استیضاح شهردار کرج به دلیل پاسخ ندادن به سوالات شورا/عملکرد ضعیف کلید خورد. از بلاتکلیفی قطار شهری تا عدم شایسته سالاری در انتصابات


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821751

محمد اسعدیان گفت: 480 میلیارد تن اوراق مشارکت در قطار شهری کرج حق مردم است، این وام در سال 1400 اخذ شد اما آقایان نتوانستند از پول مذکور استفاده کنند که در بانک مرکزی هدر می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسعدیان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و تحقیقاتی شورای شهر کرج درباره دلایل استیضاح کرج به تیتریک گفت:

اسعدیان خاطرنشان کرد: شهردار باید مبنای انتصابات را اعلام کند؟ وی افزود: متاسفانه سیرایی به هرکسی که بیشتر انتقاد کند امتیاز می دهد و مصالح شهر را در نظر نمی گیرد، قطار شهری کرج نیز در این مدت بلاتکلیف ماند.

وی گفت: تست سرد و گرم، راه اندازی پایلوت و بهره برداری از قطار شهری کرج درخواستی از شورای شهردار کرج بوده که تاکنون محقق نشده و وی فرصت لازم برای ارائه این برنامه را ندارد. مسائل فنی را منتقل کرده و با تهران مذاکره می کند.

اسعدیان گفت: متأسفانه شهرداری کرج قادر به جابجایی قطار شهری کرج نیست و علیرغم تلاش ما و اتصال ریل سوم از آبان ماه 1400، امکان تست گرم و اجرای آن در 3 ساعت وجود دارد، اما انجام شد. انجام نشده.”

وی گفت: 480 میلیارد تن اوراق مشارکت در قطار شهری کرج حق مردم است، این وام در سال 1400 اخذ شد اما آقایان نتوانستند از پول ذکر شده استفاده کنند که در بانک مرکزی هدر می رود، نباید کوتاهی کرد. یعنی کرج.

اسعدیان با اشاره به اینکه متاسفانه در سال 1401 در صورت موافقت بانک مرکزی می توان برای قطار شهری کرج ضمانت نامه گرفت و یا رقم آن کاهش پیدا کرد، افزود: روسای سازمان های شهرداری هنوز برنامه ای ارائه نکرده اند.

وی گفت: نظر ما این بود که بدون دخالت شورا احراز صلاحیت شویم اما این مهم محقق نشد، کدام سرمایه گذار جذب سازمان مشارکت و سرمایه گذاری شد؟ 256 روز از خدمت ساعدی سیرایی می گذرد و وی از 12 مهرماه 1393 شهردار کرج است.

اسعدیان گفت: حقوق و ارقام مانند سابق است و شهردار کرج انتصاباتی را در واحد حقوقی تعیین کرده است به این صورت که این اداره با ترکمنچای قرارداد بسته و تمامی ایستگاه های اتوبوس را برای تبلیغات در اختیار گرفته است.

وی گفت: باید بهینه سازی انجام شود و پس از فروش بلیت های الکترونیکی درصد شهرداری پرداخت شود اما تاکنون این موضوع محقق نشده است. دست برداشتن از.

اسعدیان با اشاره به اینکه شهردار کرج باید مسئولیت انعقاد مجدد قرارداد با پیمانکاران مذکور را داشته باشد، افزود: ماجراهای پشت صحنه باید مشخص شود. پیش از آن ساعدی سیرایی به 3 سوال از 8 سوال اعضای شورا پاسخ داد و ما قانع شدیم.

وی گفت: شهردار کرج در جلسه ای محرمانه خواستار فرصتی شد تا در زمینه 5 موضوع دیگر ارائه خود را ارائه دهد اما هیچکدام انجام نشد، بر اساس ماده 83 پس از قانع نشدن سوال پرسیدیم. شهردار کرج با امضای 6 نفر.

اسعدیان گفت: شهردار کرج در جلسه آتی شورا باید به سوالات اعضای شورا پاسخ دهد و در رای گیری بماند، رای گیری شفاف است نه الکترونیکی تا مصلحت شهر مشخص شود و مردم برای احقاق حق مردم اقدام کنند. شهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید