رهبر معظم انقلاب: شورا حسب مقتضی توسط امام تشکیل شد. بعضی ها فکر می کنند من ساخته شده ام

رهبر معظم انقلاب: شورا حسب مقتضی توسط امام تشکیل شد.  بعضی ها فکر می کنند من ساخته شده ام

روز جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: شناسایی ائمه جماعات برای نسل جوان مهم است زیرا به آنها کمک می کند تا آینده کشور را به نحو احسن مدیریت کنند. امام فقط دیروز نیست، امام امروز و فردا هم هست. نسل جوان و فهیم ما که باید مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم این انقلاب را بر عهده بگیرد و آینده کشور را اداره کند، نیازمند نرم افزار واقعی است تا راه انقلاب را به درستی طی کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: شناسایی ائمه جماعات برای نسل جوان مهم است زیرا به اداره بهینه آینده کشور کمک می کند.

مهمترین محورهای بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

امام خمینی روح جمهوری اسلامی است. اگر این روحیه از جمهوری اسلامی گرفته شود، نقش روی دیوار می ماند.

– نسل کنونی انقلاب امام عزیز را درست نمی شناسند و عظمت ایشان را نمی شناسند; من خمینی را نسبت به مشابه این حقیر دارم اگر فاصله خیلی زیاد و نجومی باشد. امام شخصیتی استثنایی به معنای واقعی کلمه بود.

– شناسایی ائمه جماعات برای نسل جوان مهم است زیرا به آنها کمک می کند تا آینده کشور را به نحو مطلوب مدیریت کنند. امام فقط دیروز نیست، امام امروز و فردا هم هست.

– نسل جوان و فهیم ما که باید مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم این انقلاب را بر عهده بگیرد و آینده کشور را اداره کند، نیازمند نرم افزار واقعی است تا راه انقلاب را به درستی طی کند.

– این نرم افزار که می تواند شتاب دهنده و ترانسفورماتور باشد از درس هایی است که در گفتار و رفتار امام می توان یافت.

– اولین نکته برای امام، رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ انقلاب هاست. معروف‌ترین انقلاب‌ها انقلاب 1789 فرانسه و انقلاب شوروی 1917 است، اما انقلاب اسلامی به دلایل مختلف از هر دو بزرگتر است.

– این دو انقلاب (فرانسه و شوروی) با مردم پیروز شدند، اما بعد مردم کاری نکردند و عقب رانده شدند و نتوانستند انقلاب را در انقلابی که با جسم و جان خودشان ایجاد کردند و با حضورشان در خیابان ها ادامه دهند. در نتیجه این دو انقلاب به سرعت از مسیر اصلی مردمی منحرف شدند.

انقلاب فرانسه پس از حدود 12-13 سال دوباره سلطنتی شد و ناپلئون به قدرت رسید و 15 سال حکومت کرد و پس از آن همان خانواده هایی که انقلاب فرانسه علیه آنها رخ داد بازگشتند و کشور را به دست گرفتند. وقتی مردم در میدان نیستند نتیجه این می شود!

او در زمان انقلاب شوروی کمتر از 12 سال داشت و استالین و جانشینانش چنان ظلم کردند که پادشاهی های قبل از خود این ظلم را ندیدند و مردم دوباره بیکار شدند!

– اما انقلاب اسلامی با حضور و حیات مردم پیروز شد، اما مردم شکست نخوردند. کمتر از دو ماه پس از پیروزی، همه پرسی سراسری برگزار شد و مردم دولت را انتخاب کردند.

– حدود یک سال بعد از پیروزی اولین رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شد و چند ماه بعد اولین مجلس شورای اسلامی مردم تشکیل شد و تا امروز نزدیک به 50 انتخابات در کشور برگزار شده و خود مردم حضور دارند. . امام (ره) رهبر چنین انقلاب عظیمی بود.

– معنویت در انقلاب وجه دیگری از عظمت انقلاب ماست. در انقلاب های فرانسه و روسیه و سایر انقلاب های کوچک قرن 19 و 20، معنویت که یکی از نیازهای اساسی وجود انسان است از بین رفته و هیچ کس به آن توجهی ندارد، اما انقلاب اسلامی به مادی و معنوی توجه دارد. جنبه های انسان

– امام (ره) رهبر نهضتی بود که منجر به این انقلاب شد. شکی نیست که انقلاب را مردم پیروز کردند و اگر وارد میدان نمی شدند، انقلاب پیروز نمی شد، اما دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس و این شخصیت پولادین و این قلب و زبان مطمئن را به لرزه درآورد. ذوالفقار که توانست میلیون ها انسان را نجات دهد لایه های مختلف میدان را آورد و در میدان نگه داشت و ناامیدی را از آنها زدود، امام بزرگوار و خمینی بزرگ بود.

هیچ کس دیگری در این کشور نتوانسته است این کار را انجام دهد. هیچکس توان تحمل این بار سنگین را نداشت و این کار امام بزرگوار بود.

– امام (ره) در زمان‌های مختلف میدان جنگ را تعیین می‌کرد و به مردم یاد می‌داد که میدان جنگ کجاست. در جریان حرکت یک گونه، در بحبوحه روزهای خونین پیروزی انقلاب گونه ای دیگر.

روزی که رژیم با کمک آمریکا به دنبال حکومت نظامی در تهران بود تا کار را در غیاب مردم ریشه کن کند، امام با الهام از خدا که بعداً فرمودند، اعلام کردند که مردم به خیابان ها می آیند. مبارزه بود

– قرار بود در ماه دوم انقلاب میدان جنگ، همه پرسی برگزار شود و حکومت اسلامی مشخص شود.

– در مواجهه با کودتای آمریکایی در پایگاه نیروی هوایی همدان تایپ کنید (محل جنگ را مشخص می کند).

– امام در بیانیه پذیرش قطعنامه نیز تکلیف مردم را برای بعد و بعد از ارتحال تشریح کردند. تمام بیانات مهم سال آخر عمر امام برای نشان دادن میدان جنگ برای دوران بعد از ایشان بود.

– امام از نظر خصوصیات فردی انسان قابل توجهی بود و این خصوصیات در کمتر شخصیتی می توانست ظاهر شود و من در تاریخ کسی را نمی شناسم که همه این خصوصیات را با هم داشته باشد.

– امام قبل از هر چیز به معنای واقعی کلمه پاک و متقی بود; ثانیاً روحانی و عارف بود. اما او مردی بود و در اوایل جوانی کتابهای عرفانی مانند شرح دعای سحر نوشته بود.

امام بین حماسه و عارف جمع شده بود. او هم حماسه آفرین بود و هم روحانی و عارف.

امام هرگز ناامید نشد و مؤمن واقعی بود. هم با خدا و هم با مردم صادق بود و به عهد خود وفا کرد.

– امام بسیار منظم و دقیق بود، مردی قابل اعتماد به معنای واقعی و معتقد به وعده الهی بود.

– شورا در صورت مقتضی امام تشکیل می دهد. بعضی ها فکر می کنند من شکل گرفته ام

دیدگاهتان را بنویسید