قدردانی و قدردانی رئیس فدراسیون فوتبال از حمایت های دلسوزانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789223

رئیس فدراسیون فوتبال از حمایت های همدلانه مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تارنمای رسمی فدراسیون فوتبال، در تاریخ 7 مهر 44 فدراسیون فوتبال بنا به مسئولیت اجتماعی خود و با حضور نایب رئیس و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیدار دوستانه ای را بین تیم فدراسیون فوتبال برگزار کرد. و جانبازان چوار ایلام از خانواده شهدای تیم چهارم تجلیل کرد. (اینجا) در این مراسم رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد روز «6 بهمن» به عنوان روز ملی ورزشکاران فوت شده در تقویم رسمی ثبت شود. (اینجا)

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با کارکنان کنگره 3000 شهید استان ایلام که در 30 آبان ماه 1400 برگزار و روز گذشته (پنجشنبه) در محل همایش منتشر شد، به تشریح این فاجعه پرداختند و گفتند: این حوادث مناسب در ابعاد شناخته شده و گفته شده و تکراری «این پیام مظلومیت شهدای ورزشکار ماست».

در پی انتشار این سخنرانی، شهاب الدین عزیزی و هادم با ارسال پیامی از رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی کردند. متن پیام به شرح زیر است:

نام خدا

حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام

با احترام اینک که در اقدامی دلسوزانه به فاجعه بمب گذاری در زمین فوتبال چوار استان ایلام که منجر به شهادت جمعی از بازیکنان، تماشاگران و داوران در 23 بهمن 1365 به عنوان نماینده خانواده فوتبال، فکر می کنم باید نظر بدهم. از حمایت و توجه شما صمیمانه قدردانی می کنم.

همانطور که اشاره کردید، این یک “جنایت آشکار” است که شاید در تاریخ فوتبال یافت نشود. در دوره جدید، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با درک «مسئولیت های اجتماعی» خود در قبال اقشار مختلف جامعه، تلاش خواهد کرد تا به این رویداد در سطح ملی و بین المللی توجه بیشتری داشته باشد.

توجه و حمایت جناب عالی از فوتبال به عنوان یکی از مقوله هایی که باعث شادی، وحدت اجتماعی و غرور ملی در کشور می شود، مایه دلگرمی همه ماست و با لطف خداوند و دعای خیر مردم به زودی خواهید دید که چگونه ایرانی صعود تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر

از حمایت و قدردانی برادر ارجمند جناب آقای سید میرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که ما را در این امر یاری نمودند تشکر و قدردانی می نمایم. انشاالله با مساعدت دولت محترم پیشنهاد درج روز شهدای ورزشکار در تقویم رسمی پیشنهادی فدراسیون فوتبال اجرایی خواهد شد.

از خداوند متعال سلامتی و توفیق ایشان را خواستارم.

شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را بنویسید