مجلس از واردات خودرو برای جلوگیری از قیمت های تقلبی خواست / شورا در صورت لزوم به اعضای پارلمان می پیوندد


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819405

مهدی عسگری افزود: واردات خودرو برای پرکردن شکاف عرضه و تقاضای بازار و ناتوانی تولیدکنندگان در پاسخگویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با اشاره به مصوبه واردات خودرو در سال گذشته در این کمیسیون گفت: در بودجه سال 1401 این موضوع مجددا تصویب و تصویب شد. ”

عسگری افزود: هیات امنا این مصوبه را تایید کرد اما در پی ایراد هیات عالی نظارت بر سیاست های مشترک نظام، این طرح از سوی هیات امنا برگردانده شد، البته با اصرار مجلس موضوع به شورا ارجاع شد.

وی گفت: یکی از بندهای طرح کمیسیون صنعتی برای ساماندهی بازار خودرو واردات خودرو به منظور آسیب نرسیدن به تولید داخلی بود که این اقدام برای پرکردن خلأ عرضه و تقاضا در بازار و ناتوانی آن بود. تولیدکنندگان به آن واکنش نشان دهند. بود.

نماینده مردم کرج جلوگیری از ایجاد قیمت های کاذب در بازار خودرو را از دیگر اهداف واردات خودرو دانست و تصریح کرد: مردم باید از نظر کیفیت و قیمت حق انتخاب داشته باشند، رقابت نیز شکل بگیرد تا خودروسازان داخلی مجبور به تغییر کمیت و کیفیت تولید هستند.

وی گفت: کاهش قیمت خودرو به کاهش قیمت کارخانه و بازار آزاد بستگی دارد. با وزیر صمت جلساتی برگزار شد و وی قول داد با افزایش تولید خودروهای داخلی و نزدیک به قیمت کارخانه ای که به کاندیداها تحویل می شود، قیمت حاشیه بازار را کنترل کند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید