مهاجری: اصولگرایان نمی خواهند غرق دولت ضعیف رئیسی شوند/کابینه ضعیف عملکرد ضعیفی دارد

مهاجری: اصولگرایان نمی خواهند غرق دولت ضعیف رئیسی شوند/کابینه ضعیف عملکرد ضعیفی دارد

مهاجری کابینه دولت سیدابراهیم رئیسی را ضعیف خواند و افزود: دولت آقای رئیسی در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی موفقیتی کسب نکرده است.

این کارشناس سیاسی گفت: اصولگرایان نمی خواهند با دولت ضعیف آقای رئیسی غرق شوند، طبیعتا ترجیح می دهند راهی را در پیش بگیرند که به ادامه حیات سیاسی آنها منجر شود.

محمد مهاجری با بیان اینکه چرا اصولگرایان نظر خود را نسبت به دولت رئیسی تغییر دادند، بیان کرد: اصولگرایان در حالی که هنوز دیکته ای ننوشته بود با تمام وجود از کاندیداتوری آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند تا غلط املایی او مشخص شود. یک سال و نیم از آغاز به کار دولت سیزدهم می گذرد و شرایط بسیار تغییر کرده است.

وی کابینه دولت سیدابراهیم رئیسی را ضعیف خواند و افزود: دولت آقای رئیسی در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی موفقیتی کسب نکرده است. وخامت اوضاع اقتصادی که بر کسی پوشیده نیست، در عرصه سیاسی نیز دچار تغییر خاصی نمی شود. حتی پس از ناآرامی های اخیر، معادلات اجتماعی مطابق میل دولت پیش نرفت و این اتفاقات عملاً فرصت هایی را از بین برد که دولت می توانست از آن در عرصه های اقتصادی و اجتماعی بهره برداری کند.

این فعال مطبوعاتی با اشاره به شکست اهداف سیاست خارجی سیدابراهیم رئیسی یادآور شد: دولت سیزدهم در پایان سال اول نسبت به دستاوردهای خود در عرصه سیاست خارجی به ویژه شرق و تحکیم روابط با ایران بسیار مسئولیت پذیر بود. همسایگان خود، اما امروز حامیان دولت نیز چنین کارنامه ای را از دولت نمی پذیرند. به عنوان مثال، اعتقاد بر این بود که آقای السودانی نسبت به نخست وزیر قبلی عراق روابط بهتری با تهران دارد، اما هیچ گشایش قابل توجهی در این زمینه وجود نداشت.

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز عملکرد دولت نسبت به سایر حوزه ها بهتر نیست، این جشنواره فیلم فجر نمونه بسیار خوبی است. آنقدر که با موفقیت فاصله زیادی دارد. من اگر وزیر ارشاد بودم به خانه کارگردان ها و تهیه کنندگان می رفتم و از آنها می خواستم حضور پررنگی در جشنواره فیلم فجر داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث اینترنت آقای رئیسی به صراحت قول داده بود که اینستاگرام فیلتر نمی شود اما الان اینستاگرام فیلتر شده است.دولت می گوید که «شرایط امنیتی باعث این اتفاق شد» اما علیرغم اینکه کشور 2 ماه است که در آرامش است، دولت نمی گوید انتظار می رود این وضعیت اینترنت تا چه زمانی ادامه یابد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: امروز اصولگرایان با دولت ضعیفی روبرو هستند چرا که آقای رئیسی حتی نتوانست از چهره های قوی در جریان اصولگرا استفاده کند، طبیعتاً کابینه ضعیف عملکرد ضعیفی دارد اما اصولگرایان نمی خواهند با دولت ضعیف غرق شوند. آقای رئیسی طبیعتاً ترجیح می دهند راهی را طی کنند که به ادامه حیات سیاسی آنها منتهی شود.

دیدگاهتان را بنویسید