شروع بررسی طرح قانون بودجه عمومی در کمیسیون تلفیق. تا به امروز / سبد مالیاتی مشکلات زیادی در حساب بودجه وجود دارد

ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796057

یکی از اعضای کمیسیون شهروندی مجلس در گفت و گو با دانا اعلام کرد:

عضوکمیسیون اتباع مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق امروز کلیات لایحه بودجه را بررسی می کند و در صورت مشاهده مشکل آن را به آن بازمی گرداند. دادگاه برای اصلاح توسط دولت».

اقبال شاکری عضو کمیسیون شهروندی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص لایحه قانون بودجه و حمایت از معیشت مردم گفت: کمیته ای را تشکیل می دهد. «این کمیته هم نظر اصلی و هم نظر نهایی را اعلام می کند.

اگر کل لایحه بودجه به ضرر مردم باشد قطعا رد می شود و برای اصلاح به دولت برمی گردد.

وی گفت: پس از جلسات نمایندگان در کمیته های تخصصی در نهایت تصمیم بر این شد که کمیسیون تلفیق ابتدا کلیات لایحه را بررسی کند و اگر به این نتیجه رسید که کلیات لایحه بودجه به ضرر مردم تمام می شود. لایحه بودجه را رد می کنند «به دادگاه برمی گردند.

وی گفت: به نظر من این لایحه (1401) نیز باید اصلاح شود زیرا با حذف یکسری هزینه هایی که مستقیماً به زندگی مردم برمی گردد و با وجود اینکه یارانه می تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد، اما حذف یکسری هزینه ها برای خدمات.”

روند اخذ مالیات از افراد خاص هنوز نامشخص است

وی در خصوص درآمدهای مالیاتی نیز گفت: در نظام مالیاتی با وجود سابقه تاریخی همچنان مشکلات بزرگی داریم و پرتفوی مالیاتی ما همچنان به اندازه کافی بزرگ است، به خصوص در مناطق خاصی که دارایی و دارایی زیادی دارند.

وی در پایان گفت: اصلاح این نظام مالیاتی یکی از خواسته های مجلس از دولت است تا دولت برای استفاده از این منابع و تولید دولتی مجبور به فروش اوراق بهادار با تامین نیازهای بودجه ای لایحه نشود. دارایی ها برای دستیابی به نتایج خوب در اداره.«بیایید شاهد کشور باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید