کشف پرونده واردات چای از مدت‌ها زیر نظر دستگاه قضا مورد پیگیری بود

به گزارش خبرگزاری موج


مسعود ستایشی در نشست خبری امروز با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به هفته دانش آموز اظهار داشت: 25 آذر هر سال یادآور فداکاری ها و بیداری عمیق جنبش دانشجویی و دانشجویان فداکار ما در برابر استکبار است.

وی افزود: جنبش دانشجویی حرکتی برای تعالی است.

ساتاشی بیان کرد: قضایی وی آماده شنیدن مطالبات و انتقادات دانشجویان و استفاده از ظرفیت این دولت برای حل مشکلات کشور است.

وی درباره مبارزه با فساد نیز گفت: متأسفانه اخیراً اخباری به دست ما رسیده است و اعلام خبر افشای یک فساد دیگر در کشور که مدت هاست توسط قوه قضائیه و مجریه رصد می شود، به حق مردم را شوکه کرده است. اگرچه این فساد توسط یک شرکت خصوصی غیردولتی ایجاد شده بود، اما مشخص شد که همکاری های مختلفی در ادارات مربوطه صورت گرفته تا ارز و منابع ملی به آن تخصیص داده شود و پس از بررسی ها مشخص شد که ارز تخصیصی نبوده است. تنها در محل خرج نشد، بلکه باعث فساد شد.

وی افزود: قوه قضاییه با پیگیری های اصیل و همه جانبه خود در مبارزه با فساد باید به محض کشف شواهد و مدارک فساد، این روند را بدون هیچ تسامحی طی کند. اراده قوه قضائیه همزمان با پیشگیری و مبارزه با فساد است و خدای ناکرده اجازه ندهد این پرونده مهم و ملی به تأخیر بیفتد.

وی ادامه داد: توجه دستگاه قضایی و سایر نهادهای مرتبط به کشف و تداوم آن مطلوب است. ما مسئول سهل انگاری و آسیب به همه دستگاه ها هستیم. در این پرونده تعدادی از مدیران و افراد مرتبط با آنها با صدور قرار بازداشت و تعدادی نیز با رعایت مقررات مربوط آزاد هستند و تحقیقات ادامه دارد. به محض تکمیل الزامات رسیدگی و اطلاع رسانی قانونی، اطلاعات به دست آمده را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که از سال گذشته شاهد برگزاری آزمون سردفتری بودیم و بیش از 9500 نفر پذیرفته شدند، اما با تأخیر از سوی دفتر اسناد رسمی ابلاغ شد که چند نفر اسناد رسمی دریافت کردند. و چرا همه آنها اسناد اسناد رسمی را دریافت نکرده اند؟ وی بیان کرد: روند رسیدگی به این موضوع گسترده است و باید مسائل را به دقت بررسی کرد. بر اساس ماده 3 قانون تسهیل در صدور فعالیت تجاری، آزمون سردفتری در 7 آذرماه سال گذشته برگزار شد. نتایج آزمون سردفتری 2 اسفند سال گذشته در سازمان ثبت منعکس شد. پس از آن بارگذاری مدارک مورد نیاز اعلام شد.

وی افزود: به موازات آن سازمان ثبت نام در تاریخ 18 فروردین ماه سال جاری نامه ای به مراجع ذیربط ارسال کرد که پس از آن نتیجه احراز صلاحیت 225 نفر از 31 خردادماه سال جاری وصول شد و احراز صلاحیت بقیه داوطلبان در مدت زمان از تاریخ در مرحله اول تا کنون اعلام شده است. تاکنون نتیجه آزمایش 9 هزار و 297 نفر اعلام شده است که از این تعداد 8 هزار و 807 نفر تایید شده و 160 نفر تایید نشده اند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در حالی که بارگذاری مدارک باید از طریق سایت ثبت نام انجام شود، اما به دلیل سنتی بودن فرآیند ابلاغ در گذشته نیازمند زیرساخت ها و بسترهای دیجیتالی بود و زیرساخت های لازم در سامانه ثبت نام من لینک و ایجاد شد. از معاون توسعه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: با توجه به اینکه درگاه مجوز 30 روز مهلت ابلاغی داده بود، امکان انجام این کار فراهم نشد، اما در 27 اردیبهشت امسال درخواست تمدید 180 روزه کردند که در نهایت با 90 روز موافقت شد. .

وی افزود: در 3 خرداد ماه امسال به متقاضیان فرصت داده شد تا مدارک خود را در درگاه فوق بارگذاری کنند اما در ادامه با کد مالیاتی مواجه شدند و کد مالیاتی برای کسانی است که کار می کنند و سردفتر هستند، در صورتی که آن افراد نباشند. دفاتر اسناد رسمی هنوز این اسناد را آپلود کنید.

وی افزود: سپس در تیرماه امسال با مراجعه 5 هزار و 631 نفر به پرتال ملی و بارگذاری مدارک تاکنون، امکان بارگذاری مدارک لازم برای صدور دفتر اسناد رسمی وجود دارد. در نهایت 3944 سند تایید و 1687 مورد معیوب بوده که از طریق پیامک اطلاع رسانی شد. مصاحبه عملی پذیرفته شدگان در 31 استان برگزار شد و 1880 نفر در آزمون شرکت کردند و 110 نفر با نمرات بالا و بدون سابقه پذیرش شدند. 3869 نفر هنوز مدارک خود را در پورتال مجوز بارگذاری نکرده اند که باید انجام دهند.

ادامه دارد…


آیا این خبر مفید بود؟