نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت از صنعت لوازم خانگی تقدیر می کنند

زمان: 16:40
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775944

سید ناصر موسوی لارگانی ، نماینده هیئت رئیسه مجلس ، بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به پاس قدردانی از مقام معظم رهبری برای صنعت لوازم خانگی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ناصر موسوی لارگانی ، نماینده هیئت رئیسه مجلس ، بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به پاس قدردانی از مقام معظم رهبری در صنعت لوازم خانگی اعلام کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله

با سلام و برکت روح القدس معصوم (ع) و تبریک فرارسیدن اول ربیع و آرزوی موفقیت روزافزون برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ؛
فرمان حکیمانه مقام معظم رهبری (خانم برکت) مبنی بر لزوم ممنوعیت واردات لوازم خانگی ساخته شده ، نمونه بارز حمایت از تولید ملی و ایجاد ریل برای سایر بخشهای صنعتی و تولیدی کشور است.
خانه ملت از این تریبون برای این طرح هوشمندانه قدردانی می کند و صراحتاً می گوید که با این فرمان اختلاف برای ما ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دولت انقلاب و صنعت لوازم خانگی به پایان رسیده است. دیگر هیچ عذرخواهی پذیرفته نمی شود ، مسیر مشخص و تعهدات مشخص است.
اما چند نکته در مورد دلایل و دلایل صدور این دستور حفاظتی در حال حاضر:


• نخست ، رهبر معظم انقلاب ، با درک عمیق از شورش دشمنان در اعمال تحریم های هوشمندانه و مخرب اقتصادی از یک سو ، و با کنترل کامل پدیده نفوذ و شبکه مافیایی کالاهای وارداتی ، از طرف دیگر ، مقاومت و رفاه. تولید م effectiveثرترین راه برای مقابله با این توطئه است. آنها نیاز به مقابله با این پدیده را یک ضرورت اجتناب ناپذیر توضیح می دهند و می دانند.


ثانیاً ، حمایت از تولید و لزوم انجام دستور جهش تولید همواره در چند سال گذشته در رأس دستور کار مقام معظم رهبری بوده است ، اما متأسفانه به دلایلی هیچ اقدام اساسی یا کارآمد انجام نشده است. به همین دلیل مجبور شدند درگیر شوند.


ثالثاً ، توسعه صنعت لوازم خانگی در کشور طی سه سال گذشته ، در بحبوحه تحریم های فلج کننده اقتصادی و گسترش ویروس رسوایی رسوایی ، نشان داده است که در هر کجا ، ستون های مختلف حکمرانی پشت بخش خصوصی کارآمد قرار دارند. بدون شک تولید مولد ، رفاه و تولید حاصل خواهد شد.


چهارم ، نگاه دولت به هر کشوری در مورد صنایع موتوری و استراتژیک آن ، پسا صنعتی و امنیتی است. هیچ کشوری حاضر نخواهد بود به خارجی ها قدرت تولید محصول استراتژیک مورد نیاز مردمش را بدهد. خارجیانی که عموما هیچ تعهدی نسبت به ایران و ایرانیان ندارند.


و پنجمین نکته در این فرمان بدون شک افزایش هزینه های بی ثباتی اقتصادی ایران برای هر کشور دیگری ، به هر بهانه یا توطئه ای است.


شکی نیست که این فرمان نقطه عطفی برای صنعت لوازم خانگی به طور خاص و برای کل اقتصاد است. نتیجه این تصمیم در میان مدت بدون شک رونق بخش تولیدی اقتصاد کشور و تغییر صنعت لوازم خانگی به عنوان نمادی از پایداری و کارایی صنعت کشور است. ادامه این مسیر با توجه به انتصاب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای کشور به ارمغان می آورد ، آینده ای روشن برای این صنعت و فرصتی برای غرور ملی را تضمین می کند.


با این حال ، از آنجا که این فرمان عاقلانه به مشاغل صنعت لوازم خانگی مقیاس اقتصادی بهینه می دهد و از این مزیت مهم استفاده می کند ، مناسب است که برخی از مطالبات مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این صنعت را در نظر بگیریم. :


1- ارتقاء سطح استاندارد کیفیت و رسیدن به سطح تحولات جهانی


2- ارتقاء از سطح بازیگر محلی به بازیگر بین المللی در صنعت لوازم خانگی


3- تبدیل موجودی منفی ارزی این صنعت به تراز مثبت به مدت 5 سال


4- ارتقاء سطح رضایت مشتری با ایجاد نوآوری و تنوع در تولید و پوشش سلیقه های مختلف از طریق تولید مستمر محصولات مدرن


5- گسترش زنجیره ارزش تولیدات محلی


6- توسعه روابط با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی


7- گسترش موسسات دانش بنیان مرتبط با این صنعت


8- انتقال فناوری و به روز رسانی محصول از طریق سرمایه گذاری خارجی برای توسعه صادرات

در نتیجه اتخاذ این رویکرد ، پاسخ مناسب به سلیقه اقشار مختلف جامعه و حداکثر ارتقاء سطح کیفیت محصولات این صنعت. از امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فعالان صنعت لوازم خانگی انتظار دارند که بر موضوعات فوق تمرکز کرده و رضایت مشتری را در اولویت قرار دهند.


از سوی دیگر ، نمایندگان خانه ملت از دولت محترم انقلابی انتظارات زیر را دارند:


1- اختصاص سرمایه در گردش ارزان برای بنگاه های فعال در این صنعت و همچنین تأمین مواد اولیه لازم از جمله ورق های فولادی ، محصولات پتروشیمی و صنایع معدنی با قیمت مناسب.


2- توجه به اعمال دقیق مقررات و تدوین دستورالعمل ها و مقرراتی که راه را برای واردات کالا در کشور می بندد.


3- افزایش هزینه های قاچاق کالا برای متخلفان و همچنین ساماندهی دقیق سیستم قاچاق کالا تا این دستور استراتژیک فرصتی برای تشدید پدیده شوم قاچاق در کشور نشود.


4 – تدوین سیاستهای تشویقی و ایجاد یک سیستم تشویقی برای تشویق شرکتهای فعال در صنعت به منظور هدایت آنها به عمق تولید داخلی تا اجازه ندهد این رویکرد جدید در دام مونتاژ بیفتد.

5- تسهیل شرایط سرمایه گذاری خارجی به منظور انتقال فناوری و بومی سازی این صنعت ، به ویژه در بخش قطعه سازی و ایجاد اشتغال مناسب برای ایجاد رقابت و جلوگیری از واردات کالاهای تولیدی در کشور.

از سوی دیگر ، ما نمایندگان ملت اعلام می کنیم که به دلیل صراحت مقام معظم رهبری (خانم برکت) ، امروز اجازه نمی دهیم خدمات کارآفرینان برجسته صنعت لوازم خانگی دست کم گرفته شود. حفاظت از دستاوردهای قابل توجه این صنعت در کشور و جلوگیری از خسارت به آینده این صنعت شاید مهمترین رسالت نمایندگان امروز باشد. بدین منظور ، مجلس انقلاب با استفاده از همه اهرمهای در اختیار خود ، با رویکرد تدوین و اصلاح قوانین موجود ، ضمن شناسایی همه خلأهای نفوذ ، اجازه نمی دهد مافیای واردات دوباره در بازار این بازار مستقر شود. کشور.


درود بر شما و خدا رحمتتان کند

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید