CAS برگه ای دیگر به رسوایی های دوران انصاری فرد در پرسپولیس اضافه کرد

CAS برگه ای دیگر به رسوایی های دوران انصاری فرد در پرسپولیس اضافه کرد

شاید نوشتن درباره ارزهای عجیب و غریبی که در فوتبال کشورمان رد و بدل می شود موضوعی تکراری باشد، اما جنون قراردادهای مشکل دار در فوتبال ایران پایانی ندارد و تا زمانی که اصول قراردادها در فوتبال اجرا نشود پایانی ندارد. قوانین کشور ما

به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس یکی از پرونده های همیشگی بررسی این وضعیت وحشتناک باشد. باشگاهی که در یک دهه اخیر مدیران مختلفی را به خود دیده است و به جرات می توان گفت در دهه اخیر مدیری نبوده که در مسائل مالی به سرخپوشان لطمه نزده باشد و متأسفانه مسئول قبلی مشکلات مالی ایجاد کرده باشد. . برای ردیابی اتفاقاتی که در گذشته برای پرسپولیس آمده است، ابتدا باید یقه کارکنان وزارت ورزش را از گذشته به امروز گرفت که چگونه با بی دقتی و عدم نظارت صحیح بر عروسک های خود چنین وضعیت فاجعه باری را ایجاد کردند. .

در بین مدیران پرسپولیس، کسی که بیشترین آسیب را به این باشگاه وارد کرده، کسی نیست جز محمد حسن انصاری و عجیب است که مدیر فوتبال این همه نتایج ناگوار را حساب کرده و بار مالی زیادی برای باشگاه، جذب بازیکن و قراردادهای باورنکردنی به همراه داشته است.

البته بحث حاکمیت انصاری فقط به جذب بازیکن نیست، بلکه ماجرای جدایی کالدرون و محکومیت پرسپولیس در این مورد و توافق یحیی گل محمدی و قول عجیب او با مالک باشگاه شهر خودرو بی نظیر است. در نوع خود اینکه مدیر باشگاه بابت هر روز تاخیر در پرداخت موافقت می کند، یکی از تصمیماتی است که حتی در این شرایط بد مالی فقط دشمن تیم می تواند بگیرد نه مدیرعامل.

قرارداد 300 هزار دلاری اوساگونا در سال 1998 یک معامله مالی عجیب با استوکس مشکل بود که در تست تراکتور مردود شد و سرمربی وقت قرمزها بدون در نظر گرفتن همه این شرایط بازیکن را در نظر گرفت. او ابتدا 150 هزار دلار در جیب بازیکن گذاشت تا پس از 63 دقیقه بازی به بهانه تاج به راحتی تیم را تنها بگذارد و حالا 86 هزار دلار گزاف می خواهد.

سوالی که همچنان مبهم باقی می ماند این است که چرا انصاری فرد در روزهایی که استوکس بدون دلیل از تیم جدا شده شکایتی به فیفا نکرده است، تا به اینجای کار پرسپولیس طلبکار است و چرا باشگاه های ما همیشه باید مدرکی برای حفظ سند بودن نداشته باشند. ? در این باشگاه که در همه پرونده های فیفا این همه کتاب از دست می دهد چه خبر است؟

قرارداد سه ساله با رادوشویچ با افزایش تعداد قراردادها از دیگر مشکلاتی است که در دوران انصاری فرد به وجود آمد اما مشکل فعلی تکرار این مشکلات آزاردهنده نیست. سوال مسئولان و مسئولان برای رسیدگی به این مسائل این است که چرا این همه تخلف مدیریتی رفع نمی شود؟ چرا یک بار برای همیشه نمی گوییم که رسیدگی به تخلفات مدیریتی و مالی مدیران زاغی بر عهده کدام مسئولان است؟ چرا وزارت ورزش از گذشته تاکنون در چنین مواردی منفعل بوده و شفافیت مالی مدیران منتخب خود را جدی نمی گیرد؟ فوتبال ایران تا کی باید زیر پای اینگونه مدیریت های «فاسد» بسوزد و پول این افراد را به جیب افرادی بگذارد که برای فوتبال ما موثر نبوده اند؟ چه زمانی وقت آن است که دلالان را جمع آوری کنیم تا به راحتی دور زاغ هایی که روی نیمکت نشسته اند بگردند؟

می خواهم محمدحسن انصاری فرد که در چنین مواقعی ساکت است از لاک خود بیرون بیاید و توضیح دهد که با پرسپولیس چه کرد؟ چه کسی به او گفته که با چنین قراردادی می تواند تیمش را قهرمان کند؟ باشگاه پرسپولیس در حال حاضر بر اثر تصمیمات انصاری فرد با مشکلات زیادی مواجه است اما آیا دادگاهی برای رسیدگی به اتفاقات مدیریتی آن وجود دارد؟ البته عملکرد سایر مدیران سرخپوشان نیاز به بررسی دارد، اما من می‌خواهم روزی فرا برسد که مسئولان نظارتی به‌راحتی به مردم بگویند که سرنوشت چنین مدیرانی چه خواهد شد، نه اینکه با انتخاب این مدیران در پست‌های دیگر نمک بر زخم هواداران بپاشند.

دیدگاهتان را بنویسید