احیای حقوق زن توسط امام پس از انقلاب/ دیدگاه مثبت رهبر معظم انقلاب در خصوص ورود زنان به موضوع اجتهاد


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843066

صدیقه منتظر مسئول بسیج اساتید دانش آموز خواهر استان کرمان گفت: پس از آغاز اسلام که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمدند، به زنان اهمیت داده شد و به شخصیت و حقوق آنان اهمیت داده شد. احیا شدند؛ از جمله اقداماتی که ایشان برای احیای حقوق زنان انجام می دهد، خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب را دارم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صدیحه منتظر در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن تبریک به میلاد سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر برخاستن مرد از دامن زن گفت: این بیان امام راحل اوج اهمیت ایشان را برای زنان نشان می دهد.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران استان کرمان ادامه داد: پس از آغاز اسلام که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و به زنان رسیدگی کرد و شخصیت و حقوق زنان را احیا کرد، امام خمینی (ره) در سال 57 و بعد از پیروزی انقلاب، از جمله کارهایی که کردند احیای حقوق زنان بود. یعنی آنها معتقد بودند که ما باید حقوق زنان را آنگونه که هستند بدهیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) خواستار احیای حقوق زنان بودند و ما باید مراقب باشیم که هدف معمار کبیر انقلاب را دنبال کنیم. امام راحل در موضوعات مختلف در مورد زن، خانه، کار، ازدواج و … نکاتی را بیان می کند.

منتظر با بیان اینکه اگر می خواهیم حقوق زنان را احیا کنیم باید نظرات و عقایدی که آنها داشتند را به طور کامل بخوانیم و به آنها توجه کنیم، تصریح کرد: این اجتهاد است، باید اجازه دهیم این نظرات به مرد مجاهد بیان شود.

مسئول بسیج اساتید خواهران طلبه استان کرمان با اشاره به مطالب فوق خاطرنشان کرد: رهبری به بانوان دستور دادند که در بحث اجتهاد وارد شوند و اظهار نظر کنند. این نشان می دهد که زنان چقدر برای انجام کارهایی که متعلق به خودشان است باز هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید