تفسیری جدید از انتخابات تکواندو; آیا رای ساعی برای رئیس شدن کافی بود؟

ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798547

برخی منابع خبری نکات جدیدی را درباره رای هادی ساعی در انتخابات تکواندو مطرح کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این انتخابات روز چهارشنبه برگزار شد و هادی ساعی در نهایت با شکست محمد پولادگر، رئیس جدید فدراسیون تکواندو، به ریاست دو ساله پولادگر پایان داد. اما برخی مدعی هستند که آرای هادی ساعی اشتباه بوده است.

هادی ساعی در عین حال با 29 رای از 56 رای رئیس مجمع تکواندو شد اما بنیامین شکوه فر معاون وزیر ورزش به عدالت و بی طرفی رای نداد. او در انتخابات کوهنوردی رای خود را به صندوق انداخته بود اما مشکل اینجاست که طبق آیین نامه انتخابات فدراسیون، ساعی باید نصف به علاوه یک رای برای ریاست بیاورد و اگر تعداد اعضای مجمع را که 57 نفر بود حساب کنم، رئیس منتخب تکواندو نیازمند 30 رأی است.

البته برخی نیز معتقدند که چون 56 نفر در رای گیری شرکت کردند و رئیس جمهور منتخب باید نصف به علاوه یک رای می آورد، برنده باید حداقل 29 رای می آورد که برای رئیس جمهور شدن کافی بود.

اگرچه پس از اعلام نتایج، پولادگر اعتراض کرد و گفت که آرا اشتباه تلقی می شود، اما وی که در مصاحبه خود به خودزنی جامعه تکواندو و بازگشت آرای چند هیئت به وی اشاره کرده بود، ادامه نداد و تصمیم گرفت. مرسی که از اعضای مجمع دیده بود رها کن نفهمید که ساعی باید 30 رای می آورد نه 29 رای!

جالب اینجاست که این اتفاق دو سال پیش در انتخابات وزنه برداری بین علی مرادی و سجاد انوشیروانی رخ داد و حالا انوشیروانی به دلایل واضح شکایت خود را تمدید کرده است که اگر بازنشستگی و جدایی مرادی نبود ممکن بود این موضوع رفع شود. او رفت. البته پولادگر به مراتب تاثیرگذارتر از انوشیروانی است و این قدرت را دارد که در صورت تخلف، رای را لغو کند و موضوع را به دور دوم رای گیری بکشاند.

اکنون نیز راه شکایت و تهدید پذیرفتن نتیجه انتخابات تکواندو باز است و فاصله میلی متری دو رقیب تمام تلاش خود را کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید