طبق برداشت اولیه ساعی او در انتخابات تکواندو صدای ضعیفی دارد.

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801868

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق تصور اولیه ساعی در انتخابات تکواندو یک رای کمتر دارد اما مبنای ما این است که از نهاد ریاست جمهوری بپرسیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی راقتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی درباره مشکلات انتخابات فدراسیون گفت: انتخابات در حال برگزاری است و مشکل خاصی نداشته ایم. و سایر فدراسیون ها احکام خود را دریافت کردند. بقیه انتخابات از روز شنبه آغاز خواهد شد. وزنه برداری هنوز برای انتخابات ثبت نام نکرده است.

وی در خصوص مدیریت وزنه برداری نیز گفت: بر اساس نامه در زمان غیبت رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون بر عهده خواهند گرفت. حالا مرادی استعفا داده و خداحافظی کرده است. وی به زودی بر اساس قانون اساسی منصوب می شود و وارد مرحله ثبت نام انتخابات می شود.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی کشور همچنین با بیان اینکه مرادی برای بررسی وضعیت بازنشستگی خود به کمیسیونی مراجعه کرده است، گفت: بازنشستگی در اختیار وزارت ورزش نیست. برای فردی که به سن بازنشستگی رسیده باشد از طرف سازمان مربوطه بیمه بازنشستگی یا سازمان بیمه گر حکم صادر می شود. در صورت تایید حکم توسط این دستگاه ها، بازنشستگی قطعی است و ربطی به وزارت ورزش ندارد. من اسم کمیسیون را نشنیدم، حتما رسانه ای شده است. هر کارمند 30 تا 60 روز زمان نیاز دارد تا پاسخ بازنشستگی خود را دریافت کند که احتمالاً در این مرحله منظور است.

وی گفت: «چند نوع پیام اکثریت در این ابلاغیه وجود دارد. اکثریت مطلق، نصف به علاوه یک و نسبی. تفسیر آن بر عهده مرجعی است که اساسنامه را صادر کرده است. طبق برداشت اولیه 50% به علاوه یک، یعنی. آرای اعضای حاضر ملاکی است که بر اساس آن ساعی رای کم دارد. تفاسیر دیگر ممکن است متفاوت باشد. با توجه به اینکه ابهامات قانونی در این زمینه وجود داشت، از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری مشورت گرفتیم و هر پاسخی که آنها بدهند مبنای ما خواهد بود.

وی در خصوص اینکه می توان گفت این اتفاق مربوط به ریاست مجمع است، گفت: به هر حال ممکن است اشتباه باشد و کتمان نمی کنم و خود من در مجمع بودم. در ماده 15 اساسنامه دو یا سه اکثریت پیش بینی شده است. آرا باید توسط اعضای حاضر شمارش شود، به این معنی که اعم از اینکه اعضا رای بدهند یا نه، همانطور که حضور دارند و رای را دریافت می کنند، شمارش می شود. ما منتظر پاسخ سوال هستیم و نخواستیم قضاوت کنیم یا متوجه برداشت خود شویم.

راگاتی با بیان اینکه وزارت ورزش نمی تواند نقشی در ابطال انتخابات داشته باشد، گفت: لغو انتخابات قبلا در اختیار این وزارتخانه نبود. هر جلسه در صورت احراز شرایطش شناخته می شود و این شناخت منجر به تصمیم گیری می شود و ممکن است به هر دلیلی در جلسه رعایت نشود و لغو شود و ربطی به وزارت ورزش و … ندارد. در سال 1377 در دو و میدانی نیز همین اتفاق افتاد و این دیدار لغو شد. درست نیست که سال ها به این موضوع بپردازیم و با علم به اشتباه بودن آن، سال ها وارد قوه قضائیه شویم. از نظر وزنی هم پرونده باز برای آرای علی مرادی وجود دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی با تاکید بر اینکه آیا این استعلام مربوط به سایر پرونده ها و فدراسیون ها می شود، خاطرنشان کرد: ما درخواست تفسیر قانونی کردیم نه برای افراد. ما فقط تفسیر حقوقی از کلمات اساسنامه دریافت کردیم، زیرا این مرجع هیئت وزیران بود و این پاسخ در موارد دیگر هر چه که باشد صادق است.

وی در خصوص وضعیت ژیمناستیک گفت: درگاهی استعفا داده و معاونت رئیس جمهور وظایف رئیس جمهور را بر عهده دارد و باید ظرف شش ماه شرایط را برای انتخابات فراهم کند. در این فدراسیون بحث اساسنامه مطرح است و آنچه درگاهی اعلام کرده این است که بحث فدراسیون جهانی مطرح است. ابتدا باید تصمیم گیری شود که فکر نمی کنم زیاد طول بکشد. علاوه بر رعایت الزامات بین المللی، هر قانونی باید با قوانین داخلی سازگار باشد. قانون اساسی که ما داریم و مورد تایید دولت و شورای نگهبان است. پیش بینی می کنیم همین مدت 6 ماهه در اساسنامه برای رفع مشکلات ژیمناستیک و برگزاری انتخابات کافی باشد.

رگاتی درباره وضعیت خصوصی سازی سرخابی ها و اموال دو وزارتخانه استقلال و پرسپولیس گفت: هر دو باشگاه در حال حاضر در اختیار دولت هستند و قرار است طرح خصوصی سازی از بهمن ماه وارد فرابورس شود. «حقوق مالکیت آنها در اختیار برخی وزارتخانه هاست که باید از طرف دولت کار خود را انجام دهند، دقیقاً نمی دانم کدام وزارتخانه هستند.

وی با بیان اینکه رئیس ژیمناستیک با هماهنگی رئیس قبلی روسای هیئت های مخالف را برکنار می کند، تصریح کرد: دوره اینچه درگه 19 تیرماه به پایان رسید. احمدی نایب رئیس است و می تواند برنامه های فدراسیون را دنبال کند اما اساسنامه اجازه نمی دهد مدیران خارج از اختیارات خود عمل کنند. همانطور که رئیس فدراسیون انتظار ندارد فردی خارج از فدراسیون او را عزل و منصوب کند، فدراسیون هم باید نظر هیئت ها را داشته باشد. ضمن اینکه رئیس فدراسیون قدرت برکناری روسای هیئت ها را ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید