90 درصد پرونده های شورای حل اختلاف زندان یزد به سازش ختم می شود


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879737

حداد رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: طی سال گذشته بیش از 90 درصد پرونده های ارجاعی به شعب شورای حل اختلاف زندان یزد به نتیجه رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا حداد در گفت و گو با یزدرسا گفت: در سال 1880 پرونده هایی به شعب شورای حل اختلاف زندان یزد ارجاع شده و بالغ بر 90 درصد این پرونده ها به نتیجه رسیده است.

وی افزود: این میزان مصالحه از طریق شعب شورای حل اختلاف در زندان های یزد و اردکان و بازداشتگاه ابرکوه و خاتم صورت گرفته است.

حداد به تلاش مضاعف شوراها برای حل و فصل اختلافات در استان اشاره کرد و گفت: تنها 24 پرونده بالای یک سال در استان یزد وجود دارد و 241 پرونده بالای یک سال وجود دارد که باید طبق شورا تعیین شود. تصمیمات . .

منشی دادگاه از تایید 88 درصد آرای ماخوذه در شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: تلاش کردیم حداکثر آرا را در شورای حل اختلاف قانع کنیم و در سال گذشته تنها 12 درصد از آرای شورا نقض شد. “

وی منطقی شدن شورای حل اختلاف را ضروری دانست و اظهار داشت: ارتقای کیفی فعالیت شورا و کاهش مدت رسیدگی تاثیر مستقیمی بر افزایش رضایت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه دارد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف بر تعیین تکلیف کارکنان افتخاری شورا تاکید کرد و گفت: تعدادی از مسئولان شورا در آزمون انتصابات قضایی اخیر پذیرفته شدند، اما کارکنان شورا در هیات حل اختلاف باید مشخص شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید