تناقضات یکی از اعضای شورا مشکلاتی ایجاد کرد/ در دادگاه از تصمیم شورا دفاع می کنیم


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898297

رئیس شورای شهر رشت گفت: جنجال یکی از اعضای شورای رشت را دنبال می کنیم تا نقش بسیاری از مسائل و اتفاقات مشخص شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه محمدحسین وتک کارگنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت شورای ششم شهر رشت گفت: برخلاف شوراهای شهر رشت. ادوار گذشته این شهر شورای ششم رشت قبل از شروع فعالیت رسمی در آستانه انتخابات است که هیأت رئیسه، اعضای کمیسیون های تخصصی و حتی انتخاب شهردار مورد نظر برای جلوگیری از از دست رفتن فرصت ها اقدام کردند. تعامل و هماهنگی بسیار خوب بین اعضا

وی با بیان اینکه شورای ششم همزمان با دولت جدید فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: برخی از افراد مورد نظر شهرداری راش به سمت های کشوری چشم دوخته بودند به همین دلیل انتخاب قوی برای شورا سخت بود. شهردار و در نهایت با توجه به مسائل متعدد ثبات حاکمیتی، شهردار باقیمانده از شورای پنجم رشت را انتخاب و ابقا کردیم که در کمتر از دو هفته به دلایل اداری و شخصی از سمت خود استعفا داد و شورای ششم بار دیگر در مجلس حضور یافت. روند انتخاب شهردار

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورا و مردم خواستار تحول بزرگ در شهر هستند، گفت: در این مرحله حدود 40 نفر به صورت داوطلبانه کرسی شهرداری رشت را اشغال می کنند و با توجه به اینکه امیر حسین علوی با هشت سال سابقه عضویت در شورا و برنامه های ارائه شده، شورا تصمیم گرفت وی را برای تصدی این سمت انتخاب کند تا در کنار شناخت وی از مجموعه مدیریت شهری و حضور مدیران توانمند در شهرداری، با حمایت شورا می توانیم اقدامات خوبی در راستای توسعه و تحول شهر انجام دهیم.

کارگنیا با بیان اینکه متأسفانه در همان ابتدا متوجه شدیم که روز به روز از برنامه ها دور می شویم، تصریح کرد: با وجود تذکرات و توصیه های متعدد مبنی بر عدم از دست دادن فرصت ها، تغییر رویه ای در کار شهردار ایجاد نشده و علیرغم میل داخلی شهردار اعضای شورا با توجه به ماده 73 قانون تشکیلات و فعالیت شوراها از آنجایی که شهردار مطابق برنامه ها و اهداف عمل نکرد، سوالات و استیضاح مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به حضور امیرحسین علوی در مرحله استیضاح شورا اشاره کرد و افزود: شهردار در جلسه استیضاح حضور نداشت و در نهایت رای گیری با حضور شورا انجام شد. اعضا، خبرنگاران و دو دوربین و نتیجه این شد که همان هشت عضو شورا از پاسخ های علوی قانع نشدند.

وی به اعتراض یکی از اعضای شورا مبنی بر مخدوش شدن دو برگه رای اشاره کرد و گفت: یکی از اعضای شورا به رای اعتراض داشت و معتقد بود که دو برگه رای مخدوش شده است که در شک و تردید آرا به حاضران نشان داده شد. . و دوربین ها تا همه از مخدوش نشدن برگه ها مطمئن شوند و برخی با خودکار و تعدادی علامت گذاری شده جعبه داخل برگه را کاملا پر کردند.

کارگنیا با بیان اینکه طبق قانون پس از برکناری شهردار باید نسبت به انتخاب سرپرست اقدام شود افزود: یکی از کارمندان مجرب شهرداری رشت پس از شمارش آرا برای استیضاح به عنوان سرپرست شهرداری پیشنهاد شد. و با 9 رای از مجموع 11 عضو حاضر شورا سید مجتبی همیت بن دانا به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه چهار نفر از اعضای شورا در صورتجلسه نوشتند که به ابقای شهردار رای داده اند، گفت: قبل از رای گیری به درخواست تعدادی از اعضای شورا رای دادیم. رای مخفی باشد که از این 9 رای به مخفی بودن رای داده اند و بنابراین هیچکس نمی تواند رای را کشف کند.

وی با تاکید بر اینکه همه حق دارند به آرای دیوان عدالت اداری اعتراض کنند، تصریح کرد: متأسفانه تناقضات یکی از اعضای شورا باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و قطعا با توجه به مستنداتی که در اختیار داریم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. خوب

کارگنیا ادامه داد: متأسفانه این رفتارها باعث شده است که حدود 100 میلیارد تومان اعتبار دولتی در بحث ضایعات که زمان زیادی برای تهیه اسناد ندارد با مشکل مواجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: فرماندار و عضو شورای معاند در جلسه رسیدگی به درخواست صدور دستور موقت در دیوان عدالت اداری حضور یافتند. رای شورا هنوز قطعی نشده و در دادگاه لغو شده است و منتظر دعوت از شورا برای ارائه مدارک به دادگاه و دفاع از تصمیم و تصمیم خود هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ثبات حاکمیتی هستیم، گفت: اختلافات باعث رکود در شهر می شود و متأسفانه هزینه این گونه اختلافات گریبان مردم و شهر را می گیرد و امیرحسین علوی را برای یک دوره چهار ساله انتخاب کردیم اما او فرصت را از دست داد. داد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید