طرح دولت برای حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب نشد/ عدم وجود افکار عمومی، انباشت و کاستی در شبکه توزیع؛ عامل تورم بازار


ساعت: 16:51
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836591

علی حدادی گفت: انتظار داریم رئیس جمهور دستورات لازم را برای نظارت بر کنترل قیمت کالاها در بازار به وزارتخانه های متولی ابلاغ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حدادی، یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس به تیتریک گفت: اگر دولت حذف ارز ترجیحی را در قالب یک جراحی بزرگ اقتصادی در دستور کار دارد، باید به پیش شرط ها، ساختار و اقداماتی توجه کند تا آسیبی به مردم وارد نشود. فقیر.”

حدادی گفت: ما معتقدیم دولت برنامه ای برای حذف ارز ترجیحی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان البرز به تاکید رئیس جمهور بر اعتقاد عمومی به ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: متأسفانه این کار از سوی وزارتخانه های ذیربط انجام نشد و شاهد نوسانات قیمتی هستیم و باید مبارزه با قاچاق کالا تقویت شود. “

حدادی عدم افزایش قیمت ها و توجه به معیشت مردم را از الزامات مبارزه با قاچاق دانست و گفت: متاسفانه در زمینه کنترل، نظارت و شبکه توزیع مشکلاتی وجود دارد و وزارتخانه های متولی باید بر عدم افزایش قیمت ها نظارت کنند.

وی گفت: نهادهای نظارتی باید از انباشت کالا جلوگیری کنند، متأسفانه یک سکه کالا کمیاب می شود، چون کالاها با ارز 4200 تنی وارد می شود و با قیمت آزاد توزیع می شود، کمبود کالا نداریم و انباشت و سوالات پشت صحنه ای نوسانات قیمت

حدادی افزود: انتظار داریم رئیس جمهور دستورات لازم را برای نظارت بر کنترل قیمت کالاها در بازار به وزارتخانه های متولی ابلاغ کند. هدف قانون بودجه 1401 آسیب رساندن به اقشار مختلف جامعه نیست و مهمترین مؤلفه مورد توجه مجلس خواهد بود.

نماینده مردم ساواب الله در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب نشد چرا که باید از قبل حمایت و اعتبار انجام شود و مردم به اجرای آن اطمینان داشته باشند.

حدادی افزود: حذف ارز ترجیحی نباید منجر به گرانی کالا و کمبود در بازار شود و این امر نیازمند مدیریت دولت و وزارتخانه های متولی است. تیم اقتصادی قوه مجریه باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد و چهاربه در پایان با بیان اینکه شبکه توزیع نیاز به اصلاح دارد، خاطرنشان کرد:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید