AFC از طارمی به عنوان مهره تماشایی جام ملت‌های آسیا تمجید کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از ستاره تیم ملی ایران در آستانه جام ملت های آسیا 2023 پرداخت.

به گزارش خبرگزاری موج


سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از شروع مسابقات جام ملت های آسیا در گزارش 2023 ستارگان فوتبال این قاره حضور دارند که انتظار می رود در این تورنمنت بزرگ بدرخشند.

مهدی طارمی ستاره ملی پوش ایرانی و عضو باشگاه پورتو سوژه امروز AFC در این گزارش است. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ستاره ایرانی نوشت: مهدی طارمی با پیوستن به بزرگان فوتبال ایران در هشت سال گذشته خود را به عنوان یک ستاره برای باشگاه و کشورش مطرح کرده است.

مهاجم اسبق پرسپولیس و الغرافه نه تنها به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های نسل خود شناخته می شود، بلکه به عنوان یکی از قوی ترین بازیکنان تهاجمی تاریخ فوتبال آسیا به حساب می آید.

آمار او گویای خودش است: هیچ بازیکنی در جام ملت های آسیا 2023 قطر بیش از 9 گل طارمی در 24 بازی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر نرسیده است.این بازیکن 31 ساله به عنوان یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال باشگاهی اروپا شناخته می شود. از زمان پیوستن به این باشگاه پس از حضور یک ساله در ریو آوه در سال 2020، او به طور منظم برای غول های پرتغالی در سطح داخلی و قاره ای گلزنی کرده است.

طارمی کار خود را در باشگاه شاهین بوشهر آغاز کرد و سپس به ایرانجوان رفت، جایی که گل‌ها شروع به سرازیر شدن کرد و باعث شد پرسپولیس در سال 2014 با این مهاجم به خدمت بگیرد.

هشت گل در اولین فصل حضورش در پرسپولیس باعث شد طارمی به تیم ملی ایران دعوت شود. درخشش این بازیکن در تیم ملی ایران الغرافه را تشویق کرد تا این بازیکن 25 ساله آن زمان را به خدمت بگیرد.

اقامت 18 ماهه طارمی در قطر با انتقال به ریو آوه پرتغال همراه شد، جایی که او در 37 بازی 21 گل به ثمر رساند تا الهام بخش پورتو برای بردن او به استادیوم دراگو باشد، جایی که آنها از آن زمان قهرمان لیگ در این فصل شده اند (22 – 2021) و بهترین گلزن فصل گذشته شد.

این درخشش مهدی طارمی برای تیم ملی ایران بود که با 41 گل در 74 بازی پس از علی دایی، کریم باقری و سردار آزمون در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ کشورش قرار گرفت. او در جام جهانی 2022 دو گل به ثمر رساند، هر دو گل مقابل انگلیس، اما نتوانست به جام جهانی 2018 راه یابد.

نقاط قوت طارمی در توانایی او برای بازی به عنوان یک مهاجم مرکزی یا در نقش عمیق تر در پشت یک مهاجم نهفته است. از سوی دیگر، او می تواند به عنوان وینگر چپ نیز به سمت دروازه حریف حمله کند و انعطاف تاکتیکی قابل توجهی را برای تیمش فراهم کند.



آیا این خبر مفید بود؟