عدم حضور مجدد شهردار در دادگاه شوروی/ استیضاح طالبی کلید خورد


ساعت: 10:34
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880707

در حالی که در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر ساری قرار بود طالبی در حین حضور در جلسه به سوالات مطرح شده از سوی دو نفر از اعضای شورای شهر پاسخ دهد که به دلیل آنچه که عنوان ماموریت کاری عنوان شده بود، در جلسه حاضر نشد. در ادامه با اظهارات انتقادی سه تن از اعضای شورای شهر، نمایندگان وضعیت کنونی شهر، کلید استیضاح شهردار ساری را گذاشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سی و پنجمین جلسه ششمین دوره شورای شهر ساری عصر یکشنبه با حدود نیم ساعت تاخیر برگزار و سه دستور جلسه به صورت علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نکته مهم این جلسه طرح سوال دو تن از اعضای شورای شهر ساری، بخشی و میرشجایی از شهردار ساری طالبی بود که قرار بود در این جلسه با حضور شهردار پاسخ داده شود.

پرویز شعبانی رئیس شورا پیش از پیشنهاد دستور جلسه، 23 تیرماه روز دهیاران و شهرداری ها را تبریک گفت.

وی افزود: تذکر و سوال از مصادیق و ابزار نظارت و وظایف ذاتی شورا است و در این راستا سوالاتی صورت می گیرد و از این رو شورای شهر برای نظارت بهتر سوالات و تذکراتی را مطرح می کند تا گشایش ممکن شود.

اظهارات موافق و مخالف اجرای طرح «پل تا پل».

در ادامه جلسه با درخواست 5 نفر از اعضای شورای شهر ساری بررسی طرح اضطراری پل به پل دو طرفه به رای گیری گذاشته شد که با 7 رای موافق در صحن علنی شورا مطرح شد. .

شهرام ایرجی در این خصوص گفت: خرید ملک توجیه اقتصادی ندارد و جابه جایی گزینه بهتری است.

وی افزود: با وجود اینکه به خرید رای داده بودم اما اکنون با توجه به شرایط موجود رای خود را پس می گیرم و پیشنهاد من جابجایی است.

پرویز شعبانی نیز در این خصوص گفت: زمین مورد نظر در مجاورت طرح است و مشابه آن نداریم، بنابراین در صورت احتساب زمین در گذر زمان قطعا مشمول افزایش قیمت می شود. برای تسریع در کار با خرید موافقم.

سید حسن احمدی گفت: اجرای نیمه تمام پروژه پل به پل باعث ترافیک می شود. بنابراین باید آزاد شود اما پروژه اجرا نشود چون نتیجه ای ندارد.

وی افزود: افتتاح پروژه نیمه تمام در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و این امر قطعاً مشکلات ترافیکی را به همراه خواهد داشت و البته مشکل رشد قیمت نسبت به زمین باقیمانده نیز باید در نظر گرفته شود.

سبحان بخشی ابراز نظر کرد: در کنار سرعت، دقت را هم باید در نظر گرفت، البته همه ما دغدغه هایی داریم و صرفاً برای متقاعد کردن مردم، شروع پروژه مطلوب نیست.

او اضافه کرد؛ تملک باید انجام شود اما من مخالف اجرای پروژه هستم زیرا مشکلات زیادی از جمله ترافیک ایجاد می کند و البته افزایش شدید قیمت زمین در این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

سید رحمان میرشجایی با ابراز خوشحالی از پرداخت 60 درصد حقوق کارکنان شهرداری با طرح این موضوع، گفت: وی در خصوص پروژه پل گفت: من به بازگشایی این پروژه به عنوان یک پروژه شتابزده نگاه می کنم و فکر می کنم این پروژه باید به صورت جامع و بهینه اجرا شود تا مشکلی برای شهر ایجاد نشود.

موافقت شورا با تملک زمین در اجرای پروژه پل به پل

لازم به ذکر است در نهایت با 7 رای موافق اعضای شورای شهر ساری تنها با تملک زمین موافقت شد.

دستور بعدی جلسه طرح سوالات اعضای شورای شهر از شهردار ساری بود که به دلیل عدم حضور شهردار در ادامه جلسه سردرگمی زیادی ایجاد شد.

عدم حضور مجدد شهردار در جلسه شورا

شعبانی رئیس شورای شهر ساری گفت: در جلسه امروز شهردار ساری باید به سوالات آقایان بخشی و میرچهایی پاسخ می داد که با توجه به ارسال نامه شهرداری به شورا در این جلسه حضور نخواهند داشت. به اطلاعیه سفر کاری شهردار می رساند، زیرا این عدم حضور خلاف قانون بوده و مورد قبول ما نیست و به منزله شکایت خواهد بود.

