وزیر صمت با واردات خودرو از سال آینده موافقت کرد / حفظ ابهامات هیئت امنا به کمیته صنعت سپرده شد

زمان: 16:55
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777198

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه دیروز کمیته صنایع مجلس با وزیر سمت برای بررسی ماده 4 در مورد واردات خودرو ، وزیر گفت که آنها با آزادسازی واردات خودرو موافق هستند ، اما به فرصت برای ایجاد زیرساخت های لازم “در نهایت ، این کمیته به کمیته صنعت دستور داد تا ابهامات مطرح شده توسط هیئت امنا را اصلاح کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جدی در مورد وضعیت طرح واردات خودرو توضیح داد: در جلسه دیروز کمیته صنایع پارلمان با وزیر صمت برای بررسی ماده 4 در مورد واردات خودرو ، آقای وزیر گفت که آنها با آزادسازی واردات خودرو موافق هستند ، اما نیاز به فرصت دارند. ایجاد زیرساخت های لازم ایجاد کردن. در نهایت ، این کمیته به کمیته صنعت دستور داد تا ابهامات مطرح شده توسط هیئت امنا را اصلاح کند.

وی افزود: نظر وزیر این بود که آنها برای افزایش تولید و ایجاد زیرساخت های لازم به فرصت نیاز دارند اما با آزادسازی واردات خودرو از سال آینده موافقت کردند. آنها بیشتر نگران مشکلات ارزی بودند که می تواند منجر به انقباض ارز از پایین بازار شود و بازار ارز با اجرای این فرمان اشتباه گرفته شود. اعضای کمیسیون مصر می گویند که این طرح قصد دارد بازار را تنظیم کند و در واقع آزادسازی واردات خودرو نیست ، اما برای از بین بردن بخشی که ما از دست داده ایم ، 50 تا 70 هزار واحد برای تنظیم بازار وجود دارد.

جدی در ادامه گفت: “در مورد پیشنهاد وزیر صمت رای گیری نشد. در حال حاضر وظیفه بررسی ابهامات بر عهده کمیته صنایع است و پس از ارائه پیشنهاد کمیته به کمیته ، ابهامات مطرح شده از سوی هیئت امنا برطرف می شود. “این پیشنهاد قطعاً این هفته آماده نخواهد شد ، نمایندگان هفته آینده در حوزه های انتخابیه حضور خواهند داشت. بنابراین ، احتمالاً پیشنهاد کمیته صنایع در این زمینه تا دو هفته دیگر به کمیته صنایع ارائه می شود. همانطور که برنامه دوباره اجرا شده است توسط هیئت امنا ، پس از انتقال ابهامات به هیئت مدیره ، باید اولویت را با توجه به اساسنامه داخلی دادگاه به طرح بدهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مورد طرح عرضه خودرو در بورس توضیح داد: در حال حاضر طرح عرضه خودرو در بورس در حال بررسی نیست ، منتظر تعیین ماده 4 هستیم و سپس ما با این طرح برخورد خواهیم کرد اگر طرح واردات خودرو تصویب و اجرا شود ، می تواند اکثر مشکلات را برطرف کند ، در صورت حل مشکلات ، ممکن است نیازی به عرضه خودرو در بورس نداشته باشید. یکی از مفاد این طرح نیز در ماده 4 ذکر شده است.

وی افزود: طرح ساماندهی بازار فولاد که به تصویب کمیسیون رسید ، در جلسه بعدی یا نهایتاً در دو جلسه بعدی دادگاه بررسی می شود. مفاد اصلی طرح شامل تأمین کل زنجیره فولاد در بورس کالا و انتقال معافیت های مالیاتی از ابتدای زنجیره تا پایان زنجیره است. پیش از این ، معافیت مالیاتی برای صادرات فولاد در محصولات اولیه زنجیره فولاد وجود داشت که بر اساس آن این معافیت در انتهای زنجیره و محصولات نهایی منتقل می شد تا محصول نهایی از مالیات صادرات معاف شود.

انتهای پیام /

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید