آیین کلنگ‌زنی ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس

در مراسمی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مراسم کلنگ زنی و آغاز به کار ساختمان جدید دانشکده فنی دانشگاه شیراز (واقع در پردیس فناوری دانشگاه) امروز 4 اردیبهشت ماه برگزار شد.

ساخت ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک گامی در راستای طرح یکپارچه سازی دانشگاه شیراز است.

در ابتدای این مراسم محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز ضمن قدردانی از حسن انجام این پروژه و خانواده محترمشان، توضیح داد: دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز با بیش از شصت سال سابقه علمی در حال حاضر در چهار گروه آموزشی فعالیت می کند. رشته مهندسی مکانیک حالت جامد، مهندسی حرارتی و سیالات، مهندسی نیروی هوافضا و مهندسی هسته ای فعال است و محل فعلی آن در خیابان ملاصدرا شیراز فعال است. اما پیرو سیاست دانشگاه شیراز در طرح تجمیع دانشکده های مختلف در پردیس ارم، طرح احداث ساختمان جدید این دانشکده در پردیس فناوری دانشگاه تهیه شد.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه شیراز از نظر متراژ و ساختمان یک دانشگاه پراکنده است، تصریح کرد: این پراکندگی نگهداری و نگهبانی از اماکن مختلف دانشگاه را با مشکل مواجه کرد و هزینه های زیادی را به دانشگاه تحمیل کرد. همچنین منجر به افزایش تعداد کارکنان دانشگاه و ایجاد بزرگترین ناوگان حمل و نقل در بین دانشگاه های کشور شد. مهمتر از همه، همکاری بین بخش های مختلف دانشگاه کند و دشوار است.

رئیس دانشگاه شیراز احداث ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه را یکی از گام های طرح تجمیع این دانشگاه معرفی کرد و گفت: امیدواریم با همت والای نیت خیر این پروژه، بتوانیم در سال 1385 به بهره برداری برسیم. شاهد ساخت ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک و تحقق طرح تجمیع دانشگاه شیراز در اسرع وقت خواهیم بود.»

لزوم اجرای هر چه سریعتر طرح یکپارچه سازی دانشگاه شیراز

محمدرضا صفایی فر، مدیرعامل مجتمع تجاری، تفریحی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی رزمال و خیرین این پروژه نیز با ابراز خرسندی از این اقدام یاد و خاطره اساتید پیشکسوت دانشگاه شیراز را گرامی داشت و گفت: به عنوان یکی از دانش آموختگان دانشگاه شیراز دانشگاه شیراز و با احترام به مقام عالی اساتید دانشگاه، اعلام میدارم که برای این کار (ساخت ساختمان جدید دانشکده فنی دانشگاه شیراز) با عشق به شیراز بازگشتم و این اقدام را نتیجه حمایت و همکاری خانواده ام

وی ضمن تجلیل از اساتید دانشگاه شیراز به ویژه سعید سهراب پور، استاد پیشکسوت دانشگاه شیراز به عنوان تاثیرگذارترین استاد در دوران تحصیل، گفت: دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه های تراز اول کشور نقش بسزایی در دستیابی به اهداف عالیه کشور و بهره مندی از امکانات و اعتبارات خوب.

صفایی پور با بیان اینکه تغییری در دنیا وجود ندارد؛ مگر اینکه زیرساخت های علمی آن تقویت شود و امروز دیدیم که دلیل قوی بودن برخی کشورها در دنیا قدرت نظامی و غیره آنها نیست. بلکه به دلیل قدرت علمی آنهاست که توسط دانشگاه ها حمل می شود.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز دانشگاه شیراز و حضور اساتید برجسته و بنام دانشگاهی در این دانشگاه، متلاشی شدن این دانشگاه را یک آسیب دانست و گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد طرح تجمیع این دانشگاه باشیم.

عطاءالله ربیعی رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز نیز در حاشیه این مراسم توضیح داد: دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز در زمینی به مساحت حدود 18 هزار متر مربع در محوطه پردیس فناوری آرام احداث می شود. این خیرخواه

وی ادامه داد: با تلاش جناب صفایی فر، روند ساخت دانشکده مهندسی مکانیک از ابتدای سال 1402 کلید خورد و در یک سال گذشته تلاش شد تا روندی هماهنگ و منسجم بین دانشکده مکانیک محقق شود. مهندسی دانشگاه و تیم مجرب شرکت فربوم فارس (به عنوان طراح و معمار این پروژه) و با هماهنگی و نظارت مهندس صفایی فر (دختر خیر بازارور و نماینده تام الاختیار ایشان) و با استفاده از ایده پردازی جوانان نسلی (که طی فراخوان دانشجویی کرداد شکل گرفت) برای پیشبرد این پروژه.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز گفت: خوشبختانه طرح معماری ساختمان با توجه به شرایط و ویژگی های دانشکده مهندسی مکانیک در قالب دو مقطع و به نسبت تراکم سه تهیه شده است. طبقات بر اساس نظر طرح و توسعه دانشگاه به مساحت 18000 متر مربع است که امیدواریم در اسرع وقت بتوانیم از آن استفاده کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها