مجلس منتظر نظر شورا در خصوص واردات خودرو حسب مورد است


ساعت: 20:06
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836197

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه که اکنون قانون شده است، مصوبه ای در مورد واردات خودرو داشت که مورد انتقاد هیات عالی نظارت قرار گرفت و با برخی از سیاست های کلی نظام مغایرت داشت. مجلس نیز آن مصوبه را از قانون بودجه امسال حذف کرده بود.

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار راه دانا در خصوص واردات خودرو از طریق قانون بودجه گفت: برخی از سیاست های کلی نظام؛ برخی از سیاست های کلی نظام؛ برخی از سیاست های کلان نظام، واردات خودرو از طریق قانون بودجه در حال انجام است. مجلس نیز در قانون بودجه امسال این مصوبه را حذف کرد.

جدی با اشاره به واردات خودروهای مشمول صادرات آن، ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای مشمول صادرات خودرو و قطعات و همچنین موتور محرکه صنایع را تایید کردند تا با سیاست های کلی نظام مغایرت نداشته باشد. حسب مورد به تصویب شورا برسد.

وی افزود: تولیدکنندگان قطعاتی که تعداد زیادی خودرو یا قطعات یا صنایع پیشران در کشور صادر می کنند نیز می توانند با استفاده از ماده 4 طرح ساماندهی خودرو اقدام به واردات آن کنند.

عضوکمیسیون «صنایع و معادن» مجلس به تصویب کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: پافشاری نمایندگان مجلس بر نظرشان مبنی بر واردات مشروط خودرو منجر به تصمیم نهایی درباره این طرح شد. . توسط شورا، در صورت لزوم.

رحیمی گفت: در اولین جلسه کلیات این مصوبه در مجمع تشخیص به تصویب رسید و باید منتظر جزئیات طرح ساماندهی صنعت خودرو باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید