مصوبه شورا توسط فرماندار رشچ لغو نشد/ جلسه استیضاح شهردار رشت در روز چهارشنبه


ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811803

رئیس شورای اسلامی شهر راش با بیان اینکه اعتراض فرماندار راش به مصوبه شورا صرفا یک ایراد صوری و مبهم است، گفت: لغو و پس از پاسخ جلسه اجرای فرمانداری جلسه استفساریه برگزار می کنیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ محمدحسین واثق کارگرنیا امروز 8 دی ماه در بیست و نهمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان شورا با همدردی با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: هفتمین پیشوای شیعیان امام موسی کاظم (ع) نیز از ارزش‌های اسلامی، تلاش زیادی کرد و به فرهنگ صبر و مقاومت در راه اسلامی معنا بخشید.

وی با تبریک بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) افزود: با توجه به اینکه اعضای شورای شهر راش دستور رسیدگی به استیضاح شهردار رشت را صادر کردند، اما به دلیل ابهام در نامه فرمانداری «رشت از سوی شورا اعلام شد استیضاح شهردار به جلسه دیگری موکول شده است.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه بخشداری رشچ در مصوبه شورا اعلام بلاتکلیفی کرده است، تصریح کرد: این ارتباط اعتراض کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر راش با اشاره به اینکه در چندین سال از عمر شورای شهر راش هیچ وقت صورتجلسه با سوال برای فرماندار ارسال نشد، افزود: همیشه مصوبات برای فرماندار ارسال می شد و آن هم بود. کافی.

کارگرنیا با احترام به نظر بخشداری رشچ گفت: با توجه به ابهامی که در خصوص نحوه استعلام برای بخشداری رشت وجود دارد، مدارک به بخشداری ارسال و جلسه استعلام امروز لغو خواهد شد.

وی بخشی از قوانین شوراهای شهرداری در مورد استیضاح شهرداران را قرائت کرد و افزود: در صورت وجود ابهاماتی در خصوص شورا در کار شهردار موارد به وضوح به شهردار اعلام می شود که در هیچ کجای قانون به آن اشاره نشده است. ، این شفافیت باید نوشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر راش با تاکید بر اینکه این سوال باید به صورت کتبی برای شهردار ارسال شود، گفت: در صورت عدم رضایت شورا از پاسخ های شهردار راش، استعلام دیگری با حضور شهردار برگزار خواهد شد. شهردار و مورد توجه قرار گیرد.»

کارگرنیا گفت: طبق قانون اگر اعضای شورا همچنان از پاسخ های شهردار قانع نشدند، استعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کابینه فرماندار رشت اعلام کرده است که مستندات مفاد شورا به فرمانداری رشت به شهردار رشت ارسال می شود، افزود: در هیچ جای قانون به این موضوع اشاره نشده است که شورا فرماندار در برابر نارضایتی خود.»

رئیس شورای اسلامی شهر رشت وضعیت پل های عابر پیاده شهر رشت را یکی از موضوعات مطرح شده در خصوص عملکرد شهردار عنوان کرد و گفت: شهردار رشت گفت تنها تعدادی از پل ها آسیب دیده و مابقی آسیب دیده اند. تعمیر شده است و این در صورتی است که در بازدید از وضعیت پل های عابر پیاده این پاسخ شهردار رش صحت ندارد و همچنین با توجه به اینکه شهردار راش مدعی است 196 پرونده مربوط به جانبازان شاغل در شهرداری رشت ارسال شده است. به استاندار گیلان برای تعیین تکلیف. در استعلام استانداری گیلان نیز این موضوع صحت ندارد.

کارگرنیا گفت: فرصت ده روزه داریم تا جلسه استفساریه را به اطلاع شهردار رشت برسانیم. بیایید بپرسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید