لزوم اجرای هر چه باشکوه راهپیمایی باخمن 22 از دیدگاه رهبر معظم انقلاب


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807604

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مورد توجه قرار گرفت؛

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرائت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، هر ساله در 22 بهمن یادآور یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است و این روز به روزی فراموش نشدنی و یادآور شجاعت و دلاوری برای ایرانیان تبدیل شده است. .

به همین مناسبت فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برگزاری باشکوه ترین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از آحاد مردم برای شرکت در این حماسه تاریخی و ملی را می خوانیم که در ادامه می خوانید. .


یوم الله 22 باخمن، شناسه واقعی

مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم در چهارم اسفند 1367 فرمودند:

می خواهم به ملت عزیزمان بگویم قدر دهه فجر و 22 بخمن را بدانند. این خاطره بزرگترین خاطره ملت ما از بدو ورود اسلام به سرزمین و مرزهای ماست. البته دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب با خاطره انقلاب و خاطره پیروزی انقلاب دشمن هم هستند؛ با این وجود یاد و خاطره انقلاب را گرامی بدارید. دشمنان ما در این ده سال همیشه می خواستند این انقلاب را خدشه دار کنند و چهره نورانی امام را مخدوش کنند. در یک چشم به هم زدن، مدافعان حقوق بشر، حقوق ملت را زیر پا می گذارند. آمریکایی هایی که مدعی حمایت از حقوق بشر با رژیم هایی هستند که پایه های اولیه دموکراسی و آزادی و حقوق بشر را در کشور خود ندارند – کشورهایی که حتی پارلمان ندارند. کشورهایی که مردم در آنها حضور سیاسی ندارند – نزدیک ترین دوستی ها را دارند و مورد انتقاد قرار نمی گیرند. این تقصیر رهبران آمریکا نیست. آنچه آنها با آن روبرو هستند اسلام است. مدام می خواهند اسلام را نقد و نقد کنند. ملت ما با هر کیفیتی که زندگی می کند، هر چه پیشرفت کنید، در همه عرصه های زندگی، دشمن از تهمت زدن به انقلاب و نظام و نظام اسلامی دست برنمی دارد. کاری که او می تواند انجام دهد موعظه است. تبلیغ علیه اسلام و ضد انقلاب. با وجود دشمن، باید قدر دستاورد بزرگ انقلابتان را بدانید: اسلام، نظام اسلامی، نظام انقلابی، راهی که امام برای ملت ما ترسیم کرد – راه آزاد زیستن، راه کمال، راه زندگی همینطور. رضای خدا و دستور اسلام است. [یعنى] ساخت واقعی زندگی و ناسازگاری با نیروهای ضد اسلامی – اینها درس های بیست و دوم باخمن برای ماست..

22 باخمن یک تعطیلات واقعی برای ملت ما است. 22 بخمن برای ملت ما عید فطر است که ملت از یک روزه سنگین بیرون آمدند، دورانی که محرومیت از غذای معنوی و مادی بر ملت ما تحمیل شد. 22 بخمن عید قربان است، زیرا در این روز و به همین مناسبت است که ملت ما اسماعیلیان خود را قربانی می کند. 22 بخمن حکومت عید غدیر است [زیرا] در این روز بود که برکات ولایت – اکمال النعمه و اکمال النعمه الهی – برای ملت ایران یک تحقق عملی و خارجی شد; این یک نوروز واقعی برای ملت ما است، زیرا ملت ما واقعاً از دوره سخت و سیاه زمستان سخت بیرون آمده است. عید واقعی است البته فقط به این دلیل که فکر می کنیم این روز به همین جا ختم نمی شود. 22 بخمن و دهه فجر باید روز بازگردانی خاطرات انقلاب باشد، روزی که با امام و اسلام خود با انقلاب خود تجدید میثاق کنیم و همه تصمیم بگیریم این راه روشن و روشن را در بهترین راه برای پایان امید است خداوند متعال توفیقات روزافزون را برای ملت عزیزمان عنایت فرماید تا این ملت راه انقلاب و راه امام را به طور کامل و کامل و کشور و ملت ما برای رسیدن به آزادی واقعی و تکامل معنوی طی کنند. از برادران عزیزی که در دهه فجر تلاش می کنند تشکر می کنم و توصیه می کنم در حد توان مردم را با برنامه های خوب و متنوع و سرشار از حکمت و معنا با حقیقت این دهه آشنا کنند.


60d0cf15 f5a7 4605 ba53 70efbd145440 خبر خاکستری

کمپین های شما در 22 باخمن این کشور را امن کرد

حضرت آیت الله خامنه ای در تاریخ 10 فروردین 1384 در دیدار نمازگزاران و مجاوران حرم رضوی فرمودند:

کمپین های شما در 22 باخمن یا روز قدس و شرکت شما در انتخابات مختلف در سال های اخیر امنیت این کشور را تامین کرده است. مشارکت در سرنوشت کشور علاوه بر نقش آفرینی در اداره و تعیین حاکمیت کشور، بیشترین نقش را در خنثی سازی دشمنی دشمنان نیز دارد..


22 بخمن متعلق به ملت ایران است

مقام معظم رهبری (مدظله) 29 دی ماه 93 در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند:

دهه فجر، مانند بسیاری از اتفاقات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، در تاریخ آشنای ما پدیده‌ای بی‌نظیر است. این یک شعار نیست. این دقیقاً حقیقت است، با مطالعه و تعمق. چرا منحصر به فرد است؟ از زمانی که سیر انقلاب ها و مظاهر مردمی در تاریخ ثبت شد، همه انقلاب های جهان سالگرد داشته و دارند. اینکه این سالگردها با همین عامل و عنصر برگزار می شود و اصل این واقعه به یادگار مانده است در تاریخ بی نظیر است. به انقلاب‌هایی که سال‌ها ادامه داشت و تغییراتی که در ذهن جامعه‌شان ماندگار شد – اکنون برخی انقلاب‌ها و تحولات اجتماعی کاملاً از بین رفته و فراموش شده‌اند – مثلاً انقلاب اکتبر شوروی که چندین دهه ادامه داشت. یک سال یا اندکی کمتر از آن، انقلاب کبیر فرانسه بود، و بقیه این رویدادها، که شامل انقلاب های مردمی یا انقلاب های شبه ملی بود، در سالگرد آنها – حداقل در سال های سوم و چهارم – وجود ندارد. طولانی تر متن مردم، مردم حضور ندارند. سالگرد انقلاب به طور رسمی جشن گرفته می شود. تعدادی از کارمندان می آیند و می روند. احتمالاً رژه نیروهای مسلح و تماشاگران زیاد.

22 بخمن متعلق به ملت ایران است، او متعلق به امام بزرگوار است، او متعلق به شهداست، او متعلق به روح و معنای واقعی انقلاب اسلامی است، او متعلق به ملت است. دشمن می خواهد این ثروت عظیم و ذخیره عظیم ملی را تضعیف کند. باید اگر خدا بخواهد با تمام وجود روی صحنه باشی و عاقلانه و مدبرانه حرکت کنی. ملت می دانید به این شعارهای اساسی انقلاب پایبند است. در دنیای امروز عزت ملت ایران، عظمت ملت ایران – که دشمن هم آن را تشخیص می دهد – به برکت این انقلاب و همین حضور مردمی است. و مردم ایران این را از دست نخواهند داد.


21cf7ec4 cdc7 4b92 a583 3d085b262076 خبر خاکستری


ملت ایران در راهپیمایی 22 باخمن شرکت می کند. دشمن را شکست دهید دوستت دارم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان و جمعی از نیروهای هوافضای ارتش جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ فرمودند:

ملت ایران همه ساله در بیست و دوم بخمن با حضور در این میدان در یک نمایش عمومی ملی و انقلابی، دشمن را شکست می دهد. کردن; آنها در صدد تجزیه ملت هستند. وزیر امور خارجه بی تجربه سابق آمریکا به صراحت اعلام کرده است که ما تحریم می کنیم تا مردم ایران را علیه جمهوری اسلامی برگردانیم. ملت ایران در تحرکاتشان، در لشکرکشی هایشان به آنها پاسخ دادند و خواهید دید که مردم ایران در 22 باخمن بار دیگر با ضربه خود دشمن را شکست خواهند داد. خوبی این است که ملت بصیر، هوشیار است، معنی کار حریف را می فهمد، حرکات حریف را هدایت می کند. او می فهمد که چرا دشمن این سیاست را در پیش گرفته، برعکس حرکت می کند، بر آنچه که دارد پافشاری می کند، حضور خود را در این عرصه بزرگ عزت ملی نشان می دهد، خودش را نشان می دهد، حضورش را ثابت می کند. این چیز خوبیه. روشنگری افکار عمومی با تبلیغات دشمنان – به ویژه آمریکایی ها و صهیونیست ها – اشتباه نمی کنند، آنها همان اشتباه و اشتباهی را که دشمن می خواهد با ملت ایران انجام دهد، انجام نمی دهند. این زیبایی پرونده های بزرگ ملی و کلان ماست.


e26fa568 d603 4cae ad23 a7ccc55c19ce خبر خاکستری


هر سال 22 باخمان مانند بهمن بر سر دشمنان و مخالفان فرود می آید

مقام معظم رهبری (مدظله) در دیدار با مردم آذربایجان شرقی در 28 بهمن 1391 فرمودند:

دو سه روز قبل از بیست و دوم باخمن، مرحله جدیدی از تحریم ها را وارد معادله کردند. چند ماه پیش – مرداد امسال – دوباره همین کار را کردند. یعنی در روزهای 22 باخمن امسال تصور می کردند که فشار بر مردم در حال افزایش است. به چه چیزی می توانم امیدوار باشم؟ به امید شل کردن مردم جواب چه بود؟ پاسخ ملت ایران این بود که راهپیمایی 22 باخمن امسال پرشورتر از سال های گذشته بود. همه آمدند، همه جا آمدند، با روحیه آمدند، با چهره ای خندان آمدند. این ملت ایران است. ملت ایران هر سال در بیست و دوم بخمن به دشمنان حمله می کند. مانند بهمن بر سر دشمنان و دشمنان فرود می آید. امسال هم این بهمن سقوط کرد. باید یک بار دیگر از مردم ایران به خاطر این حضور باشکوه و افتخارآمیز حتی اگر صد بار تکرار نشود تشکر کنم. در برابر این احساس، در برابر این بصیرت، باید سر تعظیم فرود آورد. این ملت ایران است.


ملت ایران با حضور نزدیک خود در راهپیمایی 22 بخمن ضربه محکمی به دهان دشمن زد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تاریخ 10 فروردین 1392 در حرم مطهر رضوی فرمودند:

هدفشان (دشمنان) در عرصه سیاست داخلی از این تحریم ها این بود که ملت را در مسیر خود تزلزل دهند. تفرقه انداختن ملت ایران و نظام اسلامی؛ دلسرد کردن مردم، ناامید کردن آنها. مردم ایران در 22 بخمن با حضور نزدیک، شور و احساسشان نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، ضربه محکمی به دهانشان زد. در حوزه امنیتی هم سعی کردند امنیت کشور را برهم بزنند – که جزئیات آن را مسئولان در مصاحبه ها و سخنرانی ها با مردم بیان کردند – اما در آنجا هم شکست خوردند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید