کمیسیون تلفیق بودجه با واردات 50 هزار دستگاه خودرو در سال آینده موافقت کرده است

ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801814

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز این کمیسیون با واردات 50 هزار خودرو و 10 هزار ماشین آلات سنگین به کشور موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مجلس با پیشنهاد وی مبنی بر واردات 50 هزار دستگاه خودرو و 10 هزار دستگاه کامیون در سال آینده موافقت کرد و گفت: واردات به کمیسیون واگذار شده است. دولت و 60 هزار میلیارد تن فولاد از این محل برای توسعه حمل‌ونقل ریلی و توسعه جاده‌ای هزینه می‌شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه به دولت اجازه داده می شود تا تامین مالی شبکه ریلی کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطارهای معمولی، برقی، سریع السیر، شهری و پروژه های نیمه تمام کامل در راه آهن، مقاطع را تامین کند. ساخت و توسعه فرهنگ حمل و نقل با اولویت مناطق فقیرنشین و روستایی و بهبود نقاط پرخطر جاده ای و ارتقای مدیریت ناوگان ترانزیتی در رابطه با واردات خودرو بر اساس سیاست های کلان جمهوری اسلامی از محل ارز غیر صادراتی سام یا دیگران) تحت نظارت بانک مرکزی عمل کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 کل کشور گفت: همچنین این کار توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در سال 1401 با 50 هزار خودرو و 10 هزار ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی، کامیون، اتوبوس خارج از کشور انجام شد. و در داخل شهرداری، تریلر، تریلر یخچال دار، واگن و واگن یخچال دار باید با تعرفه ورودی مصوب هیأت وزیران کار کند که سقف درآمد در این بند 600 هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید