دفاع ناجوانمردانه از عملکرد ضعیف تهدیدات در مدیریت آخرین بارندگی/ تمسخر مشاهدات شهروندان تهرانی توسط اعضای شورا

دفاع ناجوانمردانه از عملکرد ضعیف تهدیدات در مدیریت آخرین بارندگی/ تمسخر مشاهدات شهروندان تهرانی توسط اعضای شورا

روز جدید : اگرچه آبگرفتگی شدید معابر در روزهای بارانی تهران مانع تردد شهروندان شد اما اعضای شورا انتقادی از عملکرد شهرداری نداشتند و حمایت صددرصدی خود را از زاکانی شهردار تهران و تیمش اعلام کردند!

«اینجا در تهران، اتوبان ستاری، از دیوار پله ها سیل می آید»، «تهران سیل زده بود»، «مسافت یک خیابان 6 متری را نمی شود طی کرد که در چاله آب نیفتی» من دارم بزرگراه علی رودخانه شد» و …. این توئیت های مردم در واکنش به مدیریت فاجعه بار باران از سوی شهرداری تهران است. همزمان فیلم هایی از وضعیت اسفناک سیل در خیابان های پایتخت در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد.

اگرچه علیرضا زاکانی و معاون شهرداری وی بارها از آمادگی مناطق و ستاد شهرداری برای بارندگی های تهران خبر داده اند، اما اولین بارندگی در تهران که از روز پنجشنبه آغاز شد و تا امروز ادامه دارد، شهر را مسدود کرده و آب گرفتگی را در پی داشت.

ساعت ها تردد و چاله های آب چند متری نتیجه عملکرد ضعیف مدیریت شهری بود که امروز هم در حیاط شورا از زیر دست اعضا نگذشت و برخلاف فرمانداران قبلی به جای غافلگیر شدن از سیل و سیل گفت: با تلاش مدیران بالاخره توانستند پس از ساعت ها کسوف و البته لطف خداوند به آنها که باران را باز کنند، راه را باز کنند!

مقامات شهر علت وقوع سیل شدید را حجم زیادی زباله می دانند. در روزهای قبل از بارندگی، در روزهای بارندگی و زمانی که معابر چند متر بالاتر می ریختند، زباله ها را به جای جمع آوری جمع آوری می کردند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست اعلام کرد: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته حجم زیادی زباله از نهرها و نهرها جمع آوری شده است که گاهاً باعث جاری شدن سیل در برخی نقاط شهر می شود، البته نهرها و نهرها دائماً پاکسازی می شوند. . »

شهرداری وجود کوه برای زباله را از ویژگی های شهروندان ارزیابی کرد و اعلام کرد: اما به دلیل عدم تمکین برخی از شهروندان و به دلیل حجم و شدت آخرین بارندگی ها در نقاطی دچار مشکل شدیم. بنابراین از شهروندان می خواهیم شهرداری تهران را در پاکیزه نگه داشتن رودخانه ها و نهرها یاری کنند.

اما علیرغم اینکه شهروندان در ظاهر شاهد سیل شدید بودند، تعداد زیادی از اعضای شورا به وضعیت اسفناک خیابان ها پاسخ مثبت دادند و از مواضع نظارتی و انتقادی خود خارج شدند، بنابراین مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا برگزار شد. وی گفت: از زحمات آنها در رابطه با مسائل روزهای گذشته و تلاش شهرداری برای غلبه بر سیل و کارهای خوبی که انجام داده اند تشکر می کنیم.

مهدی علوی یکی دیگر از اعضای شورا نیز با تقدیر و تشکر از مهدی پیرهادی رئیس کمیته بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری بدون اشاره به مشکلات، صددرصد از عملکرد معاون شهردار مربوطه تقدیر و تشکر کرد و اعلام کرد که تمامی مشکلات برطرف شده است. حل شد. . خوب!

حتی زمانی که ناصر امانی، یکی دیگر از اعضای شورا، از جمع آوری زباله ها قبل از بارندگی گلایه کرد، پیرهادی به جای معاون شهردار تهران در پاسخ به این شورا گفت: قبلا جلساتی برگزار شده و حوضه های آبریز مشخص شده است. افرادی هستند که شرایطی برای حل مشکلات دارند. در مجموع از نظر عملکرد نسبتاً خوب بود.»

پرویز سروری اما هیچ نشانه ای از ضعف در عملکرد شهرداری تهران در آبگرفتگی خیابان های پایتخت نشان نداد و به ضعف در حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: ما متهم هستیم زیرا راویان دشمن ما هستند. ما در شهرداری سهل انگاری زیادی داریم و این بی توجهی باعث می شود افراد دیگر قصه بگویند. اگر داستان را دشمن بسازد چه اتفاقی می افتد؟ ماجرا دست شهرداری نیست».

سروری افزود: ما تنها در چند روز عملیات بسیار موفقی انجام دادیم و دوستان ما ده ها هزار نفر را در تهران فعال کردند. “من می دانم که شهرداران ولسوالی ها و ولسوالی ها زباله ها را در محل های دفن زباله جمع آوری کردند و راه را باز کردند، اما هیچکس از آن خبر ندارد.

این عضو شورا گفت: وی فیلم سال 96 را فوروارد کرده و مردمی که در خانه نشسته‌اند معتقدند که تهران را زیر آب برده است. تهران نسبت به سال های قبل در مقابله با آب مصرفی موفق تر بوده است، اما مردم به این فکر نمی کنند که دیگران قصه گو هستند! این راهنما قابل تحسین و قدردانی است. هر که داناست، دیگران عرق او را پاک کنند، نه اینکه با علم لگد به او بزنند تا زمین بخورد.

در نهایت معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گزارشی رسمی از عملکرد خود در بارندگی های اخیر ارائه کرد و در میان تشکر و قدردانی اعضای شورا به سمت خود بازگشت. واکنش هایی که حتی در زمان شهرداری محمد باکر کلیباف تکرار نشد و در عین حال اعضای شورا به عنوان نماینده مردم بر عملکرد شهرداری اصرار و انتقاد داشتند اما شورای ششم در اولین آزمون خود بسیار ضعیف عمل کرد. موضع در برابر عملکرد ضعیف را به دست گرفت و در کمال انفعال پشت شهردار بی تجربه خود ایستاد و مشاهدات مردم ناشی از حضور و مواجهه با شرایط اسفبار خیابان ها را به سخره گرفت!

دیدگاهتان را بنویسید