جلسه فوق العاده شورا حسب مورد تشکیل شد


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882261

با حضور روسای قوه مقننه و قضائیه و به ریاست آملی لاریجانی؛

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز برای دومین بار در هفته جاری به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی، جلسه فوق‌العاده شورا با موضوع «تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه» با هدف «پیشرفت اقتصادی مبتنی بر عدالت» در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در جلسه قبلی که رئیس قوه مجریه نیز حضور داشت، اعضای مجمع به پیشنهاد کمیسیون مشترک تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه با موضوع «ایجاد ثبات» رسیدگی کردند. در سطح عمومی قیمت ها و نرخ ارز و کاهش 7 درصدی تورم در هر سال از برنامه هفتم توسعه و تک رقمی شدن آن در پایان برنامه به نتیجه رسید.

اعضای مجمع همچنین تصمیم گرفتند: کنترل و مدیریت نقدینگی و ایجاد تعادل بین نرخ رشد نقدینگی و رشد ناخالص داخلی به گونه ای که هر سال حداقل 20 درصد از نرخ رشد نقدینگی کاسته شود.

در بحث نقدینگی و اعتبارات بانکی، اعضای مجمع با اصلاح نظام پولی، بانکی، مالی و تجاری، «هدایت نقدینگی و اعتبارات بانکی به سمت فعالیت‌های تولیدی و تبدیل فعالیت‌های غیرجذاب به غیرجذاب» را تأیید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید