نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب در قدردانی از حضور حماسی مردم در باخمن 31 اسفند


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807714

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 باخمن به قدری ارزشمند و ضد دشمن است که این شور و بصیرت انقلابی هر ساله مورد اشاره و قدردانی رهبر معظم انقلاب قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، مردم یکی از ارکان اصلی مبارزه به شمار می‌روند و با صحنه‌بازی و آمادگی برای استقرار حکومت اسلامی، مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

چرا که همین مردم در طول 42 سال گذشته همواره در مکان‌ها، لحظات حساس و عرصه‌های مختلف حضوری مؤثر و مصمم داشته‌اند و بارها با آگاهی و بصیرت خود پشت سر آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و توطئه‌های رنگارنگ دشمنان را برملا کرده‌اند. دشمنان ایران اسلامی شکست خوردند.

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حماسی مردم از سراسر کشور در راهپیمایی 22 بخمن در سال های اخیر اشاره می کنیم. مورد انتقاد مردم آذربایجان شرقی و حاوی قدردانی مقام معظم رهبری از بصیرت و شور انقلابی ملت است.

شور انقلابی در مردم زنده است

خوشبختانه شور انقلابی در مردم زنده است. همانطور که گفتم، این تشییع جنازه عجیب و واقعا منحصر به فرد [را داشتیم]. ما هرگز در تاریخ کشورها چنین تشییع جنازه‌ای را ندیده‌ایم که میلیون‌ها نفر در سراسر کشور در آن دفن کنند، و بی‌نظیر بود. بعد موارد بعدی و بیست و دوم باخمان امسال که الحمدلله شور انقلابی مردم را نشان داد. پس بیایید از گذشته برای ساختن آینده استفاده کنیم و راه را به سوی سرنوشت هموار کنیم.

8 آبان 1378 – بیانات در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی

چشم دشمن هم کار خودش را می بیند و حساب می کند

سپس راهپیمایی 22 بهمن در این سرما و در این برف و در این زمان کاذب با این اجتماع عظیم مردمی. اینها چیزهایی است که چشم می بیند. چشم دوست می بیند و امیدوار است، چشم دشمن هم کار خود را می بیند و انجام می دهد. دشمن هم آنها را می بیند. دشمن خواب نیست، کور نیست، می بیند در ایران چه می گذرد. [لذا اینها] همانطور که اکنون می بینیم تأثیر می گذارد.

8 آبان 1388 – بیانات در اجلاس مردم آذربایجان شرقی

ملت ایران محکم ایستاده است. این 22 بهمن همه را شگفت زده می کند

رهبر انقلاب: ایستادگی ملت ایران برای ناظران جهانی شگفت‌انگیز است. این فشاری که غول وحشی آمریکا وارد می کند، ملت های دیگر قدرت یک پنجم و یک چهارم را ندارند، اما ملت ایران سرپا ایستاده است. این روز 22 باخمن است، قبل از تشییع جنازه فرمانده آسمانی او. همه را شگفت زده می کند که این کشور چقدر پایدار است. این به برکت نام و یاد حسین بن علی و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است.

5 آبان 1388 – بیانات در جلسه مداحان اهل بیت علیهم السلام

بیست و دومین باخمن امسال قوی تر و شلوغ تر از سال های گذشته بود. این قدرت خداست

خوب، بیست و دومین باخمن امسال قوی تر و شلوغ تر از سال های قبل بود، چه کسی این کار را کرد؟ کدام عامل، کدام شخص می تواند ادعا کند که در این مورد تأثیرگذار بوده است؟ هر چه نگاه کنیم چیزی جز دست قدرت الهی نیست. همه گفتند امسال در جاهای مختلف بهتر از سال های قبل بود. این چیزی نیست جز قدرت الهی، این قدرت خداست.

1397/12/23 – بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری

پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، این جمعیت عظیم از عجایب انقلاب است

در واقع یکی از عجایب انقلاب اسلامی، اصرار جوانان ما در این دوران برای مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان سرسخت و خبیث خارج از کشور بود. این یکی از عجایب انقلاب است. البته معجزات انقلاب یکی دوتا نیست. دیروز یکی از آنها را دیدی. در بیست و دومین روز باخمن، چهل سال پس از پیروزی انقلاب، این جمعیت گسترده و انبوه در تهران، در شهرستان ها، همه جا؛ این یکی از عجایب انقلاب است. در هیچ کجای دنیا نمی توان چنین انگیزه ای را در مردم دید و حدس زد. کسانی که دیروز در خیابان بودند، حداقل پنجاه تا شصت درصد، نه امام را درک کردند و نه دوران دفاع مقدس را. یا آن زمان وجود نداشتند، یا کودک و نوجوان بودند، اما با روحیه کامل، با انگیزه کامل می آیند.

97.12.22 – گزیده ای از سخنرانی در دیدارهای خانواده شهدای مدافع حرم

پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، این جمعیت عظیم از عجایب انقلاب است

در واقع یکی از عجایب انقلاب اسلامی، اصرار جوانان ما در این دوران برای مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان سرسخت و خبیث خارج از کشور بود. این یکی از عجایب انقلاب است. البته معجزات انقلاب یکی دوتا نیست. دیروز یکی از آنها را دیدی. در بیست و دومین روز باخمن، چهل سال پس از پیروزی انقلاب، این جمعیت گسترده و انبوه در تهران، در شهرستان ها، همه جا؛ این یکی از عجایب انقلاب است. در هیچ کجای دنیا نمی توان چنین انگیزه ای را در مردم دید و حدس زد. کسانی که دیروز در خیابان بودند، حداقل پنجاه تا شصت درصد، نه امام را درک کردند و نه دوران دفاع مقدس را. یا آن زمان وجود نداشتند، یا کودک و نوجوان بودند، اما با روحیه کامل، با انگیزه کامل می آیند.

97.12.22 – گزیده ای از سخنرانی در دیدارهای خانواده شهدای مدافع حرم

کشوری که مردمش در میانه میدان متحد و متحد باشند از دشمن آسیبی نمی بیند

ملت ایران در 22 بخمن امسال کار بزرگی کرد. بگذارید از این حضور عظیم مردم در خیابان ها بگویم [طبق] گزارشی که به من دادند این بود که در کل کشور یا در نود و هشت درصد شهرهای کشور یا بیشتر، جمعیت نسبت به سال های گذشته بیشتر است. بعضی جاها پنجاه درصد بیشتر بود، بعضی جاها چهل درصد، بعضی جاها سی درصد – دشمن می بیند. البته در تبلیغات پنهان هستند. تبلیغات می گوید هزاران نفر به خیابان های ایران آمده اند. دیگر نمی گویند میلیون ها و ده ها میلیون نفر در همه شهرها به خیابان ها ریختند. دشمن این را نمی گوید، اما می فهمد. و همه در دنیا می دانند که کشوری که مردمش در میانه میدان اینقدر متحد هستند، نمی تواند به بچه دشمن آسیب برساند. همه این را می دانند. یعنی حضور شما در صحنه سیاسی کشور و در صحنه انقلاب کشور و برگزاری جشن 22 باخمن در سال 57 در سراسر کشور یک حرکت مهم سیاسی و امنیتی بود که توسط ملت ایران انجام شد. ما باید خدا را شکر کنیم. دلها دست خداست

8 آبان 97 – بیانات در اجلاس مردم آذربایجان شرقی

با ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، این حرکت عظیم مردمی مانند یک معجزه است

اجازه دهید به 22 مارس امسال باخمن نیز اشاره کنم. در واقع بیست و دوم باخمن چه در تبریز و چه در شهرهای دیگر و چه در تهران – سراسر کشور – با بیست و دومین باخمن امسال متفاوت بود. این حرکت عظیم مردمی پس از 39 سال با ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، همچون معجزه است. چنین چیزی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. که بعد از این همه سال – قریب به چهار دهه – برای روز پیروزی انقلاب، نه دستگاه دولتی، [بلکه] مردم خودشان وارد میدان می‌شوند، خیابان‌ها را پر می‌کنند، شعار می‌دهند، حضورشان را نشان می‌دهند و از انقلابشان دفاع می‌کنند، در هیچ یک از این انقلاب‌هایی که ما می‌شناسیم و در دو سه قرن اخیر اتفاق افتاده است، این اتفاق نیفتاده است. در گذشته که از ابتدا وجود نداشت; در حال حاضر در هیچ کجای دنیا اینطور نیست. این برای ایران است، این برای شما است. و امسال موارد مختلف خصومت ها و اقدامات دشمنان از خارج، داخل، از آمریکا، برخی از همسایگان غافل ما باعث شد مردم با انگیزه بیشتری وارد میدان شوند و امسال بیست و دومین باخمن متفاوتی را خلق کردند. همه اینها برای ما درس است.

8 آبان 96 – بیانات در اجلاس مردم آذربایجان شرقی

امروز عزم و بصیرت شما حادثه ای بزرگ و خیره کننده آفریده است / آینده از آن ملت هوشیار و بصیر ماست.

ملت عزیز و سرافراز ایران! امروز عزم و بصیرت شما اتفاق بزرگ و خیره کننده ای را رقم زده است.

عظمت راهپیمایی امروز که به گفته ماشین حساب های دقیق نسبت به سال های گذشته ازدحام و پرشورتر بود، پاسخی قاطع و دندان شکن به بیگانگان، دشمنان و ظالمان داد. دشمن با تکیه بر تصویر ناقص و نادرست خود از ایران و ایرانی، تمام تلاش تبلیغاتی خود را معطوف به رونق و احیاناً علیه وی 22 باخمن کرده بود. شما عملاً نشاط و پویایی انقلاب را به آنها نشان دادید و با شعارها و حضور گرمتان خواستار پایبندی به آرمان های امام راحل شدید. ترس ملت ایران دشمن را دفع می کند و عزم او معادلات غلط آنها را از بین می برد. مسئولان کشور باید قدر این پدیده کم نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیه انقلابی و اقدامات جهادی به ملت عزیز خدمت کنند و از آرمان های انقلاب دفاع کنند. آینده متعلق به ملت هوشیار و بصیر ماست، ما کارکنان باید تلاش کنیم از ملت عقب نمانیم. و مپرس و اندوهگین مباش و می دانی که مؤمنی

22 نوامبر 1996 – اعلامیه پس از حماسه ملی در باخمن در 22 مارس

عزت ایران و ملت عزیزمان در طول سال 95 نمایان بود

عزت ایران و ملت عزیزمان در سال 95 نمایان بود. از ابتدای سال تا پایان سال. دشمنان ما در سراسر جهان به اقتدار ملت ایران، عظمت ملت ایران پی برده اند. هویت ملت ایران امسال در موارد مختلف خود را نشان داده است. مردم با بی احترامی رئیس جمهور آمریکا به جمهوری اسلامی ایران، پرشور و با حمایت و غیرت بیست و دوم باخمن واکنش نشان دادند. در روز قدس، ماه مبارک رمضان، اجتماع بزرگ مردم هویت و اهداف این کشور را به همه جهانیان نشان داد.

پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶

امسال 22 بخمن برای انقلاب و نظام اسلامی و ایران اسلامی بود / میلیون ها نفر در سراسر کشور آمدند.

و اما در مورد بیست و دوم باخمن. ابتدا باید از تمام مردم ایران از صمیم قلب تشکر کنم. امسال 22 بخمن برای انقلاب و برای نظام اسلامی و برای ایران اسلامی جشن گرفته می شود. برآورد مقامات محلی و افرادی که معمولا تعداد مردم در خیابان ها را تخمین می زنند این است که در شهرهای بزرگ کشور و در هفتاد درصد شهرها جمعیت بیشتر از سال های گذشته بوده است، برخی بسیار بیشتر، برخی دیگر بسیار بیشتر، برخی دو برابر شده است. بیشتر. این را کسانی گفتند که ارزیاب داخلی ما هستند. فقط [هم] نگفتند؛ خارجی ها هم گفتند؛ دشمنان انقلاب هم گفتند؛ همان افرادی که هر سال راهپیمایی 22 باخمن را تحقیر کردند و گفتند هزاران نفر به خیابان ها ریختند امسال میلیون ها تعبیر به کار بردند. بله همینطور است؛ میلیون ها نفر در سراسر کشور به خیابان ها ریختند. زبان من ضعیف است، من کسی نیستم که تشکر کنم. [انقلاب] متعلق به خود مردم است. ما باید خدا را شکر کنیم، باید خدا را شکر کنیم که دل مردم را به آن معطوف کرده است.

95/11/27 – بیانات در اجلاسیه مردم آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید