حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ باخمن پاسخی دندان شکن به دشمنان و افراد سست اراده داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ وی با اشاره به جنگ طولانی مدت دشمن گفت: امروز دشمن به دنبال کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای انقلاب است و به همین منظور این شبهه را در بین مردم به ویژه نسل جوان ایجاد کرده است که پیشرفت های فعلی حاصل شده است. با وجود سلطنت پهلوی بنابراین یکی از آسیب های جدی جنگ شناختی عدم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حماسه دیروز افزود: حضور پرشور مردم در این شرایط در واقع پاسخی قاطع و دندان شکن به دشمنان و صاحبان ضعیف خانه بود.

قاسمی افزود: دشمن تمام تلاش تبلیغاتی خود را معطوف ضربه زدن به نظام و ناامیدی مردم کرده است و این حضور پرشور مردم بیست و دوم بخمن خشم آنان را سرخ خواهد کرد.

وی افزود: امروز عزت ایران مهمترین مولفه در کشور است، در حالی که در دوران پهلوی حکومت و مسئولان فاقد استقلال بودند. بنابراین حتی اگر در رژیم پهلوی پیشرفت کرد، باز هم باید تحت سلطه استعمارگران باشیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: ایران در عرصه های مختلف در منطقه در تصمیم گیری نقش دارد اما در 50 سال گذشته هرگز چنین جایگاهی نداشته ایم در حالی که امروز سرنوشت کشور رقم می خورد. توسط خود ایرانی ها

این مقام مسئول بیان کرد: در زمان شاه کارشناسان آمریکایی تنها 900 هزار تن پتروشیمی در ایران تولید می کردند اما در 43 سال پس از پیروزی انقلاب از نظر تولید پتروشیمی به 91 میلیون تن رسیده ایم.

قاسمی اذعان داشت: در اقتصاد اگر کشوری بتواند سیمان و فولاد تولید کند، آماده گام های بعدی توسعه فضایی است. خوشبختانه ایران در این دو صنعت خوب عمل کرده است، در حالی که بسیاری از کشورها جرات ورود به فاز سخت تولید فولاد را ندارند.»

پیشرفت کشور باید توضیح داده شود


معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: امروز در صنعت دفاعی که هزار و 73 مدل تجهیزات موشک، پهپاد و زیردریایی تولید می‌کند، اگر زمان شاه بود، سالانه 50 میلیارد دلار برای واردات این صنایع پرداخت می‌کردیم. “

قاسمی گفت: ایران دستاوردهای زیادی دارد که توضیح داده نمی شود، در حالی که امروز ظرفیت فناوری ما به حدی است که می توانیم درآمدزایی کنیم.

این کارشناس سیاسی با اشاره به حضور پزشکان خارجی در دوران پهلوی خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب و سال های اول جنگ هنوز یک میلیارد دلار پرستار و پزشک عمومی خارجی در ایران داشتیم.

وی افزود: پارسال که در کرونا شرکت کردیم یک میلیارد و 800 میلیون توریسم درمانی داشتیم که به گفته مسئولان می توانیم به 5 میلیارد برسانیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: امروز برخی از پزشکان متخصص ما پیوند کلیه را به صورت ویدئو کنفرانس برای کشورهای خارجی انجام می دهند. در پزشکی به فرصت های زیادی رسیده ایم.


پیشرفت کشاورزی در ایران قابل مقایسه با دوران پهلوی نیست

قاسمی افزود: در زمینه کشاورزی نیز ظرفیت بالایی داریم به طوری که کل تولیدات کشاورزی در زمان شاه 26 میلیون تن بود که امروز بدون احتساب محصولات سنتی و خرد به 136 میلیون تن رسیده است.

این مسئول بیان کرد: امروز در نظر داریم کشاورزی را به صورت اردوگاهی اجرا کنیم تا کشاورزان از معیشت اولیه به اقتصاد محوری بروند که در این راستا چند کمپ برای بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان تصویب شده است.

وی گفت: خوشبختانه امروز در عرصه کشاورزی به جایگاه خوبی دست یافته ایم که اگر پدر و پسر بودند به این رقم نمی رسیدیم چون استقلال نبود. از طرفی قانون اصلاحات ارضی اجرا شد. در زمان شاه چون نمی خواستند ما در کشور پیشرفت کنیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: یکی از نهادهای فرانسوی اعلام کرد که گازرسانی به ایران 600 برابر بیشتر از زمان انقلاب بوده، در حالی که در زمان شاه 50 هزار خانوار گاز داشتند که این رقم در صنعت و صنعت به بیش از 29 میلیون رسیده است. مصرف داخلی. “


تورم و تورم باعث شده عملکرد کمتر دیده شود


این مسئول گفت: چندین سال است که در سند چشم انداز رتبه اول را کسب کرده ایم و در سال 1404 که سند چشم انداز تکمیل شد باید در 22 رده جزو کشورهای اول باشیم. برخی رشته ها مانند علوم 652 درصد رشد داشته اند و اکنون رتبه اول را کسب کرده ایم.

وی افزود: مشکل اینجاست که بحث تورم و تورم باعث شده عملکردها کمتر دیده شود. بنابراین، این ضعف را بپذیریم که در قدرت خرید و برابری پول ملی ضعیف هستیم و باید اصلاحاتی انجام شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از دولت انتظار داریم در حوزه اقتصادی گام‌های انقلابی در جهت اصلاح قدرت خرید و نسبت‌های اقتصادی و افزایش رضایتمندی و افزایش همکاری و همکاری در زمینه‌هایی که در آن پیشرفت داریم، بردارد. “

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قدرت پولی کشور باید افزایش یابد، گفت: امروز می توانیم در زمینه غذای حلال پیشرفت بیشتری داشته باشیم زیرا ایران تنها کشوری است که 52 مبلغ را به کشورهای مختلف اسلامی اعزام می کند.



ایران ظرفیت سرمایه گذاری 10 درصدی غذای حلال را دارد

قاسمی گفت: گردش مالی غذای حلال در حال حاضر به 750 میلیارد دلار رسیده است، بنابراین کشور این ظرفیت را دارد که قدرت کسب درآمد در کشاورزی به ویژه مواد غذایی حلال و ارگانیک را افزایش دهد.

قاسمی افزود: ایران ظرفیت سرمایه گذاری 10 درصدی غذای حلال را دارد و در صورت تحقق این امر درآمد کشور به 75 میلیارد دلار می رسد چرا که توانسته ایم 2 درصد از علم دنیا را بین خودمان توزیع کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از موفق ترین عرصه های تولید در حوزه غذای حلال است، بیان کرد: برخی معتقدند در سال 2050 گردش مالی غذای حلال به 4 هزار میلیارد خواهد رسید، بنابراین اکنون باید زیرساخت هایی را فراهم کنیم تا بتوانیم کارایی لازم..

وی ادامه داد: آمریکا در سال گذشته 6 میلیارد دلار اسب صادر کرد که نشان تجاری و منشأ آن متعلق به نژاد ایرانی است که همین صنعت 124 میلیارد دلار گردش مالی داشته که بیشتر از نفت خواهد بود. صنایع گاز، سیمان و فولاد».

معاون سیاسی سپاه پاسداران اذعان داشت: کشور ما نیز ظرفیت توسعه صنعت سوارکاری را دارد، زیرا زیرساخت های خود را داریم و با توجه به اینکه برند جهانی دارد، درآمدزایی بالایی خواهد داشت.

قاسمی گفت: اگر بتوانیم بهره وری لازم را از امکانات موجود داشته باشیم، درآمدزایی بالایی خواهیم داشت چرا که این ساده ترین راه کسب درآمد در دنیاست.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقتصاد ایران با رشد اقتصادی 2 و نیم درصدی باید با بهره وری تامین شود، تصریح کرد: در بهره وری همه مردم اعم از صنعت، شاغل و خانوار باید اینگونه باشد که اگر ملت 7 درصد صرفه جویی انرژی داشته باشد 5 خواهند داشت. میلیاردها دلار بهره وری

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: اگر از مسیرها و روش های کوتاه تری در صنایع، راه ها و مصارف خانگی استفاده شود میلیاردها تومان در بهره وری کارآمد خواهد بود.

قاسمی در پایان گفت: امیدواریم در یک روند چند ساله بتوانیم با افزایش درآمدزایی به چرخه اقتصاد برگردیم و رضایت مردم را افزایش دهیم تا کمتر تحت تاثیر جنگ قرار بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید