نمایندگان پارلمان برای واردات خودرو به توافق رسیدند/ تغییر هفتگی قیمت خودرو غیرقابل قبول است/ مجلس به موضوع مافیای صنعت خودرو ورود کرد


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821143

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص گنجاندن شورا به صلاحدید در لایحه واردات خودرو گفت: افزایش هفتگی قیمت خودرو غیرقابل قبول است و ما به عنوان نماینده مجلس موظف هستیم برای مقابله با نارضایتی آنها از خودرو اقدامات لازم را انجام دهیم. تولید کنندگان.”

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص آخرین وضعیت مصوبه واردات خودرو و افزایش قیمت جدید با در نظر گرفتن تعهدات خودروسازان برای ارتقای کیفیت و عرضه، گفت: ایرادات شورا به مناسب بودن مصوبه واردات خودرو منطقی نیست. به دنبال کاهش قیمت و افزایش کیفیت است که باعث نارضایتی صنعت خودرو در بین مردم شده است و مصوبه واردات نیز در همین راستا است.

نارضایتی مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی

وی ادامه داد: مردم به طرق مختلف در حضور نمایندگان خود نارضایتی خود را از صنعت خودرو اعلام می کنند و ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم و یکی از کارهایی که می توانیم انجام دهیم واردات خودرو است که در حال حاضر هیات مشورتی آن را تایید کرده است. ما با واردات خودرو مشکل داریم و باز هم تاکید می کنیم که این مشکل را قبول نداریم و حالا باید دید این مشکل چگونه با قانون حل می شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر مجلس باز هم بر نظر قبلی خود پافشاری کند، مجدداً مصوبه به صحن صلاحیت به صحن شورا می رود و امیدواریم این بار به دلیل عدم انجام تعهدات خودرو با این مصوبه موافقت شود. تولید کنندگان در کیفیت و نصب را افزایش می دهند.”

رضایی با تاکید بر بی کیفیتی خودروهای داخلی گفت: طی سه سال گذشته قیمت خودرو چندین برابر شده است اما همچنان شاهد هستیم که کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت ها بالاست و متاسفانه بیشتر تصادفات مربوط به خودروهای داخلی است. ماشین ها. ” قیمت ها نیز به صورت هفتگی تغییر می کند. از سوی دیگر، هر بار که قرعه کشی ثبت می شود، ناگهان پیامی از سوی دو خودروساز داخلی مبنی بر افزایش قیمت ظاهر می شود.

چه کسانی و با چه اهدافی پشت گرانی خودرو هستند؟لزوم حذف انحصار از بازار خودرو

وی گفت: چه کسانی و با چه هدفی پشت این افزایش قیمت هستند؟ این موضوع به ما مربوط است و کلا مافیای خودرویی وجود دارد که لحظه ای قیمت را تا 30 درصد افزایش می دهد و بیچاره ها مستاصل هستند و جز ما نمایندگان کاری نمی توان کرد، ما می خواهیم در این موضوع قدم برداریم. .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید به واردات خودرو فشار بیاورند. بحث واردات خودرو واقعا موضوع خوبی بود. بر اساس این مصوبه قرار بود در فاز اول 50 هزار خودرو وارد کشور شود و فضای روانی افزایش قیمت ها از بین برود که متاسفانه تایید نشد و دیدیم بازار همچنان در انحصار این دو خودروساز باقی مانده است.

وی تاکید کرد: باید انحصار از دست این دو خودروساز خارج شود و بازار رقابتی شود تا زمانی که رقابتی وجود نداشته باشد، به محض عرضه نوع جدید پراید یعنی نقدی، بی پولی 130، 111، 131 و غیره فقط سود جیب خودروساز به بهانه گرانی می گذرد و فشار ضرر به جیب مردم می رود.

مجلس به موضوع شناسایی مافیای صنعت خودرو ورود کرده است

رضایی با اشاره به اینکه مجلس به موضوع شناسایی مافیای صنعت خودرو ورود کرده و در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه در صورت قطعی شدن تصمیم برای واردات خودرو، افراد خاصی می توانند در این زمینه اقدام کنند، گفت: خیر. در تصمیم گیری برای واردات خودرو گنجانده شد: «این امکان را برای همه و کسانی که متقاضی واردات خودرو هستند، فراهم کنید.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: اکثریت مجلس به واردات خودرو رای دادند و موافقت کردند اما در نهایت سایر مراجع باید با این مصوبات موافقت کنند و اکنون باید منتظر بررسی باشیم. از این قوانین صنعت و بازار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید