آتاری کشتی آزاد جام تختی، برنده فینال مهم وزنه برداری جدید/ نایب قهرمان اروپا مقابل یزدانی حرفی برای گفتن نداشت!


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854903

پایان مسابقات تنکابن با اعلام نفرات برتر;

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با پایان رقابت های 5 دوم وزنه برداری در تنکابن به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ دیدارهای برگشت، رده بندی و فینال 5 وزن دوم چهل و دومین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان توسط غلامرضا تهتی به عنوان مرحله نیمه نهایی چرخه انتخابی تیم ملی در سالن شهدای تنکابن برگزار شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی از ابتدای بعدازظهر به همراه پیمان درستکار و سایر اعضای این تیم در اتاق حضور داشته و از جایگاه کمیته فنی به تماشای جلسات نشسته است.

محمدحسین محمدیان کشتی گیر آزاد وزن 97 کیلوگرم آسیا نیز به همراه عسکری محمدیان پدرش و رئیس هیئت کشتی استان مازندران در مسابقات جام تهتی در سالن شهدای تنکابن حضور یافت. رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلای جهان نیز در سالن حضور دارد.

با توجه به استقبال بسیار زیاد تماشاگران کشتی دوست تنکابنی و ناتوانی ستاد برگزاری مسابقات در سالن، صندلی خبرنگاران و مهمانان نیز توسط تماشاگران اشغال شد و حتی بسیاری از علاقه مندان به کشتی پشت درهای بسته ماندند.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در میانه آخرین روز از مسابقات کشتی جام تهتی به همراه حسن رنگرس مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران به سالن آمدند و نظاره گر این مبارزه بودند.

نتایج دیدارهای نهایی و رده بندی این دوره از رقابت ها پس از پایان رقابت ها به شرح زیر اعلام شد.

61 کیلوگرم
رضا اطری نماینده وزنه برداری المپیک 2020 توکیو ایران که با رقابت در وزن بالاتر به دلیل عدم کاهش وزن عملکرد بهتری در جام تختی داشت، با نتیجه 6 بر 2 مقابل مجید دستان به برتری رسید تا جدی ترین مدعی قهرمانی جام تختی شود. در جام جهانی 2022 صربستان. این داستان در مسابقات جهانی زیر 23 سال در سال 2021 و قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال های 2020 و 2021 نیز وجود دارد، اما در این سه ماده موفق به کسب مدال نشد.

فینال: رضا اطری 6 – مجید داستان 2
دسته: داریوش حضرت قلی زاده 6 – نوریک هاراتونیان (ارمنستان) صفر

70 کیلوگرم
در فینال وزن 70 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2021 با نتیجه 3 بر یک آرمان اندرسیان دارنده مدال نقره قهرمانی اروپا 2021 ارمنستان را شکست داد و بر سکوی نخست جام تختی ایستاد.

فینال: امیرمحمد یزدانی 3 – آرمان اندرسیان (ارمنستان) یک
دسته: یوسف کامرانی 5 – نارک هاراتونیان (ارمنستان) 1 / حسین ابوذری 5 – عادل پناهیان 2

79 کیلوگرم
در فینال وزن 79 کیلوگرم، محمد نوحدی که سال گذشته مدال نقره مسابقات جهانی را کسب کرده بود، در دیداری نزدیک مقابل مصطفی جیاسی پیروز شد تا جدی ترین آزادکار تیم ملی شود و انتقام جردن باروز را بگیرد.

فینال: محمد فایند 7 – مصطفی گیاسی 5
دسته بندی: محمدحسین نوروزیان 12 – محمدرضا عرشی 6 / امیرحسین کاووسی 5 – علی غلامی صفر

92 کیلوگرم
در فینال وزن 92 کیلوگرم، احمد بذری دارنده مدال نقره و برنز جوانان جهان و مدال نقره آسیایی های آسیایی با نتیجه سنگین 6 بر صفر مغلوب مهدی حاجیلویان، دارنده مدال نقره جوانان جهان در سال 2021 شد. : 1 و به مدال نقره بسنده کردند.

فینال: مهدی حاجیلویان 6 – احمد بذری 3
دسته: سبحان عسگری 6 – بکا تاچیلیدزه (گرجستان) 4 / محمدحسین میرباقبان 10 – شایان صادقی صفر

125 کیلوگرم
در فینال وزن 125 کیلوگرم اما امیررضا معصومی چهره آینده کشتی ایران و دارنده مدال طلای جهانی 2021 نوجوانان به مصاف مهدی هاشمی دارنده مدال برنز قهرمانی جوانان جهان در سال 2021 رفت و به روی تشک رفت. در نهایت با نتیجه قاطع 7 بر 0 پیروز شد. در مسابقه با امیرحسین زارع این به یکی از شانس های جدی حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان تبدیل می شود.

فینال: امیررضا معصومی 7 – مهدی هاشمی صفر (رد صلاحیت)
دسته: علیرضا گرزبار 4 – مرصاد مرزی 2 / سالار حبیبی صفر (تروما) – علی اکبرپور 5

روز گذشته (پنجشنبه) 5 دوره نخست مسابقات وزنه برداری برگزار شد و احمد محمدنژاد جوان در 57، وازگن توانیان از ارمنستان در 65، محمدصادق فیروزپور در 74، علیرضا کریمی در 86 و محتبی گلیج در 97 کیلوگرم قهرمان شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید