دولت قبل از حذف ارز ترجیحی باید افکار عمومی را متقاعد کند


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836701

رضایی گفت: دولت در کنار تصمیمی که باید گرفته شود تا به مردم فشار نیاید، باید برای افکار عمومی هم توضیح دهد و واقعیت ها را به صورت اجتماعی برای آنها تبیین کند.


بر اساس گزارش ها شبکه اطلاع رسانی راه داناحسن رضایی کارشناس اقتصاد سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ایزدرسا وی در خصوص اینکه چه چیزی باید و نباید حذف شود، ارز ترجیحی، گفت: ارز 4200 تنی از همان ابتدا اشتباه بزرگ دولت روحانی بود که هزینه های اقتصادی و سیاسی زیادی را به کشور تحمیل کرد.

رضایی گفت: یکی از پیامدهای ارز ترجیحی مفسده بودن آن است و این واقعیتی است که همه کارشناسان اقتصادی به آن اذعان دارند.

وی افزود: دولت سیزدهم پس از روی کار آمدن با معضل بسیار بزرگی مواجه است که ارز ترجیحی را حذف کند یا آن را حفظ کند. زیرا هر کدام از این دو تصمیم عواقب خود را دارد.

این کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر لزوم حذف ارز ترجیحی تاکید دارند، اما شکی نیست که این تصمیم مستلزم یک سری مقدمات است و نباید از دست برود.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر تصمیم برای عدم اعمال فشار به مردم به ویژه در دهک های پایین، باید از نظر اجتماعی نیز برای مردم توضیح دهد و واقعیت ها را تبیین کند.

وی تاکید کرد: البته بانیان شرایط کنونی و کسانی که در هشت سال گذشته سنگین ترین هزینه ها را به مردم تحمیل کرده اند، اکنون به دنبال ماهیگیری از گل آلود هستند و هراسناک به دولت حمله می کنند.

رضایی تصریح کرد: البته گزارش حامیانی که برای برون رفت دولت از شرایط فعلی تلاش می کنند و انتقاد آنها در جهت رفع مشکلات نیست جدا است و دولت باید به نقد سازنده آنها توجه جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید