتی مراکش محصول مرسدس بنز و پولمن 600 کلاسیک است. این خودرو قوی ترین مدل کلکسیونی این محصول به حساب می آید.