اتهام زنی علیه مجلس باید مورد پیگیری دستگاه قضا قرار بگیرد

رئیس شورای اسلامی شهر:

رئیس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات مهریز صباحیان نماینده مردم در مجلس درباره اظهارات یکی از صدا و سیما مبنی بر دریافت سکه از نماینده برای انصراف از تحقیق و تفحص، گفت: دادستان باید به موضوع اتهامات وارده به مجلس ورود کند. .

به گزارش خبرگزاری موج


محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه اول بهمن ماه مجلس وی در تذکر شفاهی خود گفت: آقایی که خود را در همه امور پزشکی، فضا، دریا و خشکی متخصص می‌داند و در همه امور زیر پوشش شفافیت صحبت می‌کند که من نیز با آن موافقم و تمام دارایی خود را به صورت کتبی و رسمی اعلام کرده‌ام. اخیراً گفت که نماینده ای تعداد مشخصی سکه گرفته تا تحقیق و تحقیق را پس بگیرد.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، حاتم و ابرکوه در مجلس ادامه داد: من هم احساس می کنم شورای نگهبان این موضوع هم زیر سوال رفته و دادستان باید یک بار برای همیشه وارد این موضوع شود و این موضوع را روشن کند و هر روز به مجلس حمله نکند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: از شما می خواهم از تشکیلات مجلس صیانت کنید، در پخش زنده صدا و سیما چنین اتهاماتی می زنند و سکوت مجلس خوب نیست. اگر فردی تخلفی انجام داده باید اعلام شود و اگر تخلفی صورت نگرفت هم اعلام شود تا این روزها ذهن مردم خراب نشود.

صباغیان تاکید کرد: ایشان به بهانه شفافیت این حرف را زد، از آنها می خواهم یافته های خود را از جلسات و به اصطلاح صحبت هایشان را به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند حرف و عملشان یکی است و نه که بگویم هر چه به من بدهد می گیرم گاهی مجموع این مبالغ بیشتر از گرفتن سکه است و جرم نیز بیشتر است; واعظان قابیل در محراب و منبر خود را نشان می دهند، چون به خلوت می روند، کارهای دیگری انجام می دهند».

محمد باقر قالیباف رئیس شورای اسلامی وی در پاسخ به این تذکر گفت: اما در این شرایط حساس با وجود قانون انتخابات که مسئولیت جلوگیری از این گونه حوادث را می دهد روی این موضوعات کار می شود و الان هم قوه قضاییه دست و پنجه نرم می کند.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع مذکور در یک برنامه تلویزیونی گفته شده و فردی که این را گفته است باید آگاه باشد، سپس می گوید شورای نگهبان نیز این فرد را تایید کرده است. به نظر من دادستان باید به عنوان دادستان این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد و مردی خلافی کند و سکه بگیرد نه لیاقت نشستن در این مجلس را دارد و نه شایستگی حضور در مجلس بعدی را دارد و باید تکلیف مشخص شود.


آیا این خبر مفید بود؟