واکنش انصارالله به خبر «اختلاف با ایران»

واکنش انصارلا به خبر در مورد

روز جدید : یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اخبار منتشر شده در وال استریت ژورنال مبنی بر اختلاف ایران و انصارالله را تکذیب کرد.

عبدالمالک العجری، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، هرگونه اختلاف با ایران را رد کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: خروج امروز سفیر ایران از بلغارستان به دلایل پزشکی بوده و ربطی به گمانه زنی رسانه های خارجی مبنی بر اختلاف با دوستان ایرانی ما ندارد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در توییتر نوشت: این در رسانه ها صحت ندارد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته از وجود اختلافاتی بین جنبش انصارالله یمن و ایران نوشت و نوشت که به دلیل این اختلافات، سفیر ایران قصد خروج از یمن را دارد.

«سعید حاطب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برخی اخبار منتشر شده درباره آخرین وضعیت سفیر ایران در دولت یمن برای نجات ملی گفت. : آقای حسن ایرلو وی مبتلا به ویروس کرونا است و با توجه به نیاز به مراقبت های فوری پزشکی، وزارت امور خارجه برای انتقال وی به بلغارستان جهت معالجه لازم با برخی از کشورهای منطقه تماس و رایزنی هایی را انجام داد. در نهایت منجر به تمهیدات لازم برای انتقال وی شد. الحمدلله انتقال وی به جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ارزیابی کشورهای شرکت کننده در این اقدام بشردوستانه، برخی گزارش های رسانه ها و گمانه زنی های رسانه ای در این زمینه را نادرست خواند.

دیدگاهتان را بنویسید