احتمال بازگشت کوپن جدی شد/ رئیس کمیسیون تلفیق حذف ارز ترجیحی: جهت مجلس به سمت کالابرگ است.

احتمال بازگشت کوپن جدی شد/ رئیس کمیسیون تلفیق حذف ارز ترجیحی: جهت مجلس به سمت کالابرگ است.

روز جدید رئیس کمیسیون تلفیق 1401 گفت: مجلس و دولت هنوز برای حذف و مبادله ارز 4200 تومانی به توافق مشترک نرسیده اند و رایزنی ها همچنان ادامه دارد. وی برای پرداخت به مردم گفت: جهت مجلس به سمت کالابرگ است.

حمیدرضا حاج بابایی روز سه شنبه (21 دی) درباره حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه 1401 گفت: موضوع ارز ترجیحی در بودجه موضوع بسیار مهمی است و دولت و مجلس باید در این باره به یک جمع بندی مشترک و دقیق برسند. موضوع مهم، بدون تصمیم قطعی نمی توان تصمیم نهایی گرفت. زیرا خطر سرخ ما معیشت مردم است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 افزود: بررسی تصمیمات مصوب مجلس و دولت در جلسات ادامه دارد تا زمانی که به توافق مشترک برسیم و دولت در جلسات گزارشی ارائه کند و تصمیم نهایی قطعی نشده است. هنوز ارائه شده است.”

وی ادامه داد: در مورد حذف 4 هزار و 200 تنی، چه دهک ها و چگونه زنده می مانند و چه یارانه ای دریافت می کنند در این جلسات بحث می شود. چون تعریفی از دهک های مختلف وجود دارد که نیاز به یارانه دارند.

نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد: تا زمانی که به یک راه حل محکم که به معیشت مردم آسیبی وارد نشود، تصمیمات برنامه ریزی شده قابل تصویب نیست و این تصمیمات باید از قدرت فکری لازم برای تصمیم گیری برای حذف ارز 4200 تومانی برخوردار باشد.

حاجی بابای درباره اینکه آیا در صورت حذف ارز 4200 تنی یارانه مستقیم به مردم پرداخت می شود یا خیر، گفت: جهت گیری مجلس به کالابرگ است. البته این موضوع هنوز جمع بندی نشده است.

وی درباره پیشنهاد دولت مبنی بر جایگزینی حذف 4200 تومانی نیز گفت: مشکل بودجه این است که دولت جزییات برنامه را ارائه نکرده و بیشتر ویژگی های مشترک را اعلام کرده است. وی ادامه داد: در این راستا با رئیس جمهور و وزرای دولت نیز جلساتی برگزار شد.

رئیس کمیته تلفیق بودجه 1401 در مورد اینکه در صورت حذف ارز 4200 تنی به چه کسانی و چه کالاهایی یارانه تعلق می گیرد؟ وی گفت: موضوع جلسات این است که حدود 7 تا 8 پیشنهاد در حال بررسی است که انجام شود یا خیر؟ و اگر بله، به چه کسی یارانه بدهیم؟ یا چه تفاوت هایی در این زمینه باید قائل شویم؟ همچنین اگر محصول قرار است برگه دریافت کند چه کالاهایی را باید در نظر گرفت؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق تا زمانی که فکری به حال خود نکنم و آرامش نداشته باشم هیچ اقدامی نمی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید