آنالیزهای کوره‌ها در پالایشگاه اصفهان با کمک هوش مصنوعی به صورت شفاف در اختیار مردم است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

محسن قدیری در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: تبادل دانش فنی و ارائه محصولات داخلی توسط شرکت های ایرانی با شرکت های داخلی و خارجی یکی از مهمترین دلایل و دستاوردها است. از این نمایشگاه

وی اعلام کرد: پالایشگاه اصفهان اولین پالایشگاه ایرانی با قابلیت آنالیز محیط کوره به صورت آنلاین محسوب می شود که با تلاش جوانان نخبه ایران با تجهیزات تولیدی خود هویت خود را از مدل قدیمی به مدل دانش بنیان تغییر داده است. روش های نوین باعث شده است که سطح آلودگی پایین پالایشگاه اصفهان حتی کمتر از استانداردهای ایران و آمریکا باشد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه هلدینگ پتروپالایش اصفهان وی با بیان اینکه این شرکت در بین پانصد شرکت برتر جهان قرار دارد و به یکی از ده پالایشگاه بزرگ جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: این شرکت دستاوردهای دانش بنیان مهمی از جمله تحلیل محیطی آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی را به دست آورده است. از این طریق می توان با حمایت از شفافیت در اطلاع رسانی به مردم ایران، تلاش این شرکت برای دستیابی به استانداردهای جهانی و افزایش سودآوری را برجسته کرد.

پتروپالایش اصفهان توجه ویژه ای به فناوری های روز، تلاش جوانان نخبه ایران و محصولات زیست محیطی دارد.

قدیری هلدینگ پتروپالایش اصفهان را شرکتی پیشرو و در حال توسعه می داند که با رویکردی مبتنی بر فناوری پیشرفته و تلاش جوانان نخبه ایران، به محصولات زیست محیطی و تولید جامع بومی توجه ویژه دارد.

کادری افزایش سودآوری را یکی از مهمترین رویکردهای شرکت در پاسخ به اعتماد سهامداران عنوان کرد و افزود: به دلیل جابجایی ارزش به پانصد شرکت برتر دنیا و یکی از ده پالایشگاه بزرگ دنیا وارد می شویم. زنجیر . برای دستیابی به نتایج برتر، برنامه هایی را برای رسیدن به این چشم انداز انجام داده ایم که به سرعت در حال نزدیک شدن به آن هستیم.

وی ادامه داد: 6.2 میلیارد یورو پروژه در دست اجرا داریم که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. برای نیل به این هدف سعی کردیم تمامی تجهیزات و قطعات مورد نیاز این پروژه ها را از طریق شرکت های داخلی تامین کنیم و به نوعی داخلی سازی را با تلاش شرکت های ایرانی مد نظر قرار دادیم.

میزان آلودگی پالایشگاه اصفهان زیر حد استاندارد ایران و آمریکا است

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان تعداد و روند فعالیت شرکت های دانش بنیان و زیرمجموعه های این هلدینگ را تشریح کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شرکت مشعل پویا وارد تولید شارژر خودروهای برقی و اینورتر خورشیدی و تولید سیستم های مدیریتی ایرانی شده است. . کلیه سیستم های کنترلی که به دلیل تحریم ها امکان دسترسی به آنها وجود ندارد توسط نیروهای متخصص شرکت داخلی سازی می شود. اولین سامانه کنترل در واحد KHD که توسط بانوان اداره می شود تا پایان ماه آینده برای اولین بار در ایران راه اندازی می شود.

وی افزود: با مهندسی معکوس توانسته ایم بهترین نرم افزار DCSEDCS دنیا را در حوزه سخت افزار بومی سازی کنیم و کل پالایشگاه اصفهان را که یک پالایشگاه قدیمی بود با این نرم افزارها به روز می کنیم. حدود 150 شرکت دانش بنیان از زیرمجموعه های شرکت مشعل پویا هستند و این شرکت های دانش بنیان منحصراً در حوزه نفت و انرژی فعالیت می کنند.

این مسئول گفت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان در فرآیند ایده پردازی، طراحی و خرید محصولات از این شرکت ها حمایت و حمایت مالی می کند. محصولات یا سیستم های مدیریت DCLS توسط چندین شرکت دانش بنیان تحت مشعل پویا با نماد 'شاهین' با نام شاهین شهر تولید می شوند.

تجزیه و تحلیل کوره به طور شفاف در دسترس عموم است

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر به کمک هوش مصنوعی تمامی تحلیل های کوره ها برای شفافیت اطلاعات محیطی انجام می شود و همه مردم ایران می توانند به صورت شفاف و صادقانه درک کنند که عملکرد پالایشگاه اصفهان آلوده نمی کند میزان آلودگی پالایشگاه اصفهان بسیار بهتر از EP آمریکا است و تمامی کوره ها در شرایط بسیار خوبی کار می کنند. میزان آلودگی ناشی از فعالیت های پالایشگاهی در شهر اصفهان 01/0 درصد و در استان اصفهان 02/0 درصد است.

پروژه های ارزشمند هلدینگ پتروپالایش اصفهان

دکتر کادری با بیان اینکه 460 طرح در این هلدینگ در حال اجراست که همگی دوستدار محیط زیست هستند، گفت: با اجرای این طرح ها به استانداردهای روز دنیا نزدیک می شویم.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن در بین 500 شرکت دنیا نشان می دهد که از نظر محیط زیست، مسئولیت های اجتماعی، اشتغال و تولید داخلی، تمامی استانداردهای جهانی رعایت شده است که مایه مباهات ایران و ایرانی است. همه این موفقیت ها مرهون جوانان نخبه ایرانی است که زمانی قصد خروج از کشور را داشتند و اکنون به فعالیت های تاثیرگذاری در اقتصاد و تولید کشور مشغول هستند و به زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان واگذار شده اند.

وی عملکرد سال گذشته پتروپالایش اصفهان را عالی توصیف کرد و توضیح داد: در سال 1400 درآمد این مجتمع به 16 همات و سال بعد از آن به 36 همات رسید. در سال 1402 با وجود تغییر نرخ عرضه به ضرر ما میزان درآمد به 40 ژامبون رسید که امیدواریم با اجرای طرح های جاری در سال 1405 تا 1407 این میزان را چهار برابر کنیم.

صنعت پتروشیمی ایران در امتداد زنجیره ارزش حرکت می کند

وی در خصوص چشم انداز این شرکت از سیاست های در نظر گرفته شده مرتبط با صنعت پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی ایران در زنجیره ارزش حرکت می کند. کلیه پتروشیمی ها اعم از پی جی، وکیوم راد، نفت سفید، بنزین و گوگرد و حلال ها در این شرکت بر اساس حرکت زنجیره ارزش تنظیم و تولید می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان اولین پالایشگاه ایرانی است که برنامه های صادرات محور خود را در این زنجیره اجرا می کند. در سال اول 13 میلیون دلار صادرات انجام شد که در حال حاضر به 100 میلیون دلار رسیده است. اکثر محصولات پالایشگاه اصفهان در آینده صادرات محور خواهند بود. الکل چرب تولیدی این پالایشگاه برای اولین بار در ایران تولید می شود. همچنین تولید کودهای شیمیایی سولفاته و فسفاته را می توان از دیگر محصولات تولیدی شرکت پتروپالیش اصفهان نام برد که به جای واردات، به طور کامل در داخل کشور تولید و تا دو سال دیگر تحویل می شود.

با وجود تورم، هزینه بسیاری از تجهیزات هلدینگ پتروپالایش اصفهان کمتر از ۱۲ سال پیش است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تاکید کرد: طبق قانون 60 درصد سود بین سهامداران تقسیم می شود و 40 درصد مابقی در پروژه ها و روند تکمیل آنها استفاده می شود. به گفته مدیریت، قیمت محصولات 40 درصد کاهش یافته است. با وجود تورم و شرایط اقتصادی، هزینه بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این شرکت نسبت به ۱۲ سال پیش کمتر است. با روش های جدید مانند EPCN هزینه پروژه ها بسیار کاهش یافته است که در ایران امری کاملا جدید است. بر اساس بررسی انجام شده توسط 60 درصد از فعالیت های شرکت های گروه پتروپالایش اصفهان، حدود 94 درصد رضایت به ثبت رسیده است.

قدیری در خصوص تامین برق پالایشگاه اصفهان گفت: روند اجرا و ساخت نیروگاه خورشیدی 1000 مگاواتی در زمینی به مساحت 2000 هکتار برای تامین برق و انرژی مورد نیاز پالایشگاه با جدیت بیشتری نسبت به گذشته و توسط آن در حال پیگیری است با ایجاد این نیروگاه می توانیم کمک بزرگی به محیط زیست داشته باشیم. ما زندگی و فعالیت هایی بر اساس مسئولیت های اجتماعی داریم. ما برنامه ای برای ساخت و راه اندازی یک نیروگاه بادی برای تکمیل زنجیره تامین برق شبکه سراسری داریم. این سوال همان شعار «ما می توانیم» است که از سوی جوانان نخبه و متخصص ایرانی مطرح شده است.

3 رویکرد مهم و اساسی پالایش نفت اصفهان در مسیر توسعه اقتصادی

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان درباره تغییرات مدیریتی در پالایشگاه گفت: تاکنون 150 مدیر تعویض شده و دلیل این امر بی انگیزگی برای ورود به فعالیت های جدید و جوانان است. زیرساخت های مناسب در پروژه ها به گونه ای توسعه می یابد که تحت تأثیر تغییرات مدیریتی قرار نگیرد.

وی افزود: برای این گروه که در توسعه اقتصادی نقش دارند، وجود انگیزه و مسئولیت پذیری در حوزه مدیریت سه رویکرد مهم در نظر گرفته شده است که به همین دلیل موفق شدیم رتبه برتر را در بین بخش های مدیریت دانش، مدیریت ریسک کسب کنیم. و امنیت .

ما باید همگام با کل دنیا و تکنولوژی امروز باشیم تا بتوانیم در آینده به موفقیت برسیم

کادری تاکید کرد: از هوش مصنوعی در تمام مراحل اداری، روابط عمومی، ساخت و تولید استفاده می کنیم و دنیا در حال تغییر است و برای دستیابی به موفقیت های آینده نیاز به حرکت با دنیا و تکنولوژی روز داریم. معیشت و معیشت خانواده های ایرانی باید برای مدیران ایرانی مورد توجه قرار گیرد. این همان سیاستی است که در هلدینگ پتروپالایش اصفهان دنبال شد و توانست 6 شرکت دانش بنیان با نیروهای جوان نخبه و همه متخصصان ایرانی را در اختیار جامعه قرار دهد. آموزش دیده و مجهز به دانش فنی روز دنیا برای ارائه به جامعه. در علم مدیریت بن بست وجود ندارد و اگر با تفکر سنتی حرکت کنیم چیزی جز نابودی برای شرکت به ارمغان نمی آوریم.