وی ادامه داد: شهردار با ارسال نامه ای پاسخ داد که در ادامه جلسه بررسی خواهیم کرد.

شجاعی: پاسخ کتبی را نمی پذیریم

سید رحمان میرشجایی با بیان اینکه طبق قانون حضور شهردار برای پاسخگویی در جلسه شورا ضروری است؛ وی گفت: شهردار به دلیل بیماری در جلسه قبلی حضور نداشت و شهردار نیز برای این موضوع در جلسه حضور نداشت.

و افزود: حداقل شهردار به احترام مردم باید در این جلسه حضور می یافت و پاسخ کتبی را نمی پذیریم.

یکی از اعضای شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: سندی را ارائه کرده‌ایم که در 10 ماه گذشته تهیه شده است و می‌خواهیم در این جلسه اجازه پخش داشته باشیم.

میرسجایی پس از پخش این کلیپ در خصوص مشکلات موجود و انتقادات مدیریت شهری در ماه های اخیر تاکید کرد: مسئول خادم مردم است و باید به مردم خدمت کند و در این کلیپ تذکرات زیادی برای حل بسیاری از مشکلات شهر ذکر کردیم. .

بخشی: با کارهای نمایشی نمی توان مردم را راضی کرد

در ادامه سبحان بخشی گفت: بیش از 300 مکاتبه در خصوص تذکر ارسال کردم و نتوانستم به آقای شهردار رای بدهم. چون عملکرد او تا اینجای کار مرا متقاعد نکرد که مسئولیت را به شهردار برگردانم.

وی افزود: به این شرط راضی بودم که دوباره در مسند حکومت شهر ساری بنشیند و از او خواهش کردم که از روش گذشته پیروی نکند و رضایت مردم را تامین کند.

این مشاور شهر ساری خاطرنشان کرد: با تولیدات نمایشی نمی توان رضایت مردم را جلب کرد و امروز بیش از 80 درصد مردم از کار شورا ناراضی هستند.

مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند

بخشی با انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در مرکز استان به شهردار ساری گفت: شما در یک سال گذشته حتی یک پروژه را اجرا نکرده اید و برای 4 سال آینده نیز برنامه ای ندارید.

و افزود: از 700 میلیارد بودجه پیشنهادی شهرداری 600 میلیارد آن صرف حقوق شد و امروز راضی کننده نیست که به هر قیمتی و با اجرای پروژه های عجولانه برای جلب رضایت اعضای شورا تلاش کنید.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه امروز مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند و مردم به دنبال اجرای پروژه و رضایت هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مردم به دنبال اجرای پروژه و رضایتمندی هستند. وی خاطرنشان کرد: در 10 جلسه شورا بیشتر شرکت نمی کنید و همیشه بدهی های گذشته را بهانه می کنید. آیا از بدهی های گذشته خبر نداشتید؟

بخشی ادامه داد: در طرح زباله سوز 35 میلیارد بدون فرم در اختیار شرکت TTS قرار گرفت و امروز شاهد هستیم که این پروژه به موقع به اتمام نرسید.

وی بیان کرد: 14 ماه از شروع پروژه سکوی زباله می گذرد اما قابل اجرا نیست، انتصابات بر اساس روال گذشته انجام شده و هیچ دردی از شهرستان دعوت نشده است.

یکی از اعضای شورای شهر ساری با بیان اینکه امروز هیچ اقدامی در شهری که می‌خواهیم از آن محافظت کنیم وجود ندارد. گفت: چرا در دادگاه حاضر نمی شوید، چرا پاسخگو نیستید؟ متاسفانه عملکرد ضعیف شهردار باعث نارضایتی مردم شد و برای من تنها معیار کار شهرداری رضایت مردم است.

بخشی در پایان سخنان خود بابت انتخاب مجدد شهردار ساری از مردم ساری عذرخواهی کرد!

ذوالفقار شریفی یکی دیگر از اعضای شورای شهر ساری نیز از حمایت از این استیضاح خبر داد و گفت: خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار و الحاق بسیار ضعیف است.

وی افزود: پاسخ ندادن به تلفن، بستن درب دفتر و بی احترامی به کارکنان شورا از دیگر نقاط ضعف شهردار ساری است.

شریفی: سند استیضاح را امضا می کنم

شریفی همچنین در این خصوص گفت: قرار بود 25 هر ماه حقوق پرسنل پرداخت شود اما شما همه حرف ها را فراموش کردید و وعده تان عملی نشد.

وی افزود: سند استیضاح را امضا می کنم زیرا شهر ما همچنان در پروژه های عمرانی و مبلمان شهری عقب است.

همچنین درخواست استیضاح به پرویز شعبانی، رئیس شورا ارائه شد و شعبانی گفت: طبق قانون، شهردار ساری 10 روز فرصت دارد تا به سوالات پاسخ دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید