ارجاع تصمیم واردات خودرو به جلسه تشخیص در پی اختلاف مجلس و هیات امنا / متن ماده مورد اختلاف

ارجاع تصمیم واردات خودرو به جلسه تشخیص در پی اختلاف مجلس و هیات امنا / متن ماده مورد اختلاف

روز جدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مصوبه قبلی خود در خصوص واردات خودرو، طرح ساماندهی صنعت خودرو را در صورت لزوم برای بررسی بیشتر به شورا ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) ایرادات هیئت امنا در طرح ساماندهی صنعت خودرو را بررسی کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون صنعت بر نظر قبلی خود در ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو تاکید کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا نیز با تصویب مصوبه کمیته صنعت و معدن، ماده 4 این طرح را تصویب کردند تا حسب مورد به شورا ارائه شود.

ارجاع تصمیم واردات خودرو به جلسه تشخیص در پی اختلاف مجلس و هیات امنا / متن ماده مورد اختلاف

متن ماده 4 به شرح زیر است:

ماده 4 – هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به منظور تنظیم بازار خودرو یا سایر قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مربوط به صنایع متحرک را وارد کند.

تبصره 1- به منظور تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص های کیفی و مصرف سوخت خودروهای وارداتی و همچنین سقف تعداد مجاز واردات آنها (متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) سالانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره 2- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را به منظور جلوگیری از واردات مجدد آن تدوین و اجرا کند. گزارش کمیسیون هر سه ماه یکبار.. صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی.

تبصره 3 – وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است برای اولویت‌بندی و حمایت از واردکنندگان خودرو که اقدام به انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری در تولید خودرو می‌کنند، سیاست‌های تشویقی را در چارچوب قوانین تدوین و اجرا کند.

تبصره 4- دستورالعمل های مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی به منظور جلوگیری از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید