آیا کاهش آزاد و شدید قیمت خودرو وجود دارد؟ / هیئت امنا بالاخره با طرح واردات مشروط خودرو موافقت کرد + جزئیات

آیا کاهش آزاد و شدید قیمت خودرو وجود دارد؟  / هیئت امنا بالاخره با طرح واردات مشروط خودرو موافقت کرد + جزئیات

روز جدید : شورای نگهبان در نهایت طرح مجلس برای واردات مشروط خودرو را تصویب کرد.

اعضای هیات امنا در جلسه اخیر با پیشنهاد مجلس مبنی بر واردات مشروط خودرو موافقت کردند. بر این اساس، این طرح برای تبدیل شدن به یک قانون رسمی آماده می شود.

با تصویب هیأت امنا برای تنظیم بازار خودرو و قانون گذاری آن در آینده نزدیک، مطمئناً بازار خودروهای خارجی از بین خواهد رفت و به گفته تحلیلگران، قیمت ها به شدت کاهش می یابد (حداقل 30 درصد و حداکثر). 50 درصد).

هادی طحان نظیف، سخنگوی هیات امنا امروز گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه اخیر هیات امنا مطرح شد و اعضا هیچ ایراد و ابهامی نداشتند.
وی در تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی خودرو بیان کرد: ماده 4 طرح ساماندهی خودرو، واردات خودرو در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو، سایر کالاها و خدمات مرتبط با صنایع مختلف رانندگی است که اخیرا در مورد آن بحث شد. جلسه هیئت امنا

سخنگوی هیات امنا گفت: در مرحله قبل هیچ مناقشه شرعی و قانون اساسی بر سر این طرح نداشتیم. در مرحله قبل سه ابهام داشتیم که توسط اعضای هیات امنا رفع شد. گاردین هیچ ایراد و ابهامی در این زمینه ندارد.

وی با بیان اینکه هیئت عالی نظارت شورای تشخیص مصلحت ایراداتی به سیاست های کلی نظام به «طرح ساماندهی صنعت خودرو» دارد، گفت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 26 آبان ماه مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون صنعت و معدن در خصوص اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو به هیئت امنا با 193 رأی موافق، 9 رأی مخالف موافقت کردند. ، 5 «ممتنع» مجموعا 230 نماینده حاضر در مجلس.

بر این اساس، ماده (4) این طرح به شرح زیر اصلاح می‌شود: هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به منظور تنظیم واردات خودروهای تحت نظارت، خودرو یا سایر قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با صنایع مختلف را وارد کند.

تبصره 1- به منظور تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص‌های کیفی و مصرف سوخت خودروهای وارداتی و سقف تعداد مجاز واردات آنها (متناسب با کسری تولید داخل نسبت به موثر تعیین می‌شود. تقاضا). سالیانه توسط وزارت صنعت معدن و تجارت مصوب هیات وزیران.

تبصره 2- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را به منظور جلوگیری از واردات مجدد آن تدوین و اجرا کند. هر سه ماه یکبار به کمیسیون صنعتی گزارش و معادن را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

تبصره 3 – وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است سیاست‌های تشویقی را برای اولویت‌بندی و حمایت از واردکنندگان خودرو که انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری در تولید خودرو انجام می‌دهند، تدوین و اجرا کند.

تبصره 4- دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی به منظور جلوگیری از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید