رهبر انقلاب: اربعین امسال باشکوه‌تر و باشکوه‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان مراسم عزاداری، دل های پاک و مؤمن جوانان را موجب کیفیت بخشیدن به نماز و خطبه ها و افزایش هدایت الهی دانستند و گفتند: مراسم اربعین که پرچم بلندی است. مراسم حضرت سیدالشهدا(ع) امسال با شکوه و عظمتی بیش از هر دوره دیگری از تاریخ برگزار شد.

رهبر انقلاب واقعه معجزه آسای راهپیمایی اربعین را نشانه اراده خداوند برای برافراشتن پرچم اسلام بر اهل بیت خواندند و افزودند: این حرکت با هیچ سیاست و برنامه انسانی محقق نمی شود و دست آن است. خدایی که با این مظهر بزرگ بشارت می دهد که راه روشن و پیمودنی است.

وی جوانان را گرامی داشتن جوانان و توجه ویژه به هیئت های حسینی را توصیه کرد و گفت: هیئت ها باید یاد و خاطره اهل بیت را زنده نگه دارند و مرکز و پایگاهی برای تبیین حقایق باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنایت به تلاش‌های بی‌وقفه منکران و خائنان به حق در برابر حوادث مهمی چون راهپیمایی اربعین، همگان را به اطاعت سفارش و تذکر دادند: دو آیه حیاتی و جاودانه قرآن. پند به حقیقت و پند به صبر برای همیشه و مخصوصاً برای امروز ما یک جهت اساسی داریم.

صبر را به معنای استقامت و ایستادن و خسته نشدن و در بن بست دیده نشدن می نگریست و خطاب به جوانان عزیز هیئت و قرآن فرمودند: خودتان راه مستقیم را دنبال کنید و سعی کنید خود را در محیط های مختلف از جمله دانشگاه به رنگ خدا روشن کنید دیگران نیز باید در این راه هدایت شوند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام در سخنانی لزوم ظهور منجی عالم بشریت را ایجاد تربیت و استعداد مشترک در امت اسلامی دانست و گفت: زیارت اربعین که امروز به نمادی از ظهور تبدیل شده است. در کنار هم بودن مؤمنان و اجتماع عظیم افراد صالح، بستری بی نظیر برای تربیت جمعی جامعه است. اسلامی و تحکیم پیوندهای مؤمنان و آمادگی برای ظهور.

در این مراسم آقای محمد کاویان به قرائت عبادت اربعین و آقای میثم مطیعی به قرائت دعا و مرثیه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید